Samåkning, träff Elmia 2011

creare

Guest
...Från Södra STHLM är det ca: 280km...Om man drar då tidigt på morgonen på den lördagen och brassar hem till kvällen, kanske kan vara något för dem som inte tänkte sova över, och ni som tänker sova över kan väl med åka tidigt med då eller ????...vore as kul och komma ner ett helt fett gäng... :Bugar

Håller med. Åker även jag från stockholm om detta blir av. Anpassar mig efter de andra stockholmarna så vi kan åka i grupp!
Men så tidigt behöver vi inte vakna? -bara o brassa på lite extra:yoparty(säger killen med moppe)

Jag sover över så länge det finns någon mer som skall hyra stuga o dricka några öl, samt att det blir någon tur i området. Annars blir det tur & retur samma dag. :)

TheKid

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
20 May 2009
Hoj
Yamaha R1-04...Gsx-R 750*såld*...Yamaha RD "Flattrack-projekt"...Yamaha yz290f Bigbore*såld*
Bor 3 mil söder om JKPG, ser fram emot denna invasion av stockholmare o annat löst folk....:tungan kanske tillome får tillfälle att guida i dem småländska skogarna ihop med gänget från "jkpg-tråden":yoparty

Har sommarjobbat i min ungdom på Statoilmacken med stugby, vill inte sabba stämningen, men den brukar va fullbokad tidigt, jävligt poppis under elmia, varför förstår jag inte, för stugorna e toksmå o sunkiga, men det finns ju tjockt med annat boende i närområdet, men som sagt, j_vligt trevligt med en träff i området!!!:tummenupp

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Fördelar med Hyltena
*Kan börna järnet, "stör" bara polska lastbilschaffisar
*Ligger i anslutning till riks1an -> lång stunt/toppfarts raka
*Dygnetrunttillgång till korvmeny
*Sunkigt -> man kan va sunkig :näsblod (?)
*Man träffar INTE blondinbella eller olga isabelle. (lyx/glammfritt)

Nackdelar
*Ligger en bit från stan och därför = Begränsat utbud på damer, ingen pub. (polackerna brukar dricka öl mellan sina lastbilar går säkert hänga med dom:crash)
*Tror inte det är badvarmt i sjön..
*Om man inte tycker om e4 så är det inget drömläge

Mina tankar
Vad kostar det på rosenlunds camping? Ligger ut mot vättern vid mässområdet. I stan.

Det är alltid fullt ös på kvällar tex uppe vid a6 på en av parkeringarna, streetrace och annat på någon lämplig plats. Riktigt rolig helg för motorintresserade!

Last edited:

Sannefjord

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2010
Hoj
Yamaha YZF R1 -01
Håller med. Åker även jag från stockholm om detta blir av. Anpassar mig efter de andra stockholmarna så vi kan åka i grupp!
Men så tidigt behöver vi inte vakna? -bara o brassa på lite extra:yoparty(säger killen med moppe)

Jag sover över så länge det finns någon mer som skall hyra stuga o dricka några öl, samt att det blir någon tur i området. Annars blir det tur & retur samma dag. :)

Jag är inne på samma spår som dig :) Lättaste är väl att dra ihop 2 listor, en för dem som vill åka på dagen i ett större gäng, och en annan för oss om vill sova över också? :)

Fördelar med Hyltena

Nackdelar
*Ligger en bit från stan och därför = Begränsat utbud på damer, ingen pub. (polackerna brukar dricka öl mellan sina lastbilar går säkert hänga med dom:crash)

Mina tankar
Vad kostar det på rosenlunds camping? Ligger ut mot vättern vid mässområdet. I stan.

Det är alltid fullt ös på kvällar tex uppe vid a6 på en av parkeringarna, streetrace och annat på någon lämplig plats. Riktigt rolig helg för motorintresserade!

Tycker det är gaalet kul att som jag sagt tidigare, komma hem, slänga upp tråden och se så mycke positiv respons här :D Ja du, flickor är alltid trevligt, vart vi som ska sova över hamnar kvittar för Mig. Rättar mig efter majoriteten i den frågan :) Och till det där med alla stockholmare som ska ned ... Tillhör jag dem, jag som bor i Eskilstuna ? ;) Jag vill inte brassa ned dit själv :D haha

Last edited:

creare

Guest
Jag är inne på samma spår som dig :) Lättaste är väl att dra ihop 2 listor, en för dem som vill åka på dagen i ett större gäng, och en annan för oss om vill sova över också? :)

Låter skitbra :tummenupp

Tycker det är gaalet kul att som jag sagt tidigare, komma hem, slänga upp tråden och se så mycke positiv respons här :D Ja du, flickor är alltid trevligt, vart vi som ska sova över hamnar kvittar för Mig. Rättar mig efter majoriteten i den frågan :) Och till det där med alla stockholmare som ska ned ... Tillhör jag dem, jag som bor i Eskilstuna ? ;) Jag vill inte brassa ned dit själv :D haha

Haha, jaja, E20 går igenom dig ju så.. eller igenom din stad. Bara för mig att slänga iväg ett sms när vi/jag närmar oss/mig :brinnerup
EDIT: Dock så tror jag man helst kör mot norrköping efter södertälje.. Men som sagt, bara att hoppa på korståget!:yoparty

Undrar om inte detta är början till en tradition? :tummenupp:D:fyllisar:hojraket

Fördelar med Hyltena

Nackdelar

Mina tankar

Väl skrivet bullen. Värt o tänka igenom!

Last edited:

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Undrar om inte detta är början till en tradition? :tummenupp:D:fyllisar:hojraket

:tummenupp:tummenupp

Klart det är.

Fäller att jag får klart hojen till dess. Men det ska jag allt :tummenupp

Vi måste bjuda med Chejor på håj :D

Attans att man bygger fajter, då kan man ju inte han någon därbak :va

creare

Guest
:tummenupp:tummenupp

Klart det är.

Fäller att jag får klart hojen till dess. Men det ska jag allt :tummenupp

Vi måste bjuda med Chejor på håj :D

Attans att man bygger fajter, då kan man ju inte han någon därbak :va

:tummenupp.

vi tar dock-cheyyerna från mässan till motorvägs-campingen. Kan bli en skön grupp-tur :tuttar

creare

Guest
Alla campingplatser i närheten

Villa Björkhagen camping & stugby ( fd Rosenlunds camping )
Pris för Stuga: 795 SEK

"Vår stugby består av 22 vinterbonade stugor i 2 kategorier:
Enrumsstuga 16 kvm med 4 bäddar, dusch, toalett, utrustat pentry m kokplatta och kylskåp, tv samt möblerad veranda.

Tvårumsstuga med 4 bäddar, dusch, toalett, utrustat pentry m kokplatta och kylskåp, kabel-tv, golvvärme samt möblerad veranda.
Parkering finns intill varje stuga.

Här finns även 4 smakfullt inredda hotellrum som ligger i huvudbyggnaden. Pris från 1 490 SEK."

Sannefjord

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2010
Hoj
Yamaha YZF R1 -01
Alla campingplatser i närheten

Villa Björkhagen camping & stugby ( fd Rosenlunds camping )
Pris för Stuga: 795 SEK

"Vår stugby består av 22 vinterbonade stugor i 2 kategorier:
Enrumsstuga 16 kvm med 4 bäddar, dusch, toalett, utrustat pentry m kokplatta och kylskåp, tv samt möblerad veranda.

Tvårumsstuga med 4 bäddar, dusch, toalett, utrustat pentry m kokplatta och kylskåp, kabel-tv, golvvärme samt möblerad veranda.
Parkering finns intill varje stuga.

Här finns även 4 smakfullt inredda hotellrum som ligger i huvudbyggnaden. Pris från 1 490 SEK."

Fint :D

Haha, jaja, E20 går igenom dig ju så.. eller igenom din stad. Bara för mig att slänga iväg ett sms när vi/jag närmar oss/mig :brinnerup
EDIT: Dock så tror jag man helst kör mot norrköping efter södertälje.. Men som sagt, bara att hoppa på korståget!:yoparty

[/QUOTE]

Det låter som den vettigaste vägen för er :) Jag hakar på i södertälje, där på en kvart ;) haha

Klart det ska bli en tradition :D Måste hinna med Öland 2011 med. Hört att det är en liten tradition att åka dit när man har hoj. Ungefär 3-4 hojar, med varsin tjej. Fast då får tjejerna åka bil med packningen :D haha. Men hur som haver. Visst skulle det vara gött men ett par bröst tryckandes mot ryggen i Jönköping ;)

Last edited:

creare

Guest
Det låter som den vettigaste vägen för er :) Jag hakar på i södertälje, där på en kvart ;) haha

Klart det ska bli en tradition :D Måste hinna med Öland 2011 med. Hört att det är en liten tradition att åka dit när man har hoj. Ungefär 3-4 hojar, med varsin tjej. Fast då får tjejerna åka bil med packningen :D haha. Men hur som haver. Visst skulle det vara gött men ett par bröst tryckandes mot ryggen i Jönköping ;)

Helst vill man väl ha dem i ansiktet men ryggen är det inte heller fel på :banana

Det kommer bli tungt dock om man skall övernatta. Öl kan väl införskaffas på plats antar jag men man måste ta med sig lås o kedja o skit. Min kätting väger fan mer än mig själv.. :huvet

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Kanske dags att ni införskaffa er var sin sån här patch inför Elmia träffen, fär att ha på ryggen eller valfritt ställe ? :D :yoparty :slicka :tuttar

PPR1002.jpg

Adnil

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2010
Hoj
-07, Moto Guzzi Bellagio
...låter bra med två listor...
Gänget från STHLM samlas någonstans och tar E4.an söderut...förbi Södertälje och vidare...
Själv kommer jag hoppa på med i S-tälje....typ statoil vid E4,E20, lätt för STHLM att ta en snabb-brake där. Väl mött....

creare

Guest
...låter bra med två listor...
Gänget från STHLM samlas någonstans och tar E4.an söderut...förbi Södertälje och vidare...
Själv kommer jag hoppa på med i S-tälje....typ statoil vid E4,E20, lätt för STHLM att ta en snabb-brake där. Väl mött....

Absolut, låter skitbra!

Får jag rösta för samlingsplats för de som åker från STHLM så röstar jag på shell-macken vid Slagsta (mellan huddinge och botkyrka typ), mitt emot NetonNet's lagershop. Om det inte är tänkt att mötas närmre city dvs.

Last edited:

TheKid

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
20 May 2009
Hoj
Yamaha R1-04...Gsx-R 750*såld*...Yamaha RD "Flattrack-projekt"...Yamaha yz290f Bigbore*såld*
Sitter o funderar på att erbjuda er övernattning till billig peng med garageplats hos mig, vore ju skoj med lite sällskap en helg!:)

Dubbelgarage med lås finnes så ni slipper ställa era pärlor ute, själva övernattningen får nog ske i källaren tyvärr, har ett inrett rum där med plats för ett gäng glada bikers, men får nog bli på liggunderlag/madrass & sovsäck, för så många extrasängar äger vi inte tyvärr:näsblod

#Ca 3 mil söder om Jönköping i den pitoreska lilla pärlan till by Vaggeryd!:D

#Dubbelgarge(med onödigt stor stereo:tungan) med plats för många hojar...:tummenupp

#Möjlighet till grillning och intag av alkoholhaltiga drycker i uterum/ på altan....:fyllisar

# "sovsal" för många bikers, med tillgång till dusch o toa o sånna grejer såklart...

#Hund & katt finnes, allergiker se upp:crash

#Dock avsaknad av pubbar o uteliv, bor i en "håla"...:näsblod

Va tror ni, nått som lockar???:)

Last edited:

Sannefjord

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2010
Hoj
Yamaha YZF R1 -01
Helst vill man väl ha dem i ansiktet men ryggen är det inte heller fel på :banana

Det kommer bli tungt dock om man skall övernatta. Öl kan väl införskaffas på plats antar jag men man måste ta med sig lås o kedja o skit. Min kätting väger fan mer än mig själv.. :huvet

Samma här haha

Absolut, låter skitbra!

Får jag rösta för samlingsplats för de som åker från STHLM så röstar jag på shell-macken vid Slagsta (mellan huddinge och botkyrka typ), mitt emot NetonNet's lagershop. Om det inte är tänkt att mötas närmre city dvs.

Jag är på :D

Sitter o funderar på att erbjuda er övernattning till billig peng med garageplats hos mig, vore ju skoj med lite sällskap en helg!:)

Dubbelgarage med lås finnes så ni slipper ställa era pärlor ute, själva övernattningen får nog ske i källaren tyvärr, har ett inrett rum där med plats för ett gäng glada bikers, men får nog bli på liggunderlag/madrass & sovsäck, för så många extrasängar äger vi inte tyvärr:näsblod

#Dubbelgarge(med onödigt stor stereo:tungan) med plats för många hojar...:tummenupp

#Möjlighet till grillning och intag av alkoholhaltiga drycker i uterum/ på altan....:fyllisar

# "sovsal" för många bikers, med tillgång till dusch o toa o sånna grejer såklart...

Generöst ! :) frågan är hur många vi blir? :) Hoppas på måånga

Last edited:

creare

Guest

Känns som att någon har hackat TheKid's konto :D
Nä men det där låter nästan för bra för att vara sant:tummenupp:fyllisar Både modigt och generöst! :klappar

TheKid

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
20 May 2009
Hoj
Känns som att någon har hackat TheKid's konto :D
Nä men det där låter nästan för bra för att vara sant:tummenupp:fyllisar Både modigt och generöst! :klappar

Modigt??:va

Är en liten nätt skogshuggare på 190cm som tränar thaiboxning & sambon är snut....
Vill nån ställa till med trubbel så har dem kommit rätt!!!:tummenupp

creare

Guest
Modigt??:va

Är en liten nätt skogshuggare på 190cm som tränar thaiboxning & sambon är snut....
Vill nån ställa till med trubbel så har dem kommit rätt!!!:tummenupp

Modigt som i att jag själv aldrig hade "vågat".. Lite felformulerat kanske. Då sover man tryckt om detta skulle bli av, inget snack om saken! ;):Bugar

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln