Samåkning Skövde

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Tja på er allihopa! Tänkte bara kolla om det finns plats för en till inför våren?
Är det någon här som tänker dra på nån banåkning med lite nybörjarstuk i vår/sommar?

MVH Niclas
 

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Ort
hjo
Hoj
R1 me lite godis
så välkommen så finns alltid plats för fler bågar
blir la lite banåka för mej me å de går heller inte så fort
 

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
pini skrev:
2655913 så välkommen så finns alltid plats för fler bågar
blir la lite banåka för mej me å de går heller inte så fort

Det tackar man för! Tog kortet i augusti så jag är inte så erfaren än... men jag tänkte att det känns säkrast att öva på bana ;)

Vad är det för banåkningar du funderar på då?
 

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Ort
hjo
Hoj
R1 me lite godis
har bara åkt på sånadär allmäna banåkningar de duger fint för mej
 

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
pini skrev:
2656018 har bara åkt på sånadär allmäna banåkningar de duger fint för mej


det är vad jag har tänkt mig också isf. vilka banor brukar det vara på och vad kostar det ungefär? är rätt så ny inom detta så har inte koll på det där riktigt än...
 

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Ort
Tidaholm
Hoj
XT600E
Jag tänker dra iväg på några bandagar till sommaren. Nöjer mig nog med dem som går på Kinnekulle då det är nära och bra. :)



Har precis kommit hem från London och jag måste säga att jag är förvånad över deras mckultur. Jag har sett ninjor, fireblades, rettor och hayabusor dundra fram på vägarna mest hela tiden. Det har visserligen varit kanonfint väder men ändå, det är ju fan vinter! :va


Köpte bästa jackan med! Vind och vattentät, löstagbart foder, löstagbara skydd för rygg, axlar och armbågar/underarmar samt en del bra fickor! :yoparty
 

Bifogat

  • kawasaki.jpg
    kawasaki.jpg
    115.2 KB · Visningar: 95
Last edited:

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
okaj... va härligt... är det några från skövde som är sugna på lite längre resor i sommar tro? vore skoj med en riktig mc semester :D
 

LiQUiD

Valmers är nog lite grym
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Lidköping
Hoj
VTR Firestorm '00
nskog skrev:
2656250 okaj... va härligt... är det några från skövde som är sugna på lite längre resor i sommar tro? vore skoj med en riktig mc semester :D

Jag brukar åka en sväng varje sommar, med en kompis. Dock är det tveksamt på om han kommer haka på till sommarn.

Brukar bli mellan 7-11 dagar man är borta. Till sommarn har jag funderingar på att åka bil-tåget från Hamburg ner till Italien någonstans och sen leta sig hem därifrån, blir säkert lagom med en 10-14 dagar till den resan (och många mil).

I somras blev det ~350 mil på 10 dagar, och då tog vi ändå tåget från Hamburg till Lörrach.
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
nskog skrev:
2656250 okaj... va härligt... är det några från skövde som är sugna på lite längre resor i sommar tro? vore skoj med en riktig mc semester :D

Tjena!
Banåkningar lär det bli en hel del, 3-dagar på Gotland Ring är redan inbokade & betalda för egen del. MotoGP på Brno är även inplanerad som långresa.

Tranicos skrev:
2656116 Jag tänker dra iväg på några bandagar till sommaren. Nöjer mig nog med dem som går på Kinnekulle då det är nära och bra. :)



Har precis kommit hem från London och jag måste säga att jag är förvånad över deras mckultur. Jag har sett ninjor, fireblades, rettor och hayabusor dundra fram på vägarna mest hela tiden. Det har visserligen varit kanonfint väder men ändå, det är ju fan vinter! :va


Köpte bästa jackan med! Vind och vattentät, löstagbart foder, löstagbara skydd för rygg, axlar och armbågar/underarmar samt en del bra fickor! :yoparty

Grym jacka!:tummenupp
 
Last edited:

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
okej. Det låter rätt bra skoj faktiskt! Vad kostar en sån semester ungefär? (italien)

X-up skrev:
2657212 Tjena!
Banåkningar lär det bli en hel del, 3-dagar på Gotland Ring är redan inbokade & betalda för egen del. MotoGP på Brno är även inplanerad som långresa.



Grym jacka!:tummenupp


den där motogp resan låter väldigt rolig... vad landar en sån resa på i pris?
 
Last edited:

LiQUiD

Valmers är nog lite grym
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Lidköping
Hoj
VTR Firestorm '00
nskog skrev:
2657216 okej. Det låter rätt bra skoj faktiskt! Vad kostar en sån semester ungefär? (italien)

Vet inte riktigt... räknar man ihop allt... tågbiljett, boende, mat, bensin... ja allt som allt, landar man säkert på runt 1000kr om dagen
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Slappa skrev:
2657728 Vilken helg ska ni åka? Första eller andra?

Ja och RR_Larsson och J.Andersson är också bokade!:tummenupp

Samma helg som dig. Skulle åkt första helgen men bytte till andra helgen.

nskog skrev:
2657216 okej. Det låter rätt bra skoj faktiskt! Vad kostar en sån semester ungefär? (italien)




den där motogp resan låter väldigt rolig... vad landar en sån resa på i pris?

Beror på, tar du hojen så blir det nog aningen dyrare, tränger man ihop sig i en bil så blir det billigare. Men räkna med ca 4.000:- med mat, boende, bensin, färjebiljetter & inträdesbiljetter.
 
Last edited:

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
X-up skrev:
2658979 Samma helg som dig. Skulle åkt första helgen men bytte till andra helgen.



Beror på, tar du hojen så blir det nog aningen dyrare, tränger man ihop sig i en bil så blir det billigare. Men räkna med ca 4.000:- med mat, boende, bensin, färjebiljetter & inträdesbiljetter.

Är ni några som funderar på att ta mc? :tummenupp

LiQUiD skrev:
2658950 Vet inte riktigt... räknar man ihop allt... tågbiljett, boende, mat, bensin... ja allt som allt, landar man säkert på runt 1000kr om dagen

gött... något sånt vore skoj att göra... skönt och veta vad det landar på...
 
Last edited:

Frasse Fräs

Kan själv
Gick med
6 Jun 2006
Ort
Under korvhuset
Hoj
644 Xjell-edition
Är det någon av er som vet något om road racing center? Jag var där o kika häromdagen. Hade en hel del gamla uvar stående men till (i mina ögon) enorma överpriser. Sedan så fanns det gamla skinnställ, med betoning på gamla. Allväderställ fanns det ett par olika jackor o några enstaka byxor.

Hur är verkstaden? Bättre än hemsidan förmodar jag http://home.swipnet.se/~w-84061/omrrc.htm
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top