Samåkning Skövde

PJannesson

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yz 450
ja kroppen känns tung idag .
edit : jäkla sunktube som har tagit bort halva filmen ..

Han kolla på filmen innan du plockade bort den.
Kan bara konstatera att det var ett förbannat trevligt arrangemang o hur skoj som helst.
Filmen talar ju sitt tydliga språk, en stilstudie i varierande bromspunkter och felaktiga spårval :rolleyes: men så förbannat skoj :)

Filmen får fyra gödselgrepar av fem för det högst ovanliga soundtracket.
(nu fattar jag varför en del vill ha råformat på skiva :D)

Jag har en del bra bilder men jag lämnar dom till Hawkis så publicerar han dom på samma ställe som sina.
/Per
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
Han kolla på filmen innan du plockade bort den.
Kan bara konstatera att det var ett förbannat trevligt arrangemang o hur skoj som helst.
Filmen talar ju sitt tydliga språk, en stilstudie i varierande bromspunkter och felaktiga spårval :rolleyes: men så förbannat skoj :)

Filmen får fyra gödselgrepar av fem för det högst ovanliga soundtracket.
(nu fattar jag varför en del vill ha råformat på skiva :D)

Jag har en del bra bilder men jag lämnar dom till Hawkis så publicerar han dom på samma ställe som sina.
/Per


då har du ändå inte sett captain slow på rc8 i slutet på filmen :D


edit:

nu har pappa donat lite.

stor film i widescreen http://privat.bahnhof.se/wb121915/gasen.avi

liten film http://privat.bahnhof.se/wb121915/gellerasensmall.wmv

och så homotube

[YOUTUBE-ID]z79Em4eq9Qc[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

Muttley

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Ort
Kungslena
Hoj
2012 Arctic Cat 550 LTD
e ha ha haaa :gnissla



Lektion 1
Betrakta dina ben som redan brutna, hojen som skrot(vilket den ju också är) och sluta sen bry dig, börja gasa.

Eller så gör du som du gör nu, tar ett litet steg i taget :tummenupp

Här kommer en film som tyvärr inte är från idag, men nått av det bästa jag sett..

Mästarnas mästare på knäskrap! :D Sjukt rolig å bra film
 

Bifogat

  • Knäskrap.JPG
    Knäskrap.JPG
    10.2 KB · Visningar: 29
  • Knäskrap2.JPG
    Knäskrap2.JPG
    9.2 KB · Visningar: 25

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Verkar som alla hade kul igår! :tummenupp

Skoj att träffa er alla härifrån, vad sägs om ett gocartrace nån dag och sen kanske lite grillning eller nåt efteråt?
 

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
e ha ha haaa :gnissla



Lektion 1
Betrakta dina ben som redan brutna, hojen som skrot(vilket den ju också är) och sluta sen bry dig, börja gasa.

Eller så gör du som du gör nu, tar ett litet steg i taget :tummenupp

Här kommer en film som tyvärr inte är från idag, men nått av det bästa jag sett..
[YOUTUBE-ID]iVExD-Fz688[/YOUTUBE-ID]
bästa filmen
 

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös! :(
Hehe, riktigt grym film och en riktigt grym dag på Gelleråsen! Synd att inte filmen kom upp innan körningen, hade varit kul att se nåt liknande med en RC8R! :Bugar
Kul att träffa er alla Skövdebor, tycker Emmis förslag med go-kart och bärs låter finemang!
Blev det några bra bilder eller någon film förresten?
Vi skall slänga upp våra bilder i dagarna, blev lite halvtaskig skärpa på många pga fel val av lins dock :död

edit. Såg filmen nu, besöker sh på tok för sällan!:glömdet
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Verkar som alla hade kul igår! :tummenupp

Skoj att träffa er alla härifrån, vad sägs om ett gocartrace nån dag och sen kanske lite grillning eller nåt efteråt?

Gocart ahyeah! :tummenupp

Har du grymma kontakter på SMC?
vi satt å flura lite på vägen hem och funderade på en smc körning på gokartbanan vid flygplatsen.. hade vart nyttigt.. å folk som kör hojj finns det ju här i krokarna.. typ massor..
Hur är intresset här?
Vem skulle vilja köra lite gokartbana?

Petter, x-up - ni får vara experter på hur man kommer runt en liten trixig jävla bana.. gärna personligen till mig.. en framför och en bakom.. ;)
 
Last edited:

PJannesson

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yz 450
Verkar som alla hade kul igår! :tummenupp

Skoj att träffa er alla härifrån, vad sägs om ett gocartrace nån dag och sen kanske lite grillning eller nåt efteråt?

Hehe, riktigt grym film och en riktigt grym dag på Gelleråsen! Synd att inte filmen kom upp innan körningen, hade varit kul att se nåt liknande med en RC8R! :Bugar
Kul att träffa er alla Skövdebor, tycker Emmis förslag med go-kart och bärs låter finemang!
Blev det några bra bilder eller någon film förresten?
Vi skall slänga upp våra bilder i dagarna, blev lite halvtaskig skärpa på många pga fel val av lins dock :död

edit. Såg filmen nu, besöker sh på tok för sällan!:glömdet

Riktigt trevligt o träffa er, o tack för en kanondag.
Jag röstar för att ni skaffar gathojar så ni kan åka med när vi väl är ute några stycken. bra mycket roligare än gocart.


Har du grymma kontakter på SMC?
vi satt å flura lite på vägen hem och funderade på en smc körning på gokartbanan vid flygplatsen.. hade vart nyttigt.. å folk som kör hojj finns det ju här i krokarna.. typ massor..
Hur är intresset här?
Vem skulle vilja köra lite gokartbana?

Petter, x-up - ni får vara experter på hur man kommer runt en liten trixig jävla bana.. gärna personligen till mig.. en framför och en bakom.. ;)

Som sagt, jag är på det hade varit så kul om man kunde hyrt in sig några timmar i veckan.
Jag är pluggar hemma idag men kan kika bort med bilderna ( det är ju inte så långt)
Slå en signal när du har en stund över.
/Per
 
Last edited:

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Jag är pluggar hemma idag men kan kika bort med bilderna ( det är ju inte så långt)
Slå en signal när du har en stund över.
/Per

Kom ner efter frukost.. typ vid 9.30 så har ja de lite lugnare.. hittar du upp till mig? =)
slå en signal när du är nere i receptionen annars så kommer jag ner och hämtar dig. =)
 

PJannesson

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yz 450
Kom ner efter frukost.. typ vid 9.30 så har ja de lite lugnare.. hittar du upp till mig? =)
slå en signal när du är nere i receptionen annars så kommer jag ner och hämtar dig. =)

Gött kommer ner en sväng. om du har det lugnare går tiden bakåt efter frukost då ??? :glömdet:glömdet
Ringer sen
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Tyvärr så tror jag ni kan glömma GoCartbanan, skövde motorklubb tillåter minimoto som största tvåhjuling, skrapmärken i beläggningen är ett 100% ajabajja där ute.
Skulle va om SMC lyckas gå runt klubben och lura dom helt, men fanken vet om inte det är klubben som äger/arrenderar banan (från kommunen).

Dessutom är minimoto träningen där ute istort sett död nu, efter att ha blivit byråkratiskt motarbetetad,
och sen superbanan i lidköping öppnade så har polaren som höll i minimoto i klubben lagt sitt engagemang på hyllan.

Men nu ska inte jag va jonny regnmoln här, Emmi, såklart du ska dra i några trådar om du har tillfälle.
SMC är ju starkare än minimotoavdelningen i klubben.
Och är ni inte med i SMC så gå men NU.


.
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Tyvärr så tror jag ni kan glömma GoCartbanan, skövde motorklubb tillåter minimoto som största tvåhjuling, skrapmärken i beläggningen är ett 100% ajabajja där ute.
Skulle va om SMC lyckas gå runt klubben och lura dom helt, men fanken vet om inte det är klubben som äger/arrenderar banan (från kommunen).

Dessutom är minimoto träningen där ute istort sett död nu, efter att ha blivit byråkratiskt motarbetetad,
och sen superbanan i lidköping öppnade så har polaren som höll i minimoto i klubben lagt sitt engagemang på hyllan.

Men nu ska inte jag va jonny regnmoln här, Emmi, såklart du ska dra i några trådar om du har tillfälle.
SMC är ju starkare än minimotoavdelningen i klubben.
Och är ni inte med i SMC så gå men NU.


.

Tydligen så är det kommunen som äger banan och klubben hyr den..
klubben kan säga va dom vill.. är ju kommunen som bestämmer vilka som får hyra den.
Utbildningsavdelningen på SMC känns som att dom har en del att säga till om..
hoppas vi..

Kan vi inte köra i lidköping då? =)
 

PJannesson

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yz 450
Tyvärr så tror jag ni kan glömma GoCartbanan, skövde motorklubb tillåter minimoto som största tvåhjuling, skrapmärken i beläggningen är ett 100% ajabajja där ute.
Skulle va om SMC lyckas gå runt klubben och lura dom helt, men fanken vet om inte det är klubben som äger/arrenderar banan (från kommunen).
.[/URL]


.

Trist om man inte kan utnyttja banan när det väl finns en.

Är det någon som ställt frågan seriöst till Skövde motorklubb/Kommunen??
Om dom nu dessutom inte använder banan till minimotokörning låter det ju som att tid inte är problemet.
 

PJannesson

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yz 450
Pratade precis

Med sambon till Bengt Rådmyr (Skövde MK ordföranden) och enligt henne är det motorklubben som äger banan, han var tyvärr inte hemma men skulle återkomma till mig under kvällen.

Jag har iallafall ställt frågan om det är möjligt att få hyra in sig på banan för att köra. Återkommer med resultat.

Som R2 säger så kanske det är känsligt med slitage på beläggning, Någon som har koll på hur det ser ut på gocartbanor som används för mc körning??
Vet att det finns en i Sthlm (Tuvängen??) som används till just detta. har dom några problem med att banan blir förstörd??
Motardbanan i Örebro ni som har kört där samma sak.

Ge mig lite kött på benen.
/Per
 
Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Äger kommunen banan så finns det ju en chans, annars är det bara att lägga ner enligt min erfarenhet.
Skövde MK kommer inte att släppa in motorcyklar, inte ens fiddy hade en chans att få köra där.

Hur det är i Lidköping vet jag ej.

pratade precis men tidigare nämnd polare och fick fram detta:

När banan flyttades ut från aspö så ersattes klubben för kontraktsbrott genom att få nya banan byggd av kommunen.
Klubben äger anläggningen(banan), hurvida marken ägs av klubben eller kommun är oklart, jag själv gissar att i grund och botten så äger kommunen marken, vilket iofs är ointressant i det här fallet.
Man har med klubben att göra angående mc-körning.

Sen är ju en BKK inte mycket till ban-bus, ...
köp minimotos ist allihopa.
 
Last edited:

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
Med sambon till Bengt Rådmyr (Skövde MK ordföranden) och enligt henne är det motorklubben som äger banan, han var tyvärr inte hemma men skulle återkomma till mig under kvällen.

Jag har iallafall ställt frågan om det är möjligt att få hyra in sig på banan för att köra. Återkommer med resultat.

Som R2 säger så kanske det är känsligt med slitage på beläggning, Någon som har koll på hur det ser ut på gocartbanor som används för mc körning??
Vet att det finns en i Sthlm (Tuvängen??) som används till just detta. har dom några problem med att banan blir förstörd??
Motardbanan i Örebro ni som har kört där samma sak.

Ge mig lite kött på benen.
/Per

rörken är ju också gokart bana som använnds väldigt frekvent som hojbana och dom verkar ju itne ha några problem med sin beläggning
http://www.rorken.se/trafiksaker.htm

dock så är ju en del banägare lite småtjuriga. jag pratade tidigare i sommras med han som har gocarten uppe på kinnekulle om att få köra quads med gatdäck där. och det gick defenitivt inte eftersom att det bli sånna sår i asfalten om man vurpar , det blir det ju förvisso med en kart också , fast han sammställde det med att åka motard där.. tror dock att han är allmänt tjurig bara.
 

PJannesson

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yz 450
rörken är ju också gokart bana som använnds väldigt frekvent som hojbana och dom verkar ju itne ha några problem med sin beläggning
http://www.rorken.se/trafiksaker.htm

dock så är ju en del banägare lite småtjuriga. jag pratade tidigare i sommras med han som har gocarten uppe på kinnekulle om att få köra quads med gatdäck där. och det gick defenitivt inte eftersom att det bli sånna sår i asfalten om man vurpar , det blir det ju förvisso med en kart också , fast han sammställde det med att åka motard där.. tror dock att han är allmänt tjurig bara.

Kanon både rörken o tuvängen är två bra referenser till att börja med
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top