Samåkning Skövde

Attitude

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2012
Hoj
2008, Suzuki Intruder C1800
Nog för att sidan heter sporthoj.. men finns det inga glidare här? Känner mig så utanför :(

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
Är det någon som har eller vet vart det finns bra närliggande mc-rutter i gpx-format?

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
Är det någon som har eller vet vart det finns bra närliggande mc-rutter i gpx-format?

Jag ladda ner greateastroad appen för iphone. Finns en del rutter i den runt omkring trakterna här. Dock va ju inte det svar på din fråga men ett andra alternativ;)

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
i helgen åker team skövde supermoto på träningsläger i örebro. så om nu är sugna på en lite längre tur så finns det kaffe i slutet eller på mitten av den turen =)

annars kan ni följa våra bravader på http://www.teamssm.se

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
såg ingen ja kände igen från skövde.. ni missa nått!
jäklar va roligt det va och bra fart fick man upp också..

Tog 2 highsiders att lära sig nya slirkopplingen men sen gick de undan =)

R2: du får komma å fota en dag så vi får lite sjysta posé bilder.. ska lägga upp sveriges slide till dig ;)

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
såg ingen ja kände igen från skövde.. ni missa nått!
jäklar va roligt det va och bra fart fick man upp också..

Tog 2 highsiders att lära sig nya slirkopplingen men sen gick de undan =)

R2: du får komma å fota en dag så vi får lite sjysta posé bilder.. ska lägga upp sveriges slide till dig ;)

Kunde tyvärr inte komma, men fotar gärna nån dag.

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Någon som är sugen på en tur till spiken idag?

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Kunde tyvärr inte komma, men fotar gärna nån dag.

De tycker jag. Nästa tävling är i sala den 26 maj.
Sen drar vi till örebro igen i juni.
Viskafors träning blir det om ett par veckor.
Ha hör av mig på telefon.. Enklare :)

Attitude

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2012
Hoj
2008, Suzuki Intruder C1800
Kanske helt fel ställe egentligen men kan ju lika gärna fråga här eftersom Skövdebor verkar vistas här.. ingen som haft kortet i 5 år? hade verkligen behövt lite mil under däcken på min MC och jag har en enda handledare som knappt kan.. Har haft hojen i snart två månader och kört den två gånger.. Känns riktigt tråkigt... Så om det finns någon som skulle vilja handleda mig, im ur guy! Im sexy too! :)
http://www.blocket.se/skaraborg/Hjalp_mig_ta_MC_kortet_39339312.htm?ma=1

Birdy_81

Ac-fyllning Utföres Billigt
Gick med
2 Jul 2011
Hoj
suzuki bandit 1200 99
någon som ska ut och åka idag? .... 3 grabbar från falköping som ska ut iaf drar runt 12 ...någon som vill åka med skriv en rad ... /mårten

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Ja du Dahlberg, det verkar som att de tio små n....rpojkarna kastat in handdukarna nu. Ska bli svinigt kul att köra skjortan av dej i alla fall, muahahaha:tungan

De andra får trösta sig med lite fler bärs på kvällarna, men det tar vi igen på söndagen va!!?
Är du o familjen sugna på midsommarfest på Krogen?

/Lasse

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Ja en liten n....pojk har opererat handen och hinner varken bygga ihop en hoj eller kommer va stark nog i handen för att köra.
siktar på att inte åka med alls, alltså finns en plats på gotland till salu till bra pris.

Dr madNESS

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
R1 -06 KR, Honda Excellent S GCV -10
Ska bli så in i he...llskotta kul! Allt är preppat och klart, ska hämta däck i veckan sen är hojjen fightklar.bild1.jpg

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Den ser snabb ut Daniel! Jag har fullt upp i helgen med bröllop mm, men är hemma hela veckan här utom torsdag, så har du en stund över så kom ut vetja. Kaffet kokar, numret är 0739803188.

Lasse

Andersson

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2009
Hoj
Suzuki GSX-R 600-05
Ska iväg och kika på denna hoj i mstad på Söndag: http://www.blocket.se/skaraborg/Suzuki_GSXR_600_40535016.htm?ca=17&w=2
Dock känns det som den är lite väl billig? Pratat med han som äger och han säger att den är i kanonskick, och han har ägt den sen förra våren men bara kört 2 mil med den :S. Ska försöka få regnr så man kan kolla upp den lite mer men något känns inte rätt. Nån som vet något mer om denna hoj?

EDIT:
Skickade iväg ett mail och fick reda på regnr "CJD 991" Märkligt är att det är en 05 men första gången i trafik 2010 sen ska den besiktigas inom 7 dagar så nått stämmer inte.

Last edited:

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Ska iväg och kika på denna hoj i mstad på Söndag: http://www.blocket.se/skaraborg/Suzuki_GSXR_600_40535016.htm?ca=17&w=2
Dock känns det som den är lite väl billig? Pratat med han som äger och han säger att den är i kanonskick, och han har ägt den sen förra våren men bara kört 2 mil med den :S. Ska försöka få regnr så man kan kolla upp den lite mer men något känns inte rätt. Nån som vet något mer om denna hoj?

EDIT:
Skickade iväg ett mail och fick reda på regnr "CJD 991" Märkligt är att det är en 05 men första gången i trafik 2010 sen ska den besiktigas inom 7 dagar så nått stämmer inte.

Ja besiktningsuppgifterna verkar inte stämma överens med vad han skrev i annonsen. Kanske är en gammal banhoj? alternativt Ring transportstyrelsen så kan du få uppgifter. Alternativt om du har tillgång till fax så kan du beställa uppgifter den vägen. På så vis kan du ringa tidigare (2) ägare och ställa frågor.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år