Samåkning Skövde

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Blandat
Hoj
ZX-6R -04
Gomorron fyllon! Hände det någe ballt igår?
Jag +chey +Stellan tog var sin vin/öl på stället utan inträde och gick hem rätt tidigt.

Ang filmen, kan inte se den, men har vissa misstankar... helt otroligt vilka montage man kan göra med en dator nuförtiden.
 

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Ort
Tidaholm
Hoj
XT600E
Eeh, jag och syrran fulade in oss på Krickelin/Cosmopol och rejvade som fan. :yoparty Sedan hittade vi Elgasen som hade gått vilse på torget och inte hittade hem! :tungan
 

LiQUiD

Valmers är nog lite grym
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Lidköping
Hoj
VTR Firestorm '00
Ingen som ska ut nått litet idag och åka lite... tänkte ta mig en lite tur innan klockan blir för mycket... fast det blir väl ingen längre sträcka... kanske mest lek och sånt, var ju några månader man fick leka av sig sist nästan.

Edit: Tro fan det börjar regna precis efter man dragit i väg inlägget... jaja är väl bara att avvakta och se hur vädret blir då.
 
Last edited:

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Ort
Tidaholm
Hoj
XT600E
LiQUiD skrev:
2430562 Ingen som ska ut nått litet idag och åka lite... tänkte ta mig en lite tur innan klockan blir för mycket... fast det blir väl ingen längre sträcka... kanske mest lek och sånt, var ju några månader man fick leka av sig sist nästan.

Edit: Tro fan det börjar regna precis efter man dragit i väg inlägget... jaja är väl bara att avvakta och se hur vädret blir då.

Jag drar till flygplatsen nu! Pathfinder är redan där tror jag! :yoparty

edit: Hemma igen. LiQUiD: Synd att jag inte såg ditt inlägg i den andra tråden innan jag drog! Vi hoppades att du hade Pathfinders nummer så du skulle ringa om du kom. :pannkyss

Pathfinder är för övrigt både en djävul och en gud. Djävul för att han lurade ut mig på värsta grusvägarna idag! :mad: Gud för att han drog på bakhjulet genom värsta vattensamlingen utanför Mc Donalds och dränkte hela bygget. Vi måste fan göra om det och fota! :tummenupp
 
Last edited:

Pathfinder

Hjälmskrapare
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Skövde
Hoj
Orange Retard Black Edition
Ja så sunkig som den burgaren var så kan dom gärna få putsa lite fönster.

Linus du pratade ju om att köpa motard så det är dax att börja åka lite grus nu eller :pannkyss
 

Bifogat

  • DSC00142.JPG
    DSC00142.JPG
    95 KB · Visningar: 81

LiQUiD

Valmers är nog lite grym
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Lidköping
Hoj
VTR Firestorm '00
ingen fara ... var ju inte så bra väder ... så det kunde ju kvittat och åkt någon tur nästan.

Fick ju rosta av både mig och hojen iaf, vilket behövdes... kändes nästan som premiär-tur... regn, kallt och noll koll =)
 

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
Vaektra skrev:
2431449 Det går framåt, den 11 sep ska jag röntka vänster armen och förhoppningsvis ta bort Hoffmanställningën. Äntligen kan jag kanske ha på mig långärmat igen, börjar bli lite kallt nu :tungan
va e en hoffmanställning?
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Racerapport ERF 5, 6-timmars Mantorp JWF Racing

Jaha, då var man hemma igen efter kraschfesten på Mantorp.
Helgen bjöd på knepigt väder men rolig körning. Vaknade kl 04.00 av att det ösregnade så det smattrade i taket på bussen.

Kvalet såg ut att gå i regn, så vi slängde på regndäcken & kvalade in oss på en lugn 45:e plats. 54 fick starta.

Lagom till race-start så hade ett spår torkat upp runt banan. Så vi valde att köra på slicks vilket visade sig vara ett klokt val då det fortsatte att torka upp.
En del team fick gå in i depå för ett extra däcksbyte eftersom de chansat & gått ut på regndäck.

Den klassiska Le-Mans starten inleddes med en tyst minut för den nyligen bortgångne RR-Legenden Kent Andersson. Därefter gick starten.

Mats Mladin höll hojen åt Daniel som tog första stinten.
Daniel körde hårdare än en vit taxi-chaufför genom Harlem och avancerade upp oss en bra bit upp i fältet. Efter ca 30 minuter passerade inte Daniel start/mål längre och det verkade inte bättre än att han gått omkull. Vart visste vi inte eftersom det föll hojar till höger & vänster.

Jag & Lasse joggade ner till kurvan efter start & mål & där såg vi Daniel ute i gruset. Hojen stod lutad mot däckshögen & hela bak-kåp partiet var borta.

Daniel signalerade till mig att vi skulle göra i ordning tryckluft, reservkåpor & nytt batteri. Efter en tur på skamkärran så var hojen inne i depån igen och ett febrilt skruvande inleddes av våra topp-mekaniker Pierre, Mats & Lasse.:tummenupp
ca 30 minuter senare var hojen lika fin som en R1 -07 fast med lite mer (silvertejp). :)
Hojen snabb-besiktigades av funktionärerna & fick godkänt för återstart.

Jag gick ut på stint 2 och hamnade direkt i Pace Car -kön eftersom någon hade high-side:at i esset ut på rakan. Men det gav mig tid att känna över hojen så att allt kändes ok. Jag körde 2 varv & åkte sedan in för att tanka, därefter ut igen.

Denna stint blev fylld av krascher, majoriteten i esset ut på rakan. Vilket ledde till att många varv gick åt till att ströga efter Pace-Car. Till slut släppte proppen och det blev fritt igen. Efter 1h 15 minuter var grabbarna i depån oroliga att lampan till reserven var trasig efter kraschen så jag vinkades in för påfyllning & byte. Inne i depån upptäckte vi att hela undertrayen släppt så att laddningsregulatorn kopplats ur & hela batteriet hängde ner mot bakhjulet.:näsblod (Mer silvertejp). Tack till er på banan som försökte förklara det för mig, men tyvärr hörde jag inte ett skit av vad ni sa!

Stint 3. Mats Brodin går ut & det börjar duggregna, även detta pass blir kraschfyllt med strögning efter Pace-Car. Efter 1h 15 minuter vinkar vi in Mats, men då han inte kommer in befarar vi att något hänt.
Mycket riktigt visar det sig att han gjort en snygg high-sider i esset & blivit liggandes i banan, hojen likaså. Mats fick ta en tur till sjukstugan med Ambulans & hojen fick åka skamkärra med funktionär in i depån. Mats visade sig vara ok, men blåslagen & rejäla skrubbsår på ryggen.

Hojen är nu ännu snyggare med en lätt modifierad vinkel på avgasröret som för övrigt helt lossnat från sin anslutning, så hojen lät som en raggarbil vid start. :) Kåpstaget hade fått en rejäl tilltryckning så styrutslagen var begränsade, likaså hade instrumenteringen tryckts till. Blev till att korrigera innan vi kunde släppas ut igen. Ombesiktning & på´t igen!

Stint 4. Daniel går ut & kör ett flytande pass, banan är nu helt torr, till och med i ess-helvetet. Dock hamnar Daniel bakom Pace-Car under några varv även under detta pass. Efter 1 timme kommer han in för tankning & jag byter av honom för sista stinten.

Stint 5. Nu är det bara 30 minuter kvar till målgång, hittar ett bra tempo och försöker bara hålla mig på hjulen de sista minutrarna. Det är jävligt mycket trafik på banan och i slutet på lång-rakan blir jag äckligt nära på att bli avtryckt av en alldeles för sent bromsande förare. Ser honom i ögonvrån då jag just viker in i högern efter rakan. Shit, tänker jag och väljer att vika upp hojen snabbt vilket gör att han klipper in framför mig i stället.

Nu ser jag hela teamet stå på grässlänten vid kurvan i depå-infarten och göra vågen då jag passerar vilket får mig att skratta i hjälmen. Nu kan det inte vara många minuter kvar tänker jag, men det blev allt ganska många varv till innan den svart/vit-rutiga flaggan hängdes ut.

Summering: Trots 2 saftiga krascher lyckades vi ta oss i mål & plocka viktiga:hihi poäng i tabellen, vi slutade på 45:e plats av 54 vilket vi är nöjda med efter att förlorat massor av tid på krascher.

Nu blir det återhämtning inför avslutande racet på Anderstorp den 30:e september.

Stort tack till vår sponsor Jocke och till alla som hjälpt oss denna helgen. Helt suveränt!:tummenupp

Pierre
Mats
Jeppe
Lasse
Petter
Holmberg

& ett sent men speciellt tack till Ex. Superbike-åkaren & vännen Anders Carlbom för all oväderlig hjälp i alla omöjliga stunder!
 

Bifogat

  • Pict2884.jpg
    Pict2884.jpg
    87.5 KB · Visningar: 83
  • Pict2878.jpg
    Pict2878.jpg
    105.7 KB · Visningar: 66
  • Pict2876.jpg
    Pict2876.jpg
    107.8 KB · Visningar: 65
  • Pict2885.jpg
    Pict2885.jpg
    79.1 KB · Visningar: 90
  • Pict2892.jpg
    Pict2892.jpg
    73 KB · Visningar: 140
  • Pict2900.jpg
    Pict2900.jpg
    82.4 KB · Visningar: 94
Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Några till bilder

.....
 

Bifogat

  • Pict2902.jpg
    Pict2902.jpg
    56.4 KB · Visningar: 59
  • Pict2906.jpg
    Pict2906.jpg
    131.5 KB · Visningar: 98

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Hos fingert
Hoj
CC Dominator
då blev det ju ganska bra placering ändå då . för det verkade ju vara ganska mycket osm var emot er.. alltid gott att kunna gå imål efter en massa motgångar..

personligen så skulle jag nog hålla mig inomhus imorgon om jag vore alla ni i skövde. för då har den här herrn övningskärning igen =)
 

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Ort
Tidaholm
Hoj
XT600E
Är det någon i närheten av storegården som har en stor fet slagborrmaskin att låna ut? Gärna i borstad aluminium! :tummenupp

Tror fan jag har norra europas hårdaste betongväggar i lägenheten! :mad:
 

Dalafalo

Alltid retar det nån
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Dala
Hoj
RC211V
Du kan få låna min, men den är inte av borstad alu, det är en gammal AEG, borr får du fixa själv, tror inte jag har några betongborr, jag ska in till Skövde i morn mitt på dan om det passar. Ring om du vill låna den. 0500-451056
 
Last edited:

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Ort
Tidaholm
Hoj
XT600E
Dalafalo skrev:
2433858 Du kan få låna min, men den är inte av borstad alu, det är en gammal AEG, borr får du fixa själv, tror inte jag har några betongborr, jag ska in till Skövde i morn mitt på dan om det passar. Ring om du vill låna den. 0500-451056

Schyst! :tummenupp

Men jag jobbar i Tidaholm på dagarna, så det blir lite svårt. Kanske kan svänga förbi någon kväll och låna den om du är hemma? Har borr på jobbet, men maskinen e utsliten så den pallar inte mina väggar.

Tyckte jag såg en repsolhonda som tankade på jet i lördags. Skyldig? :tungan
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top