Samåkning Skövde

Andersson

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2009
Hoj
Suzuki GSX-R 600-05
Då var ninjan såld, nån som har tips på en motard som man kan åka lite längre på?. Vill ha en som man kan leka med men ändå beta av en 10 mil iaf. Min förra ktm 640 kunde man åka 2 mil sen skakade man sönder, skulle KTM 690 kunna vara något? Eller ska man gå upp till 900klassen känns dock som dom är lite "klumpigare". /Linus

[KoRn]

www.mc-kompaniet.se
Gick med
6 Jan 2004
Hoj
Ingen & alla...
Då var ninjan såld, nån som har tips på en motard som man kan åka lite längre på?. Vill ha en som man kan leka med men ändå beta av en 10 mil iaf. Min förra ktm 640 kunde man åka 2 mil sen skakade man sönder, skulle KTM 690 kunna vara något? Eller ska man gå upp till 900klassen känns dock som dom är lite "klumpigare". /Linus

690 SMC är bättre (skak/vibrationsmässigt) än de gamla 660 625 mm. då det sitter en balansaxel i denna motorn.
Dock tycker jag att den är lite väl "crossaktig" för att åka bekvämt på, om det är detta du är ute efter..
I så fall är ju 690 Duken ett bättre alternativ.
I vilket fall som helst så är det roliga hojar rent körmässigt för den som gillar en mer aktiv körning.

[KoRn]

www.mc-kompaniet.se
Gick med
6 Jan 2004
Hoj
Ingen & alla...
Glöm inte REA veckan nu på Kompaniet!
Startar imorgon, och det är även för våra mått mätt riktigt bra priser på tillbehör och hojar. :banana

torpa

Kick är manligt
Gick med
22 Jun 2008
Hoj
Ktm 660 smc -04, Yamaha xt 600 -90
Följer gärna med nån onsdag ja med om man nu kan hålla tempot med den gamle motarden:)

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
Härligt! :D. Har inte blivit någon för mig men det är nog pga att jag inte har hittat någon ny mc än :(

blir nog till o ut o åka en runda idag:) vädret ska ju va bra idag och imorn så blir nog en runda imorn med:yoparty va e du ute efter för hojj föresten?

Andersson

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2009
Hoj
Suzuki GSX-R 600-05
blir nog till o ut o åka en runda idag:) vädret ska ju va bra idag och imorn så blir nog en runda imorn med:yoparty va e du ute efter för hojj föresten?

Ja det är en bra fråga det där :D letar för fullt men lutar åt en nyare Gsxr 750 eller en R6a får se om det dyker upp något intressant snart :)

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
Ja det är en bra fråga det där :D letar för fullt men lutar åt en nyare Gsxr 750 eller en R6a får se om det dyker upp något intressant snart :)

finns en r6 på blocket som jag ringde på:) verkar riktigt ok bara gått 400mil. en tjej som äger den. problemet e att jag tycker det e lite dyrt lägg på en 10 till så kan du ju så gott som köpa en ny... men hon verkade inte omöjlig;) prova på den!länkar den

http://www.blocket.se/goteborg/Yamaha_YZF_R6_38311627.htm?ca=13&w=3

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
föresten hon har beställt min blinkers o rensnings kit för baken tror jag om jag inte mins fel:p

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Nästa helg hämtar jag min F800R så då ska man ut och köra igen! Det har varit 4 svåra år utan hoj!

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Om det vore så väl, nöjde mig med en -11 som gått 700 mil. Såg dock till att få med sprillans däck och ny "kåpa" över tanken. Mattsvart och dragkedjor är ingen bra kombination :)

J_Park

Socio #5052
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Ducati MTS 1000DS \n Triumph Daytona 675
Inte illa. Är säkert en jäkligt najs maskin.
Så länge en annan är fast vid skolbänken får jag nöja med min gamla hurv.

Snowstormer

Snowstormer
Gick med
27 Jun 2006
Hoj
Hayabusa GSX-1300R -05
Själv så lägger jag mina handskar på hyllan ett tag framöver la ut min Hayabusa -05 på blocket igår till förmån till en sportbil igen. Det vart en opel insignia OPC istället. Kommer sakna mc åkandet men det sista 2 åren har man pendlat fram och tbx från jobb samt kört 10ggr utöver det så njae jag kör för lite för att det ska vara värt pengarna, så vet ni med ngn som vill köpa en Hayabusa så hör av er :hej

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år