Samåkning, träff Elmia 2011

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Får fan se till att bli färdig med kortet innan detta, för jag är allt på.

Fyller 18 den 31 mars, borde man väl hinna... eller? :näsblod
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Nu så har jag samlat ihop lite av de sträckor man kört/kör men sen finns de ju variationer på dessa. Enklast är ju att ha nån lokal förmåga med som har koll på de.

Första bilden: En sträck som är välkänd/välanvänd, Jkpg-Habo-Hökensås-Tidaholm med alternativ att fortsätta till Falköping och tillbaka.

Andra bilden: En mindre runda på rätt kurviga vägar, finns måna alternativ till denna sträcka runt Lekeryd m.fl. små orter.

Tredje bilden: En slingrig runda först biten mellan Jönköping och ner till Kyllås/Åsafors och sen ut på 26:an/Nissa stigen upp igen mot Jkpg.

Fjärde bilden: De är lite rutter som är kända som Tranemo runderna är två alternativ där den blåa vägen och den röda... de är bara att köra som man känner. Kan vara viss varning för grusiga vägar sträckan runt Bogla och innan de sett från Taberg tidigt under säsongen. Men denna rundan är nog skönast att köra av de rundor man kör i och runt Jkpg.

De två sista bilderna är först min runda jag tog i somras runt Sommen samt ett alternativ som en annan SH medlem i Jkpg delen tipsade om. Den sträckan runt Sommen är riktigt nice med att köra.
 

Bifogat

  • fkg_hawk10.JPG
    fkg_hawk10.JPG
    237.4 KB · Visningar: 63
  • runda.jpg
    runda.jpg
    68.7 KB · Visningar: 61
  • Rutten1.jpg
    Rutten1.jpg
    158.9 KB · Visningar: 54
  • Rutten2.jpg
    Rutten2.jpg
    249.3 KB · Visningar: 63
  • Rundan.jpg
    Rundan.jpg
    153.9 KB · Visningar: 56
  • 40635_447686467517_601932517_6255517_3765647_n.jpg
    40635_447686467517_601932517_6255517_3765647_n.jpg
    126.7 KB · Visningar: 67

Kvax

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Ort
Kalmar
Hoj
En sån där dödsmaskin
Nu så har jag samlat ihop lite av de sträckor man kört/kör men sen finns de ju variationer på dessa. Enklast är ju att ha nån lokal förmåga med som har koll på de.

Första bilden: En sträck som är välkänd/välanvänd, Jkpg-Habo-Hökensås-Tidaholm med alternativ att fortsätta till Falköping och tillbaka.

Andra bilden: En mindre runda på rätt kurviga vägar, finns måna alternativ till denna sträcka runt Lekeryd m.fl. små orter.

Tredje bilden: En slingrig runda först biten mellan Jönköping och ner till Kyllås/Åsafors och sen ut på 26:an/Nissa stigen upp igen mot Jkpg.

Fjärde bilden: De är lite rutter som är kända som Tranemo runderna är två alternativ där den blåa vägen och den röda... de är bara att köra som man känner. Kan vara viss varning för grusiga vägar sträckan runt Bogla och innan de sett från Taberg tidigt under säsongen. Men denna rundan är nog skönast att köra av de rundor man kör i och runt Jkpg.

De två sista bilderna är först min runda jag tog i somras runt Sommen samt ett alternativ som en annan SH medlem i Jkpg delen tipsade om. Den sträckan runt Sommen är riktigt nice med att köra.

Snyggt jobbat! :)

Då återstår väl bara sovplats och sånt som kan va behövligt...
 

Sannefjord

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2010
Ort
Eskilstuna
Hoj
Yamaha YZF R1 -01
Nu så har jag samlat ihop lite av de sträckor man kört/kör men sen finns de ju variationer på dessa. Enklast är ju att ha nån lokal förmåga med som har koll på de.

Första bilden: En sträck som är välkänd/välanvänd, Jkpg-Habo-Hökensås-Tidaholm med alternativ att fortsätta till Falköping och tillbaka.

Andra bilden: En mindre runda på rätt kurviga vägar, finns måna alternativ till denna sträcka runt Lekeryd m.fl. små orter.

Tredje bilden: En slingrig runda först biten mellan Jönköping och ner till Kyllås/Åsafors och sen ut på 26:an/Nissa stigen upp igen mot Jkpg.

Fjärde bilden: De är lite rutter som är kända som Tranemo runderna är två alternativ där den blåa vägen och den röda... de är bara att köra som man känner. Kan vara viss varning för grusiga vägar sträckan runt Bogla och innan de sett från Taberg tidigt under säsongen. Men denna rundan är nog skönast att köra av de rundor man kör i och runt Jkpg.

De två sista bilderna är först min runda jag tog i somras runt Sommen samt ett alternativ som en annan SH medlem i Jkpg delen tipsade om. Den sträckan runt Sommen är riktigt nice med att köra.

Helt perfekt :) Du verkar ha koll på vilka vägar man kan åka :)
 

Twin-lover

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Nässjö
Hoj
Honda VTR 1000 SP1 -00
Nu så har jag samlat ihop lite av de sträckor man kört/kör men sen finns de ju variationer på dessa. Enklast är ju att ha nån lokal förmåga med som har koll på de.

Första bilden: En sträck som är välkänd/välanvänd, Jkpg-Habo-Hökensås-Tidaholm med alternativ att fortsätta till Falköping och tillbaka.

Andra bilden: En mindre runda på rätt kurviga vägar, finns måna alternativ till denna sträcka runt Lekeryd m.fl. små orter.

Tredje bilden: En slingrig runda först biten mellan Jönköping och ner till Kyllås/Åsafors och sen ut på 26:an/Nissa stigen upp igen mot Jkpg.

Fjärde bilden: De är lite rutter som är kända som Tranemo runderna är två alternativ där den blåa vägen och den röda... de är bara att köra som man känner. Kan vara viss varning för grusiga vägar sträckan runt Bogla och innan de sett från Taberg tidigt under säsongen. Men denna rundan är nog skönast att köra av de rundor man kör i och runt Jkpg.

De två sista bilderna är först min runda jag tog i somras runt Sommen samt ett alternativ som en annan SH medlem i Jkpg delen tipsade om. Den sträckan runt Sommen är riktigt nice med att köra.

Alla dessa är kanon rundor. De runt Sommen är riktiga höjdare:yoparty
 

creare

Guest
Har jag bytt upp mig till tung kommer jag med också. Är vi ett gäng från sthlm som kör & busar lite så filmar jag. Är vi ett gäng från sthlm som kör i sansat tempo så lär jag filma ändå :) Klippa ihop det + turer i trakterna + matrial från systemkamera = en go rulle!

Vem vill dela på ett flak & en stuga? (Alt. champagne & hotel, vilket som:tummenupp:D)
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Har jag bytt upp mig till tung kommer jag med också. Är vi ett gäng från sthlm som kör & busar lite så filmar jag. Är vi ett gäng från sthlm som kör i sansat tempo så lär jag filma ändå :) Klippa ihop det + turer i trakterna + matrial från systemkamera = en go rulle!

Vem vill dela på ett flak & en stuga? (Alt. champagne & hotel, vilket som:tummenupp:D)

:fyllisar
 

Sannefjord

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2010
Ort
Eskilstuna
Hoj
Yamaha YZF R1 -01
Har jag bytt upp mig till tung kommer jag med också. Är vi ett gäng från sthlm som kör & busar lite så filmar jag. Är vi ett gäng från sthlm som kör i sansat tempo så lär jag filma ändå :) Klippa ihop det + turer i trakterna + matrial från systemkamera = en go rulle!

Vem vill dela på ett flak & en stuga? (Alt. champagne & hotel, vilket som:tummenupp:D)

Kan det låta mer taggat ? :tummenupp Jag är på :)
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Första bilden: En sträck som är välkänd/välanvänd, Jkpg-Habo-Hökensås-Tidaholm med alternativ att fortsätta till Falköping och tillbaka.

Har man tagit sig till tidaholm ska man absolut fortsätta norrut och sedan svänga öster över korsberga ner till hjo och äta glass i hamnen!

Riktigt bra kurvor och glass! Annars så rekommenderas absolut Tranemo rundan. [YOUTUBE-ID]mqNtlFGh9LA[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]w-HEEwVglvM[/YOUTUBE-ID]

Vägen förbi Hökensås
[YOUTUBE-ID]H0zoD32u9DU[/YOUTUBE-ID]

Välkommna till Jkpg!:banana
 

Sannefjord

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2010
Ort
Eskilstuna
Hoj
Yamaha YZF R1 -01
"Vi har 11 st Fyrbäddstugor i vacker o trivsam natur med riklig utrustning. (kylskåp, TV, radio mm.) Egen bilparkering vid stugan.
Vinterbonade och öppet året runt.

Vår välbesökta och natursköna rastplats med 100 sittplatser, lusthus, badmöjligheter, toaletter, en halv Cadillac mm."

Finns ju tom en halv Cadillac i Hyltene Stugby. Kan det bli bätrre ? :)
 

Sannefjord

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2010
Ort
Eskilstuna
Hoj
Yamaha YZF R1 -01
Har man tagit sig till tidaholm ska man absolut fortsätta norrut och sedan svänga öster över korsberga ner till hjo och äta glass i hamnen!

Riktigt bra kurvor och glass! Annars så rekommenderas absolut Tranemo rundan. [YOUTUBE-ID]mqNtlFGh9LA[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]w-HEEwVglvM[/YOUTUBE-ID]

Vägen förbi Hökensås
[YOUTUBE-ID]H0zoD32u9DU[/YOUTUBE-ID]

Välkommna till Jkpg!:banana

:yoparty Fint :D Orkar inte vänta
 

creare

Guest
"Vi har 11 st Fyrbäddstugor i vacker o trivsam natur med riklig utrustning. (kylskåp, TV, radio mm.) Egen bilparkering vid stugan.
Vinterbonade och öppet året runt.

Vår välbesökta och natursköna rastplats med 100 sittplatser, lusthus, badmöjligheter, toaletter, en halv Cadillac mm."

Finns ju tom en halv Cadillac i Hyltene Stugby. Kan det bli bätrre ? :)

Kan nog inte det:tummenupp Är speciellt sugen på deras "lusthus". Undra' om det är inträde..
 

Sannefjord

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2010
Ort
Eskilstuna
Hoj
Yamaha YZF R1 -01
Härligt! :banana:yoparty


Blir till o förbereda chefen redan nu på jobbet.. Måste bara fixa en 700+ cc över en helg för o köra upp för tungt tidigt i vår.

Vad bra man har det som kan ta ledigt när man vill :D

Kan nog inte det:tummenupp Är speciellt sugen på deras "lusthus". Undra' om det är inträde..

HAHA ja det undrar jag med ;D Vad ska du ha för 700? :)

Hotell är glassigt, men undrar om inte stugor passar detta ämne och sammanhållningen bättre :)
 
Last edited:

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
8 Sekunder in i första klippet så är 125 borta i bakspegeln =D.
Gissar på att jag kör sist och är reseledare haha
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top