Nikel
Gudomlig sporthojare
Då är vi två som möter upp i Borås
Ahh. Magifiko som man säger i espanija
Grus är väll egentligen inget hinder Ser det mer som övning och så sprätter det så najs när man gasar
Då är vi två som möter upp i Borås
kommer du upp till stockholm o börjar putta då ?
Men det blir ju mjukt då om vi ska köra breve vägen
Får fan se till att bli färdig med kortet innan detta, för jag är allt på.
Fyller 18 den 31 mars, borde man väl hinna... eller?
"Stilpoäng" höhö
Nu så har jag samlat ihop lite av de sträckor man kört/kör men sen finns de ju variationer på dessa. Enklast är ju att ha nån lokal förmåga med som har koll på de.
Första bilden: En sträck som är välkänd/välanvänd, Jkpg-Habo-Hökensås-Tidaholm med alternativ att fortsätta till Falköping och tillbaka.
Andra bilden: En mindre runda på rätt kurviga vägar, finns måna alternativ till denna sträcka runt Lekeryd m.fl. små orter.
Tredje bilden: En slingrig runda först biten mellan Jönköping och ner till Kyllås/Åsafors och sen ut på 26:an/Nissa stigen upp igen mot Jkpg.
Fjärde bilden: De är lite rutter som är kända som Tranemo runderna är två alternativ där den blåa vägen och den röda... de är bara att köra som man känner. Kan vara viss varning för grusiga vägar sträckan runt Bogla och innan de sett från Taberg tidigt under säsongen. Men denna rundan är nog skönast att köra av de rundor man kör i och runt Jkpg.
De två sista bilderna är först min runda jag tog i somras runt Sommen samt ett alternativ som en annan SH medlem i Jkpg delen tipsade om. Den sträckan runt Sommen är riktigt nice med att köra.
Snyggt jobbat!
Då återstår väl bara sovplats och sånt som kan va behövligt...
Nu så har jag samlat ihop lite av de sträckor man kört/kör men sen finns de ju variationer på dessa. Enklast är ju att ha nån lokal förmåga med som har koll på de.
Första bilden: En sträck som är välkänd/välanvänd, Jkpg-Habo-Hökensås-Tidaholm med alternativ att fortsätta till Falköping och tillbaka.
Andra bilden: En mindre runda på rätt kurviga vägar, finns måna alternativ till denna sträcka runt Lekeryd m.fl. små orter.
Tredje bilden: En slingrig runda först biten mellan Jönköping och ner till Kyllås/Åsafors och sen ut på 26:an/Nissa stigen upp igen mot Jkpg.
Fjärde bilden: De är lite rutter som är kända som Tranemo runderna är två alternativ där den blåa vägen och den röda... de är bara att köra som man känner. Kan vara viss varning för grusiga vägar sträckan runt Bogla och innan de sett från Taberg tidigt under säsongen. Men denna rundan är nog skönast att köra av de rundor man kör i och runt Jkpg.
De två sista bilderna är först min runda jag tog i somras runt Sommen samt ett alternativ som en annan SH medlem i Jkpg delen tipsade om. Den sträckan runt Sommen är riktigt nice med att köra.
Alla dessa är kanon rundor. De runt Sommen är riktiga höjdare
Har jag bytt upp mig till tung kommer jag med också. Är vi ett gäng från sthlm som kör & busar lite så filmar jag. Är vi ett gäng från sthlm som kör i sansat tempo så lär jag filma ändå Klippa ihop det + turer i trakterna + matrial från systemkamera = en go rulle!
Vem vill dela på ett flak & en stuga? (Alt. champagne & hotel, vilket som)
Har jag bytt upp mig till tung kommer jag med också. Är vi ett gäng från sthlm som kör & busar lite så filmar jag. Är vi ett gäng från sthlm som kör i sansat tempo så lär jag filma ändå Klippa ihop det + turer i trakterna + matrial från systemkamera = en go rulle!
Vem vill dela på ett flak & en stuga? (Alt. champagne & hotel, vilket som)
Kan det låta mer taggat ? Jag är på
Har man tagit sig till tidaholm ska man absolut fortsätta norrut och sedan svänga öster över korsberga ner till hjo och äta glass i hamnen!
Riktigt bra kurvor och glass! Annars så rekommenderas absolut Tranemo rundan. [YOUTUBE-ID]mqNtlFGh9LA[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]w-HEEwVglvM[/YOUTUBE-ID]
Vägen förbi Hökensås
[YOUTUBE-ID]H0zoD32u9DU[/YOUTUBE-ID]
Välkommna till Jkpg!
"Vi har 11 st Fyrbäddstugor i vacker o trivsam natur med riklig utrustning. (kylskåp, TV, radio mm.) Egen bilparkering vid stugan.
Vinterbonade och öppet året runt.
Vår välbesökta och natursköna rastplats med 100 sittplatser, lusthus, badmöjligheter, toaletter, en halv Cadillac mm."
Finns ju tom en halv Cadillac i Hyltene Stugby. Kan det bli bätrre ?
Härligt!
Blir till o förbereda chefen redan nu på jobbet.. Måste bara fixa en 700+ cc över en helg för o köra upp för tungt tidigt i vår.
Kan nog inte det Är speciellt sugen på deras "lusthus". Undra' om det är inträde..
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|