Samåkning Skövde

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Kylarjäveln passade inte :mad:

Inte nånstans, inga fästen var lika osv, gubben på mc demonteringen ja köpte den av sa att den visst skulle passa. Allt för o sälja :huvet :4skrika

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Jag saknar vägen mellan Laxå - Askersund :(. Göteborgs vägar suger pung :4skrika!

Marlean

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2006
Hoj
Åker baktill
Nursey Nej faktiskt inte, en vanlig google sökning bara, när jag kollat på gaysidor så är killarna oftast mer påklädda än så... knepigt nog. Visst är han fin!??
Och jag fattar inte varför inte fler har ögongodis som det här som avatarer... Iofs. är Lenas rätt fin med. Hon har ju klippt bort det onödiga dvs. huvudet. ;) :tummenupp

Förresten såg jag en kille som solbadade såhär... fast minus kallingarna då, på Gran Canaria när jag var där... fram för mer bottomless!

Last edited:

LiQUiD

Valmers är nog lite grym
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
VTR Firestorm '00
Pinky skrev:
2292287 Jag saknar vägen mellan Laxå - Askersund :(. Göteborgs vägar suger pung :4skrika!

Ja den är trevlig med mc ... dock gillar jag den inte lika mycket i jobbet. Åkt den vägen nu 4-5 gånger senaste 2 veckorna med lastbil.

J_Park

Socio #5052
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Ducati MTS 1000DS \n Triumph Daytona 675
Tjohej alla.
Jag och tjejen ska dra nedåt skåneland, Danmark och norra Tyskland om nån vecka. Någon erfaren själ som vet vad man ska undvika respektive ta en extra titt på?

Bosanac

Snabbare än 100Mbit t.o.m!!
Gick med
30 Apr 2004
Hoj
Stulen ...åker i en Cheva nu!
Modiga vi e i skövde...

fasiken,.. verkar som alla i skövde kör jeans eller kortbyxor och t-shirt ( vissa med linne )...
såg kanske 15-16 hojar och bara ett par hade skinnställ och en med mc-jacka o jeans då, alla andra med vanliga kläder.. e det inne med det nu? :tomten

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Bosanac skrev:
2294009 fasiken,.. verkar som alla i skövde kör jeans eller kortbyxor och t-shirt ( vissa med linne )...
såg kanske 15-16 hojar och bara ett par hade skinnställ och en med mc-jacka o jeans då, alla andra med vanliga kläder.. e det inne med det nu? :tomten
Tja San!

Jag har givit mej sjalv dispens att aka korta turer kring stan i shorts o t-shirt nar jag cruisar i MYCKET sakta mak pa min ratbike i det goa sommarvadret...
Egentligen inte smart, men hall med om att det ar skillnad pa inspirerad korning med R1 o motsvarande, och att puttra omkring pa denna!!?

/Lasse

Bifogat

• fj.jpg
    fj.jpg
    60.2 KB · Visningar: 54

Marlean

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2006
Hoj
Åker baktill
Tjohej alla.
Jag och tjejen ska dra nedåt skåneland, Danmark och norra Tyskland om nån vecka. Någon erfaren själ som vet vad man ska undvika respektive ta en extra titt på?

I Skåne MÅSTE man ju åka över Brösarps backar, det har iaf. jag och Dreas tänkt göra vi ska ner till Skåne om nån vecka också. Ska bli kul! =) Lycka till på resan och drick mycket.

J_Park

Socio #5052
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Marlean skrev:
2294519 I Skåne MÅSTE man ju åka över Brösarps backar, det har iaf. jag och Dreas tänkt göra vi ska ner till Skåne om nån vecka också. Ska bli kul! =) Lycka till på resan och drick mycket.
Det ska jag komma ihåg.

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
J_Park skrev:
2293283 Tjohej alla.

Kom precis hem från Skåne, kör inte stora vägen utan ta småvägar utmed kusten i Skåne genom Höganäs & stanna på Kullen & ta en fika & njut av utsikten. Undvik motorvägen, det är vägbyggen utanför Helsingborg med stor risk för köer.

God tur! :)

Bosanac skrev:
2294009 fasiken,.. verkar som alla i skövde kör jeans eller kortbyxor och t-shirt ( vissa med linne )...

Lustigt, det var precis likadant i Skåne, såg stollar både inne i stan & på motorvägen iklädda endast linne & shorts. 90% av dessa körda kromslädar iofs. :)

2fast4hjo skrev:
2294491 Vad är det för kurs som är på kinnekulle i morgon?, måste vara något särskilt då den kostar 3500 :gnissla (något för dem som tävlar då kreuger ska dit men kanske någon som vet mer specifikt)

CSS - Carlifornia Superbike School.

Det är den bästa kursen som finns om man vill lära sig att köra korrekt på bana. Den är framtagen av samma person som skrivit böckerna Twist Of the wrist. Road Racinglegendaren Keith Code.

Som lärare är det normalt ex.förare från MotoGP eller WSBK / BSBK.
Läs mer på folksams hemsida.

southwick skrev:
2294264 Tja San!

Jag har givit mej sjalv dispens att aka korta turer kring stan i shorts o t-shirt nar jag cruisar i MYCKET sakta mak pa min ratbike i det goa sommarvadret...
Egentligen inte smart, men hall med om att det ar skillnad pa inspirerad korning med R1 o motsvarande, och att puttra omkring pa denna!!?

/Lasse

Grym båge Lasse! :yoparty

J_Park

Socio #5052
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
X-up skrev:
2295650 Kom precis hem från Skåne, kör inte stora vägen utan ta småvägar utmed kusten i Skåne genom Höganäs & stanna på Kullen & ta en fika & njut av utsikten. Undvik motorvägen, det är vägbyggen utanför Helsingborg med stor risk för köer.

God tur! :)
Tackar för tipset. Nu är det bara till och bli kompis med vädergudarna så att vädret håller i sig.

Jansen

Långsam
Gick med
9 Oct 2003
Hoj
ZX7R -96
LiQUiD skrev:
2292319 Ja den är trevlig med mc ... dock gillar jag den inte lika mycket i jobbet. Åkt den vägen nu 4-5 gånger senaste 2 veckorna med lastbil.

Har aldrig kört den med lastbil, men jag kan ju tänka mig... :död
Sist jag åkte hade jag två katter i bur i bilen. Gick väldigt lugnt till. Annars är den go med bilen också... :)

Har fan inte lyckats få med mig ngn annan med hoj dit....får nog kika in här lite oftare.
Börjar bli tradigt att åka solo...

//Anders

LiQUiD

Valmers är nog lite grym
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
VTR Firestorm '00
Jansen skrev:
2295958 Har aldrig kört den med lastbil, men jag kan ju tänka mig... :död
Sist jag åkte hade jag två katter i bur i bilen. Gick väldigt lugnt till. Annars är den go med bilen också... :)

Har fan inte lyckats få med mig ngn annan med hoj dit....får nog kika in här lite oftare.
Börjar bli tradigt att åka solo...

//Anders

Japp... jag hakar gärna på till Askersund med mc någon gång ... dock smiter jag iväg på lite mc-semester till Tyskland o Österrike imorgon, blir väl borta en 10-14 dagar. Men efter det och om vädret håller i sig så får det bli en tur dit om vi blir ett lagom gäng.

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
LiQUiD skrev:
2295968 Japp... jag hakar gärna på till Askersund med mc någon gång ... dock smiter jag iväg på lite mc-semester till Tyskland o Österrike imorgon, blir väl borta en 10-14 dagar. Men efter det och om vädret håller i sig så får det bli en tur dit om vi blir ett lagom gäng.

Låter gött! Kör lugnt & ha det så skoj! :)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln