Samåkning Skövde

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
go tur idag.. hojjen avtvättat och nu får man lida sviterna.. dags att städa köket!
(tills wsbk race 1,2 är hemma iaf)

Firejfr

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2003
Hoj
Ktm 950adv, Dr800, ZXR1200R
Hela gänget vid Idas brygga, tyvärr va jag inte vaken i tid så jag åkte typ andra hållet...
sh1-1.jpg

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
riktigt go tur!
morgan, upp med bilder på kalsong-farfar, sikken sköning.

Ja det var en riktigt skön tur!
Tack för att ni fick med mig på en runda, välbehövlig själavård emellan garagebygget! :)

Efter turen blev det hojvård & persedelvård, så nu är allt skinande blankt igen & redo för en ny tur! :)

Kvällen har avslutats med att se på WSBK race 1 & 2, SS600 & STK 1000. Vilken dag & vilken midsommarhelg!!

Här kommer bilden på den snygge gammelgubben! =)

Bifogat

• 26677_400571484093_549344093_4406041_3021299_n.jpg
    26677_400571484093_549344093_4406041_3021299_n.jpg
    66.6 KB · Visningar: 67
Last edited:

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
va ute på en 9 mil lång tur igår och plågade gamla bettan lite.
sen skulle jag till besiktningen idag, kom på halvvägs att jag hade miniskylten på... hem å skruva på stor-skylten, när jag startade hojen igen så var den lite seg att dra runt startmotorn, men den gick igång.
ställde mig och väntade nere vid besiktningen, tändningen av, gubben vinkar in mig, vrrrvrrrvrrr........ stendöd hoj.
hade kräm nog kvar för att få fram en ljusbild iaf, gubben körde runt lite å skällde på mig för jag inte hade reggat om hojen till fulleffekt, men eftersom det inte va nån på stationen som hade berhörighet att regbesiktiga hojar, så kunde han inte skriva ett föreläggande.

på vägen hem, efter att jag sprungit igån hojen naturligtvis, så dog först instrumentpanelen, sen hoppade den igång igen, för att sedan stendö.
när jag tände bromsljuset så gick varvräknaren ner till noll, och tillbaka igen när jag släppte bromsen, men sedan stendog den också. 100 meter hemmifrån så hostade hojen till ett par gånger, men kom igng igen.
sen var det stendött när ja försökte starta igen.

batteriet är ca 3 år gammalt, körde mkt lite förra säsongen men laddade upp det i våras.
innan idag var det inga problem med att starta.

tvättade den grundligt i söndags, om det kan ha kommit in fukt nånstans?
men hade inga problemas att starta efteråt

när jag bytte regplåten så fipplade jag mot sladdarna till blinkers ibak, som har strewlat och glappat tidigare, kan det ha orsakat att instrumentpanelen muppade och att den drog ur batteriet?

laddade batteriet fullt nu i eftermiddags och mätte på det efter ca 5 timmar och det gav ca 12.8V, satte i det i hojen, inga problem att starta, och när jag mätte över polerna på lite drygt tomgång så visade den ca 13.8V. ska det vara så lågt eller börjar generator ge sig?

kontakten till likriktaren under batteriet hade nån sabbat låsklacken på, kan det ha gjort att det muppade? fyllde den med korrisionslösare och skyddssprej innan jag satte tillbaka den igen (lät det torka först om nån tänkte anmärka :D)

nån som har nåra ideer?

ska ju göra mig av med den nu så det är lite röv att alla fel kommer samtidigt

Andersson

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2009
Hoj
Suzuki GSX-R 600-05
Sålt R6:an nu och är på jakt efter en Supermotard för lite lek..mm. Nån som har något tips på vad man ska leta efter? vill ha en som det inte är så tajta service intervaller på, ska kunna åka några mil på den utan att man blir sönder skakad. Nått som håller :). Pris runt 30-50k, motor blir väl 600+ Tack på förhand :D

Last edited:

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
Sålt R6:an nu och är på jakt efter en Supermotard för lite lek..mm. Nån som har något tips på vad man ska leta efter? vill ha en som det inte är så tajta service intervaller på, ska kunna åka några mil på den utan att man blir sönder skakad. Nått som håller :). Pris runt 30-50k, motor blir väl 600+ Tack på förhand :D

i got the perfect toy for you my friend :tummenupp

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
Ja det skulle kunna vara något, dock är det lite för mycket dekaler på den för min smak :p sen får man väl kicka ihjäl sig? :D. Kollat på en 690 smr ser knepigt ut med utblåsen sen "ank näbben" och smcn för dyr :p

kicka ? det är ju elstart =)

dekaler kan man ju alltid ta bort =)

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
vad fick du för den? svårsåld?

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig

Slappa här på forumet har en KTM motard till salu, nyrenoverad vad jag vet!

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin