Jag hoppas att du berättade att vägen inte är någon lekplats och att dom bör koppla ungarna om dom inte har koll på domJag förstår att de var oroliga för sin cyklande dotters säkerhet, men deras sätt att reagera på var ju helt befängt!
Jag var också ute på en liten kvällstur idag.
Körde bland annat via Stöpen, Ulvåker och svängde sedan höger in på den lilla vägen direkt efter fotbollsplanen i Ulvåker (som leder ut till fjället).
Precis innan samhället om man kan kalla det så, blev jag påhoppad av ett par med ett barn i 6 års-åldern på cykel.
De hade väl hört mig och valde att gå ut mitt i vägen för att visa sitt missnöje då de trodde att jag körde super sonic snabbt. De stod på rad över vägen med barnet på cykel längst till vänster.
50-sträckan började precis framför dem och då jag såg dem kollade jag min fart, 72km/h på 70-väg. Bromsade ner mig till ca 20km/h varpå killen/pappan försöker slita tag i mig & samtidigt skriker hysteriskt "Vad faaaan håller du på med?"
Tjejen / mamman skrek "Det är ingen jävla racerbana här". Och de vevar efter mig, men i stället för att stanna körde jag vidare då jag var övertygad om att jag skulle blivit omkullruskad av psykbryten.
Sedan blev jag förbannad och ville vända om för att fråga vad fan de tänkte med egentligen? Dels gå ut mitt i vägen om de nu tror att det kommer en fartfantom, dels försöka rycka tag i någon på hoj men framförallt för att meddela dem om att jag aldrig låg över 75km/h på den vedervärdigt dåliga vägen. Alla som åkt den vet vad jag menar. (Ett njurbälte hjälper inte ens i 20km/h.)
Ok, 75km/h är ju över fartgränsen på 70km/h men knappast vansinnesfart nog för att försöka slita någon av hojen.
Antagligen reagerade de som så många andra okunniga icke-hojåkare och tog för givet att jag tok-körde eftersom de hörde en varvande hoj på låg växel.
Jag förstår att de var oroliga för sin cyklande dotters säkerhet, men deras sätt att reagera på var ju helt befängt!
Är det läge för någon samåkning i eftermiddag ? Vädret är ju kanon! Om någon som är sugen så kan vi ses vid statoil ryd vid 1630-tiden
19.... då är det ju natten....
Ingen körning för mig idag. Men kanske i helgen?
Någon som är sugen på att besöka SM i roadracing på Gelleråsen på söndag?
1. Morgan
Javisst, men vilka tider är det som gäller?
Warm-up brukar vara mellan 08.00-10.00 med racestart kl 11.00.....så om man är uppe till kl 10.45 så är det kanon. Sista racet brukar gå runt 16.30.
Edit: Här är tidsschemat för helgen: http://www.karlskogamotorstadion.com/sosidor/so2009/rev_timeschedule_aug_2009.pdf
Dick har nog en bärkasse med 50kr rabbattkuponger att dela ut till de som är intresserade
Warm-up brukar vara mellan 08.00-10.00 med racestart kl 11.00.....så om man är uppe till kl 10.45 så är det kanon. Sista racet brukar gå runt 16.30.
Edit: Här är tidsschemat för helgen: http://www.karlskogamotorstadion.com/sosidor/so2009/rev_timeschedule_aug_2009.pdf
Dick har nog en bärkasse med 50kr rabbattkuponger att dela ut till de som är intresserade
jag tror att de helt enkelt hade synpunkter på att din hoj var så smutsigJag var också ute på en liten kvällstur idag.
Körde bland annat via Stöpen, Ulvåker och svängde sedan höger in på den lilla vägen direkt efter fotbollsplanen i Ulvåker (som leder ut till fjället).
Precis innan samhället om man kan kalla det så, blev jag påhoppad av ett par med ett barn i 6 års-åldern på cykel.
De hade väl hört mig och valde att gå ut mitt i vägen för att visa sitt missnöje då de trodde att jag körde super sonic snabbt. De stod på rad över vägen med barnet på cykel längst till vänster.
50-sträckan började precis framför dem och då jag såg dem kollade jag min fart, 72km/h på 70-väg. Bromsade ner mig till ca 20km/h varpå killen/pappan försöker slita tag i mig & samtidigt skriker hysteriskt "Vad faaaan håller du på med?"
Tjejen / mamman skrek "Det är ingen jävla racerbana här". Och de vevar efter mig, men i stället för att stanna körde jag vidare då jag var övertygad om att jag skulle blivit omkullruskad av psykbryten.
Sedan blev jag förbannad och ville vända om för att fråga vad fan de tänkte med egentligen? Dels gå ut mitt i vägen om de nu tror att det kommer en fartfantom, dels försöka rycka tag i någon på hoj men framförallt för att meddela dem om att jag aldrig låg över 75km/h på den vedervärdigt dåliga vägen. Alla som åkt den vet vad jag menar. (Ett njurbälte hjälper inte ens i 20km/h.)
Ok, 75km/h är ju över fartgränsen på 70km/h men knappast vansinnesfart nog för att försöka slita någon av hojen.
Antagligen reagerade de som så många andra okunniga icke-hojåkare och tog för givet att jag tok-körde eftersom de hörde en varvande hoj på låg växel.
Jag förstår att de var oroliga för sin cyklande dotters säkerhet, men deras sätt att reagera på var ju helt befängt!
44 mil i det strålande vädret idag, 25mil själv först då jag utforskade i stort sett varje liten väg på kållandsö, en helt sinnessjuk liten väg finns, skulle passa till minimoto nästan, plus den gamla vanliga så klart och ett par ny fik, hamnar etc hittades.
Sen drog vi en runda, ulvåker, tidan, vassbacken, töreboda, "byggdegårdskorset", forsvik, mölltorp, karlsborg, brosundet, tibro, ingelsby, värsås, hem.
Sånt kanonväder ju att man knappt tror det.
Fått mer skäll morgan?
jag tror att de helt enkelt hade synpunkter på att din hoj var så smutsig
Låter som en lyckad dag!
Nä, har inte fått mer skäll, har ju inte kört något idag. Var trött efter jobbet. gott att det är fredag nu iaf
Jag kan tänka mig en tur på lördag.
(om Lans ska med blir säkert tempot lagom för min hoj,ha ha)
en heads-up till oss i skövde.. Engelska stenläggare är i farten.. dom har cirkulerat runt området här uppe mer eller mindre hela dagen. (Hentorp)
engelskreggade vita transiter med flak kör dom omkring i.
förra gången dom "jobbade" här slog polisen till och hitta en jäkla massa stöldgods.
tipsa polisen om ni ser dom så dom håller koll på dom.
11414
samma fart i kurvorna som på rakorna, så hojen lär duga gott.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|