Samåkningstråden

Mr.Asp

Avstängd
Gick med
21 Mar 2008
Hoj
Geggmoppe KTM 250exc
Fick precis berättat av Jack Daniels att turen var igår. :hihi
Jävla rörigt det blev med ny databas och grejer :gnissla

kan väl köra idag med iallafall ;) spela roll. ska endå ut och åka.

nås på xxxxxxxxxx alltid skoj med sällskap. Åker till donken i köping till kl 14

EDIT: Kromsläde lämnad, sporthoj hämtad. Åker till donken i köping och tar en glass till ca 14.00.

Slå en pling eller dra ett sms eller kom dit om någon är sugen :)

Last edited:

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Jaha tack som vanligt till aRWe för en riktigt fin vägvisning, och såklart alla andra som var med för trevligt sällskap. Kul att det blev såpass många fast det är tidigt på säsongen. Hade även turen att möta en vinröd hoj som varnade mig för poliskontroll vid ok djuphamnsvägen, snacka om att det räddade min dag :Bugar hade kunnat kosta både kort och pengar annars :död

Tog ett par kassa bilder med mobilen, lägger väl upp dom ifall nån vill se..

Förresten vore det riktigt kul om t.ex. du aRWe hade lust att ta täten på en körning till sthlm som vi snackade om, försöka pricka in bulten och bogan, och lite bra vägar dit och hem.. Blir ju en lååång dag, men jag är lätt på vilken lör/sön som helst :tummenupp

Bifogat

• elsa.jpg
    elsa.jpg
    238.3 KB · Visningar: 64
  • elsa-2.jpg
    elsa-2.jpg
    208.3 KB · Visningar: 60
Last edited:

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Jupps, jag har någon vision om Käglan, 14.00 Donken Sööööping. :)

/J

Hittade några bilder från denna åkturen också, samma kassa mobilkvalite' som vanligt :arsele men men bättre än ingen bild kanske.. För övrigt mycket trevlig vända, även om vi bara var fyra.. Synd på era mjölkdrinkar bara :brinnerup

Bifogat

• köpingsåka.jpg
    köpingsåka.jpg
    198.9 KB · Visningar: 63
  • köpingsåka-2.jpg
    köpingsåka-2.jpg
    217 KB · Visningar: 64

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Hittade några bilder från denna åkturen också, samma kassa mobilkvalite' som vanligt :arsele men men bättre än ingen bild kanske.. För övrigt mycket trevlig vända, även om vi bara var fyra.. Synd på era mjölkdrinkar bara :brinnerup
:tummenupp

Kajfiket får ta och snyta sig...

Jag vill minnas att jag fipplat upp bilder redan... :klia Men hittar dem inte..

Lite från turen med JD, Kribban och Strempl. :) Himmeta-Västermo-Tumbo-Kvicksund-Sanda-Rytterne-Kajfiket i Västerås.

/J

Bifogat

• kribban.jpg
    kribban.jpg
    225.3 KB · Visningar: 46
  • hwila.jpg
    hwila.jpg
    238.9 KB · Visningar: 40
  • gixxer.jpg
    gixxer.jpg
    225.5 KB · Visningar: 37
  • roadwarriors_2.jpg
    roadwarriors_2.jpg
    205.1 KB · Visningar: 44
  • roadwarriors.jpg
    roadwarriors.jpg
    237.6 KB · Visningar: 48
  • mille.jpg
    mille.jpg
    216.4 KB · Visningar: 45
  • fika.jpg
    fika.jpg
    216.5 KB · Visningar: 39

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Va bortrest under helgen så missade allt fina väder, hade gärna hakat på annars! Är inte särskilt snabb själv, men det verkar som att ni har jävligt roligt så jag får väl komma på en körning. Håller dock på att sälja 600:an för jag vill ha 1000, däremot vet jag inte helt 100%... vill jag verkligen ha 1000cc?
Jag är inte så mkt för att gasa på rakor, wheela och sånt utan gillar mest snabba kurviga vägar där man ligger mellan 140-max 220 egentligen... kanske en nyare 600:a vore bättre då?
Har kollat lite på nyare R6:eek:r men dem ligger så äckligt högt i pris, lika som R1 för fan :(

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Va bortrest under helgen så missade allt fina väder, hade gärna hakat på annars! Är inte särskilt snabb själv, men det verkar som att ni har jävligt roligt så jag får väl komma på en körning. Håller dock på att sälja 600:an för jag vill ha 1000, däremot vet jag inte helt 100%... vill jag verkligen ha 1000cc?
Jag är inte så mkt för att gasa på rakor, wheela och sånt utan gillar mest snabba kurviga vägar där man ligger mellan 140-max 220 egentligen... kanske en nyare 600:a vore bättre då?
Har kollat lite på nyare R6:eek:r men dem ligger så äckligt högt i pris, lika som R1 för fan :(

1 liter ska det vara inte mindre:fakta

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000
Instämmer med föregående, det var en riktig nice tur guidad av aRWe idag. Mer sån skit... :tummenupp

Vi borde göra STHLM nån dag som JD skrev (och sa under körningen). Gärna om några veckor så att ALLA vägar har blivit sopade... och så att jag har hunnit köra in Rettan så att det går att elda på lite (om det skulle behövas).

Mr.Asp

Avstängd
Gick med
21 Mar 2008
Hoj
Geggmoppe KTM 250exc
Synd att man missade den där guidade turen idag :p jag och härnborg svullade lite glass och tog oss en tur via himmeta istället.

Siktar på att hänga på nästa gång.

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
:tummenupp

Kajfiket får ta och snyta sig...

Jag vill minnas att jag fipplat upp bilder redan... :klia Men hittar dem inte..

Lite från turen med JD, Kribban och Strempl. :) Himmeta-Västermo-Tumbo-Kvicksund-Sanda-Rytterne-Kajfiket i Västerås.

/J

Kul och se en annan surgixxer :tummenupp

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Goa vägar, gott sällskap och gott fika (j...a colaflaska som inte vill stå), gårdagen var go mot en.:tummenupp

Visst kan vi göra Bogan-Vaxholm-MD Sveavägen-Bulten med lite småvägar fram och tillbaks, men det innebär 50+ mil och en heldag, och det känns i kroppen efter en sådan tur.

SiNteX

Evil Twin
Gick med
4 Jan 2008
Hoj
-----
darn, jag hade planer på att möta upp igår men barn och annat "tjafs" kom ivägen *S* Jag hänger helt enkelt med en annan gång.

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Goa vägar, gott sällskap och gott fika (j...a colaflaska som inte vill stå), gårdagen var go mot en.:tummenupp

Visst kan vi göra Bogan-Vaxholm-MD Sveavägen-Bulten med lite småvägar fram och tillbaks, men det innebär 50+ mil och en heldag, och det känns i kroppen efter en sådan tur.

Jag är på bara inte jobb eller nåt sånt skit kommer i vägen. :tummenupp

LisaLP

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2006
Hoj
Yamaha R6

låter ju hur bra som helst ju:tummenupp

Mr.Asp

Avstängd
Gick med
21 Mar 2008
Hoj
Geggmoppe KTM 250exc
Fy fan. 50 mil +. Jag är på. ska bara köpa en extra vadderad dyna till eldbladet. Sen jävlar.

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
1 liter ska det vara inte mindre:fakta

Hähä mjo man kan ju inte åka "tjejhundra" hela sitt liv inte. Ska bli skoj att behöva hantera rullen med respeCKT!

Dåligt väder i veckan tyvärr, molnigt på dagarna vilket också ger kalla kvällar, hoppas på finare i helgen! :banana

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Hähä mjo man kan ju inte åka "tjejhundra" hela sitt liv inte. Ska bli skoj att behöva hantera rullen med respeCKT!

Dåligt väder i veckan tyvärr, molnigt på dagarna vilket också ger kalla kvällar, hoppas på finare i helgen! :banana

Ummm...du kastar väl inte in handduken redan? SMHI är ju bara en bunt kvalificerade siare, som enstaka gånger träffar rätt. ;)
För övrigt är det inte bågen, det är föraren - och det bevisar jag glatt på Millen varenda gång jag får på mig stället. :hihi

/J

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...