Samåkningstråden

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Köpings-Tofflers! :D :arsele

Jag tror kaffet smakar oerhört gott på Tuddes fik i'möra...

/J

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Frågan är blir det för tidigt för er 10:30 förbi Rytterne mot korset?

Jag hakar nog gärna på mot sthlm om det är ok? Är rytternekorset 10.30 spikat eller? Ni som är från Västerås, ska vi ses innan i stan för gemensam körning mot korset eller tar sig folk dit var försig?

MVH Robban

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Jag hakar nog gärna på mot sthlm om det är ok? Är rytternekorset 10.30 spikat eller? Ni som är från Västerås, ska vi ses innan i stan för gemensam körning mot korset eller tar sig folk dit var försig?

MVH Robban

Precis vad jag undrar aRWe guden har inte svarat på det ännu:D Det var det jag menade tidigare, isåfall bör de ÅKA senast 10:10 från Stationen, men hör du inget annat i tråden så kommer jag och SGM vara där tills dess, jag ansluter upp vid Markan och drar mig mot korset.

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Precis vad jag undrar aRWe guden har inte svarat på det ännu:D Det var det jag menade tidigare, isåfall bör de ÅKA senast 10:10 från Stationen, men hör du inget annat i tråden så kommer jag och SGM vara där tills dess, jag ansluter upp vid Markan och drar mig mot korset.

Ha, ha upphöjd till skyarna :)
Efter mycket diskusitioner med mitt alterego så har vi kommit fram till att eftersom det är premiärturen för säsongen så står vi över långturen och gör en sväng hemomkring på em istället.

Så jag äker förbi station vid 13.00 om det är någon som vill åka med en sväng, nån fika ska vi kunna hinna med också.

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Vi spikar, frulle 10.00 (spik) på Markan - 10.30 korset 252/56 - där väntar vi upp JackDaniels (om inte han kommer och tar frulle med sin fina Ducce). :)

Jag åker, Sportis, JackDaniels och min polare på Viffern - har vi några mer?

Att åka motard är ingen ursäkt, resan till Rosenhill går på diverse mindre 90- och 70-vägar - och jag tar det varligt. :) Väl vid bulten får ni gasa av er bäst ni vill. :fakta :D

/J

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Vi spikar, frulle 10.00 (spik) på Markan - 10.30 korset 252/56 - där väntar vi upp JackDaniels (om inte han kommer och tar frulle med sin fina Ducce). :)

Jag åker, Sportis, JackDaniels och min polare på Viffern - har vi några mer?

Att åka motard är ingen ursäkt, resan till Rosenhill går på diverse mindre 90- och 70-vägar - och jag tar det varligt. :) Väl vid bulten får ni gasa av er bäst ni vill. :fakta :D

/J

Låter kanon, händer inget oförutsett så dyker jag upp antingen vid markan eller rytternekorset, men är inte helt 100% på att jag kommer, så vänta inte extra länge på mig :näsblod ..

Hoppas på fint väder imorgon iaf :)

Nu blir det läggdax, ses imorrn

/Robban

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Varför vela Robban, klart du skall med! Jag vill lyssna på 1098:an... ;)

Snart bär det av mot Markan för lite frulle i morgonsolen, jäääädrar vilket väder det verkar bli! :banana

Ses där!

/J

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Varför vela Robban, klart du skall med! Jag vill lyssna på 1098:an... ;)

Snart bär det av mot Markan för lite frulle i morgonsolen, jäääädrar vilket väder det verkar bli! :banana

Ses där!

/J

Hehe var bara nojjig att jag skulle vara morgontrött :fyllisar men nu är jag på väg till garaget och hämtar hojen, sen tanka å lite annat.. dyker nog upp på markan vid 10.00! Kör försiktigt :)

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Tack för en grym dag ni som var med till bulten :) Det var riktigt shysst väder, fina vägar och goda räkmackor på rosenhill :tungan

Nu sitter jag med en kall öl och känner mig helt mosad i kroppen, blir det flera långturer av denna kaliber måste jag köpa en guldvinge :arsele för nuvarande hoj var inte så bekväm upptäckte jag idag haha :brinnerup

Skål på er allesammans :fyllisar och ha en bra kväll!

MVH Robban

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Tack för en grym dag ni som var med till bulten :) Det var riktigt shysst väder, fina vägar och goda räkmackor på rosenhill :tungan

Nu sitter jag med en kall öl och känner mig helt mosad i kroppen, blir det flera långturer av denna kaliber måste jag köpa en guldvinge :arsele för nuvarande hoj var inte så bekväm upptäckte jag idag haha :brinnerup

Skål på er allesammans :fyllisar och ha en bra kväll!

MVH Robban

Lasse som knäppte kort..tror inte vi fastnade dock..edit, Kribbe fastnade på sin vfr på en av bilderna:tummenupp
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=201989

Och här fastnade Jack Daniels samt att jag tycker det ser ut som SGM framför "subban"

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=202009

Last edited:

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Lasse som knäppte kort..tror inte vi fastnade dock..edit, Kribbe fastnade på sin vfr på en av bilderna:tummenupp
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=201989

Och här fastnade Jack Daniels samt att jag tycker det ser ut som SGM framför "subban"

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=202009

Har man sett, kul att man fastnade på bild :banana Fick även lasses bild på mig, men den var tyvärr suddig..

Mm visst är det sgm på ena bilden, synd att imprezan täcker hela bilden :3freak

Börjar redan bli sugen på en till vända till Sthlm, bulten igen eller kanske bogesund.. :yoparty

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Hej, säsongen är i full gång och jag funderar på att testa på gruppkörning.

Har bara en liten fråga, hur mkt svinas det på en skala 1-10 ?

1: Kör lagligt hela tiden
5: Gasar på krokiga vägar i "touring-stil"
10: Kör jäärnet överallt och snutjag då och då.

Bara en fråga, inte för jag vill åka #10 men #1 kan jag ju ta V40n till så sitter jag iafalla bekvämt :hihi

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle

Bara en fråga, inte för jag vill åka #10 men #1 kan jag ju ta V40n till så sitter jag iafalla bekvämt :hihi

Och vart på skalan hör du hemma? :rolleyes:

Prova på någon tisdags- eller onsdagskörning så får du själv en uppfattning hur det mycket det "svinas" :D och vill du svina mycket skall du prova på bankörning. :tummenupp

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj

Allt är realtivt....för vissa är viss "svinkörning" rena söndagsturen..vi vet ju inte på skalan var du står? Och jag vet att i våra sammankomster skulle jag passa mig med att som "newbie" säga att jag är "snabb" innan man tagit pulsen på de andra:tummenupp :D Men som aRWe säger tok-svineri är för banan. Hittils har aldrig jag blivit besviken på någon turåkning jag varit med, tempot avgör du till stor del själv, varje fall på kurviga avsnitten, sen brukar det kunna vara ett jämnare transporttempo, ibland med vissa tok-ryck.

De flesta mc-förare är ju notoriska fartsyndare med, tror mig tillhöra den kategorin:hihi

Last edited:

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)

Vad har du att förlora på att testa mer än lite tid och bensa?Passar det inte så har du iallafall testat! Bara att dyka upp:tummenupp

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Vad har du att förlora på att testa mer än lite tid och bensa?Passar det inte så har du iallafall testat! Bara att dyka upp:tummenupp

Det man riskerar är väl att träffa lite jäkligt trevligt folk - och i mitt fall så har de (söpingsligan) fördärvat mig helt på enbart ett par körningar, tidigare gick jag i söndagsskola och drack inget starkare än lingondricka. :hihi Numera har jag faktiskt vritt' rullen i bött' flera gånger.

Gruppkörning är rätt lika oavsett var man hamnar, eller i vad (åkte mycket med Imprezaklubben tidigare), man styr tempot själv, och mycket handlar om att folk väntar in eftersläntrare.

...och det gör hojåkarna här med bravur. :)

Så, var och en sätter sitt eget tempo - och ibland lockas man till att haka på vanvettiga fartsyndare (ack o' ve) som jailbaitlover och jävligttightskinnställ-gabor här... :rofl ( ;) ).

Det är mycket mer respekt och en känsla av att folket är måna om varandra här än i bilvärlden, all heder. :yoparty

/J

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...