Samåkning Skövde

vegaz

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2007
Hoj
zx-6r -06
befängt![/QUOTE]

Synd att folk drar alla över samma gräns.

Såg att Smc väst goes Gotland i sommar :yoparty

Kanske hänger på till helgen om tid finns.

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Jag var också ute på en liten kvällstur idag.
Körde bland annat via Stöpen, Ulvåker och svängde sedan höger in på den lilla vägen direkt efter fotbollsplanen i Ulvåker (som leder ut till fjället).

Precis innan samhället om man kan kalla det så, blev jag påhoppad av ett par med ett barn i 6 års-åldern på cykel.

De hade väl hört mig och valde att gå ut mitt i vägen för att visa sitt missnöje då de trodde att jag körde super sonic snabbt. De stod på rad över vägen med barnet på cykel längst till vänster.

50-sträckan började precis framför dem och då jag såg dem kollade jag min fart, 72km/h på 70-väg. Bromsade ner mig till ca 20km/h varpå killen/pappan försöker slita tag i mig & samtidigt skriker hysteriskt "Vad faaaan håller du på med?"

Tjejen / mamman skrek "Det är ingen jävla racerbana här". Och de vevar efter mig, men i stället för att stanna körde jag vidare då jag var övertygad om att jag skulle blivit omkullruskad av psykbryten.

Sedan blev jag förbannad och ville vända om för att fråga vad fan de tänkte med egentligen? Dels gå ut mitt i vägen om de nu tror att det kommer en fartfantom, dels försöka rycka tag i någon på hoj men framförallt för att meddela dem om att jag aldrig låg över 75km/h på den vedervärdigt dåliga vägen. Alla som åkt den vet vad jag menar. (Ett njurbälte hjälper inte ens i 20km/h.)

Ok, 75km/h är ju över fartgränsen på 70km/h men knappast vansinnesfart nog för att försöka slita någon av hojen.

Antagligen reagerade de som så många andra okunniga icke-hojåkare och tog för givet att jag tok-körde eftersom de hörde en varvande hoj på låg växel.

Jag förstår att de var oroliga för sin cyklande dotters säkerhet, men deras sätt att reagera på var ju helt befängt!

läge på att åka ut ett par st och prata lite vett med dom?
inte gapa å skälla utan bara göra dom medvetna om vad som igentligen händer om man rycker tag i styret på en motorcyklist som kör laglig fart genom deras barns lekplats..

i helgen kanske?
Ja ska ut en sväng idag om allt tillåter..
ska köra förbi där..

strizze

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2007
Hoj
CBR 1000RR -08
Är det läge för någon samåkning i eftermiddag ? Vädret är ju kanon! Om någon som är sugen så kan vi ses vid statoil ryd vid 1630-tiden

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Ingen körning för mig idag. Men kanske i helgen?

Någon som är sugen på att besöka SM i roadracing på Gelleråsen på söndag?

1. Morgan

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Last edited:

Muttley

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Hoj
2012 Arctic Cat 550 LTD

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Warm-up brukar vara mellan 08.00-10.00 med racestart kl 11.00.....så om man är uppe till kl 10.45 så är det kanon. Sista racet brukar gå runt 16.30.

Edit: Här är tidsschemat för helgen: http://www.karlskogamotorstadion.com/sosidor/so2009/rev_timeschedule_aug_2009.pdf

Dick har nog en bärkasse med 50kr rabbattkuponger att dela ut till de som är intresserade :)

Har faktiskt bara en kvar... de andra gick åt förra gången vi åkte =)
Om ja inte har glömt nått så kan ja nog på söndag =)
:frågabättrehälftsomvet

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
44 mil i det strålande vädret idag, 25mil själv först då jag utforskade i stort sett varje liten väg på kållandsö, en helt sinnessjuk liten väg finns, skulle passa till minimoto nästan, plus den gamla vanliga så klart och ett par ny fik, hamnar etc hittades.

Sen drog vi en runda, ulvåker, tidan, vassbacken, töreboda, "byggdegårdskorset", forsvik, mölltorp, karlsborg, brosundet, tibro, ingelsby, värsås, hem.
Sånt kanonväder ju att man knappt tror det.

Fått mer skäll morgan?

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
Jag var också ute på en liten kvällstur idag.
Körde bland annat via Stöpen, Ulvåker och svängde sedan höger in på den lilla vägen direkt efter fotbollsplanen i Ulvåker (som leder ut till fjället).

Precis innan samhället om man kan kalla det så, blev jag påhoppad av ett par med ett barn i 6 års-åldern på cykel.

De hade väl hört mig och valde att gå ut mitt i vägen för att visa sitt missnöje då de trodde att jag körde super sonic snabbt. De stod på rad över vägen med barnet på cykel längst till vänster.

50-sträckan började precis framför dem och då jag såg dem kollade jag min fart, 72km/h på 70-väg. Bromsade ner mig till ca 20km/h varpå killen/pappan försöker slita tag i mig & samtidigt skriker hysteriskt "Vad faaaan håller du på med?"

Tjejen / mamman skrek "Det är ingen jävla racerbana här". Och de vevar efter mig, men i stället för att stanna körde jag vidare då jag var övertygad om att jag skulle blivit omkullruskad av psykbryten.

Sedan blev jag förbannad och ville vända om för att fråga vad fan de tänkte med egentligen? Dels gå ut mitt i vägen om de nu tror att det kommer en fartfantom, dels försöka rycka tag i någon på hoj men framförallt för att meddela dem om att jag aldrig låg över 75km/h på den vedervärdigt dåliga vägen. Alla som åkt den vet vad jag menar. (Ett njurbälte hjälper inte ens i 20km/h.)

Ok, 75km/h är ju över fartgränsen på 70km/h men knappast vansinnesfart nog för att försöka slita någon av hojen.

Antagligen reagerade de som så många andra okunniga icke-hojåkare och tog för givet att jag tok-körde eftersom de hörde en varvande hoj på låg växel.

Jag förstår att de var oroliga för sin cyklande dotters säkerhet, men deras sätt att reagera på var ju helt befängt!
jag tror att de helt enkelt hade synpunkter på att din hoj var så smutsig :D

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
44 mil i det strålande vädret idag, 25mil själv först då jag utforskade i stort sett varje liten väg på kållandsö, en helt sinnessjuk liten väg finns, skulle passa till minimoto nästan, plus den gamla vanliga så klart och ett par ny fik, hamnar etc hittades.

Sen drog vi en runda, ulvåker, tidan, vassbacken, töreboda, "byggdegårdskorset", forsvik, mölltorp, karlsborg, brosundet, tibro, ingelsby, värsås, hem.
Sånt kanonväder ju att man knappt tror det.

Fått mer skäll morgan?

Låter som en lyckad dag!
Nä, har inte fått mer skäll, har ju inte kört något idag. Var trött efter jobbet. gott att det är fredag nu iaf :)

jag tror att de helt enkelt hade synpunkter på att din hoj var så smutsig :D

Kan faktiskt vara så, noterade en liten 0,3 x 0.2mm stor flugusling som mosat sig själv på min ena backspegel. Måste varit den de störde sig på. :gnissla

Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Låter som en lyckad dag!
Nä, har inte fått mer skäll, har ju inte kört något idag. Var trött efter jobbet. gott att det är fredag nu iaf :)

ok, hur ser din lördag ut?
Strizze/Johan och Peter är med på lång sporttur då, sa ru mä?
Åka framåt lunch, Peter skulle supa en liten sväng på frekväll.

Hm, kanske ska man försöka lura med sig Lans ut på tur, fast orkar han ens ut så blir han la efter.
(hoppas du läser detta nu,hehe)

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag kan tänka mig en tur på lördag.

(om Lans ska med blir säkert tempot lagom för min hoj,ha ha)

samma fart i kurvorna som på rakorna, så hojen lär duga gott.

[KoRn]

www.mc-kompaniet.se
Gick med
6 Jan 2004
Hoj
Ingen & alla...
en heads-up till oss i skövde.. Engelska stenläggare är i farten.. dom har cirkulerat runt området här uppe mer eller mindre hela dagen. (Hentorp)
engelskreggade vita transiter med flak kör dom omkring i.
förra gången dom "jobbade" här slog polisen till och hitta en jäkla massa stöldgods.
tipsa polisen om ni ser dom så dom håller koll på dom.
11414

Dom har snurrat på östermalm en vecka nu och hittar väl inget mer här i slummen, så dom letar sig väl till de lite fashionablare kvarteren :)
Jag har ett regnummer, om någon saknar prylar...

Har du pratat med polisen Dick ?

samma fart i kurvorna som på rakorna, så hojen lär duga gott.

Ring mig om du ska ut och åka, jag är nog ledig för en tur också...

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...