Va bortrest under helgen så missade allt fina väder, hade gärna hakat på annars! Är inte särskilt snabb själv, men det verkar som att ni har jävligt roligt så jag får väl komma på en körning. Håller dock på att sälja 600:an för jag vill ha 1000, däremot vet jag inte helt 100%... vill jag verkligen ha 1000cc?
Jag är inte så mkt för att gasa på rakor, wheela och sånt utan gillar mest snabba kurviga vägar där man ligger mellan 140-max 220 egentligen... kanske en nyare 600:a vore bättre då?
Har kollat lite på nyare R6r men dem ligger så äckligt högt i pris, lika som R1 för fan
Mellan 140-220, snudd på lite för höga farter för att ha kul på kurviga vägar, (beroende på hur frekvent och hur kraftiga kurvorna är iofs) i min mening och tycke behöver det aldrig gå fortare än 140 på kurviga vägar igentligen för att ha kul man börjar tumma för mycket på säkerheten annars, vill du köra fort och utvecklas så är banan det enda alternativet
Rätar vägen ut sig och blir rakt, eller för motorvägstransport kan man "skynda" på lite, 220 är nog reserverat för rakan då ialla fall, de är få, få förunnat att kunna köra någon kurva i 220... Ja om du väljer en 600eller 1000 är ju upp till dig, du kan inte köra fortare på det kurviga för att du kör en r1 vs r6, lite mera piska på den senare. Själv har jag vandrat lite upp och ner i kubik och hk och modeller, har väl igentligen bara haft en hoj som inte passat mig, det var en pararelltwin i offroad. Den var obekväm att åka långt på, för mjukt samt klent chassi, tyckte jag då.
Last edited: