Samåkningstråden

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Nån som skall ut på söndag? Jag skall iallafall ut, ska köra slut på det sista på bakdäcket innan det byts.

SiNteX

Evil Twin
Gick med
4 Jan 2008
Hoj
-----
Njae, beror lite på... lite sugen e man ju men frugan jobbar lör & sön så det kan bli svårt :/
När tänkte du åka?

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Njae, beror lite på... lite sugen e man ju men frugan jobbar lör & sön så det kan bli svårt :/
När tänkte du åka?

Söndag em kl 13 från station men jag har tänkt mig lite vägar runt E-tuna så då skulle vi kunna mötas upp där någonstans, om du kan förstås.

alt.

Åka upp till Upplands Väsby till Honda City där det är provkörning av hojar, men då måste vi nog åka tidigare, 11.30 kanske?

Last edited:

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000
Söndag em kl 13 från station men jag har tänkt mig lite vägar runt E-tuna så då skulle vi kunna mötas upp där någonstans, om du kan förstås.

alt.

Åka upp till Upplands Väsby till Honda City där det är provkörning av hojar, men då måste vi nog åka tidigare, 11.30 kanske?

Jag är med på söndag, stationen kl 13:00.

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Hoj
BMW S1000RR racehoj

alt.

Halloj!

Om det blir alternativ 1 (vägar runt E-tuna) så hänger jag gärna på. Jag skulle verkligen behöva få lite nya vägar i repertoaren.

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Grattulerar:) Se till o ladda upp bild på skönheten snart:tummenupp

Här är den, annonsbilderna. Ska ta egna sen idag hos farsan!

BTW.. köper olja på biltema till hoj för första gången efter mkt nojande :D

Bifogat

• DSC01093.JPG
    DSC01093.JPG
    67.4 KB · Visningar: 54
  • DSC01094.JPG
    DSC01094.JPG
    60.1 KB · Visningar: 48
  • DSC01096.JPG
    DSC01096.JPG
    72.1 KB · Visningar: 48
  • DSC01095.JPG
    DSC01095.JPG
    62.9 KB · Visningar: 52
Last edited:

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Halloj!

Om det blir alternativ 1 (vägar runt E-tuna) så hänger jag gärna på. Jag skulle verkligen behöva få lite nya vägar i repertoaren.

Fast du kanske kan alla som jag kan och då kan ju du leda gänget:banana

Här är den, annonsbilderna. Ska ta egna sen idag hos farsan!

BTW.. köper olja på biltema till hoj för första gången efter mkt nojande :D

För att vara en Yamma så är den ok och jag körde Enduranceracing på en sådan -06 :tummenupp

Olja på Biltema!!! Hur tänkte du nu? :)

Last edited:

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Olja på Biltema!!! Hur tänkte du nu? :)

Aaah.. billigt, lika bra som dyrt?

Senaste oljebytet gav jag 1000pix för olja och filter och det :gnissla

Fan också N/NV vindar idag, svinkallt mao. Däremot söndag S vindar och sol hela dan!

Jag tror jag inte kör så mkt, sparar mesta till imorn istället faktiskt.
Ska gå igenom hojen i garaget, tweaka den som jag vill ha och smörja alla punkter osv.

förresten, vet ni nån som är bra på att lacka fälgar?
Någon däckmeck har varit klantig och gjort jack i båda fälgarna på höger sida, jag tänkte ta loss fälgarna , slipa och allt själv. Har däremot ingenstans att lacka seriöst, om man inte ser biltema-sprayburkar som seriöst då :D

Last edited:

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Aaah.. billigt, lika bra som dyrt?

Senaste oljebytet gav jag 1000pix för olja och filter och det :gnissla

Fan också N/NV vindar idag, svinkallt mao. Däremot söndag S vindar och sol hela dan!

Jag tror jag inte kör så mkt, sparar mesta till imorn istället faktiskt.
Ska gå igenom hojen i garaget, tweaka den som jag vill ha och smörja alla punkter osv.

förresten, vet ni nån som är bra på att lacka fälgar?
Någon däckmeck har varit klantig och gjort jack i båda fälgarna på höger sida, jag tänkte ta loss fälgarna , slipa och allt själv. Har däremot ingenstans att lacka seriöst, om man inte ser biltema-sprayburkar som seriöst då :D

Fan också Arwe nu blev jag nojig! Sitter du på nån information om biltemaolja jag bör känna till? Snälla säg du kört på biltema i alla dina hojar och det har funkat kalas ;)

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Fan också Arwe nu blev jag nojig! Sitter du på nån information om biltemaolja jag bör känna till? Snälla säg du kört på biltema i alla dina hojar och det har funkat kalas ;)

Skrev ju det för du skulle bli lite nojig. :D men har faktiskt aldrig provat Biltemas olja. Tyvärr är jag också nojig och kör på Shell Advanceolja.

Halloj!

13.00 på stationen i morgon för en Eskilstunasväng, så möter vi upp Eskilsbona på vägen, kollar in vart när jag kollat in rutten och skriver det här ikväll/natt.

Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a

Du kan vara lugn, är INGET fel på biltema oljan, har haft den i flera hojar, har aldrig gett mig problem alls, det har spaltas och skrivet kilometervis på SH, den uppfyller alla normer på marknaden för mc olja, med viskositeter, additiver, jaso nr mm mm mm...:tummenupp

Skrev ju det för du skulle bli lite nojig. :D men har faktiskt aldrig provat Biltemas olja. Tyvärr är jag också nojig och kör på Shell Advanceolja.

13.00 på stationen i morgon för en Eskilstunasväng, så möter vi upp Eskilsbona på vägen, kollar in vart när jag kollat in rutten och skriver det här ikväll/natt.

Låter underbart:) bortlovad imorrn, bli "chain saw massakre" á la äppelträd:gnissla och annat städ och tomtröja..

Last edited:

SiNteX

Evil Twin
Gick med
4 Jan 2008
Hoj
-----

alt.

:( Nope, då jobbar hon... har gått på nu (Lördag) o jobbar till Söndag kl 17:00... :död
Ha're bra iaf :banana

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a

Editerar: Tjoho! Blir det kl 13:00 så joinar jag stationen med:tummenupp

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Härligt!

- Motorolja bytt
- Kylvätska bytt
- Bromsvätska bytt fram & bak
- Smort vajrar etc.

Tyvärr upptäckte jag att stöldförsöket som måste hänt för några år sedan inte bara resulterade i vält hoj (repa på bakre fotpinne och framlykta.) och förstört sadellås (kan öppnas med vilken nykel som helst vilket jag ser positivt på). Jag kollade ju såklart skivorna men hjulet måste stått precis så att framskärmen skymde den delen på bromsskivan där tattarna gått på med vinkelslipen.

Det saknas alltså lite material av bromsskivan.
Kan det vara det som ger upphuv till vibrationer i 180km/h + ?

edit: Köpte nyss bättre begagnad skiva för 500spänn, kommer i veckan med bussgodset!

Och ja, jag kommer förmodligen ner till stationen strax innan 13 om inte något oförutsett händer. :banana :banana

Last edited:

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)

Jag har samma rova i min som din 01:a och jag har kört castrol r4 som anses vara bäst anpassad till den motor och numer kör jag på biltemas racingolja.Min hoj får smaka på varvstoppet några "gånger" per sommar och jag kan då säga att castrol r4 är den bättre oljan av dem då motorn inte förbrukar olja med den i och att den låter lite lite lite renare i sin gång MEN det finns inte en chans att det motiverar pris diffen per liter mellan dessa!!! Kör skiten ur motorn och går den i småbitar så lär det inte bero på biltemaoljan då det är fjolårets racingolja från shell som du använder:tummenupp

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Vi kör som sagt på station kl 13.00 söndag och så är vi vid Statoil på Västerleden, Eskilstuna HÄR kl 13.45

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Morgonpigg :D

Ungefär hur lång tid beräknas turen ta?

Inte för att jag har bråttom men jag hade tänkt vara hos farsan i respektabel tid och palla upp hojen i garaget, ska nämligen demontera båda fälgarna så jag får med mig dem in till stan imorn så jag kan lämna in för pulverlack (vita) De var så risiga, ventilerna måste bytas (helt sprickiga) så det är inget att tveka på direkt.

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Morgonpigg :D

Ungefär hur lång tid beräknas turen ta?

Inte för att jag har bråttom men jag hade tänkt vara hos farsan i respektabel tid och palla upp hojen i garaget, ska nämligen demontera båda fälgarna så jag får med mig dem in till stan imorn så jag kan lämna in för pulverlack (vita) De var så risiga, ventilerna måste bytas (helt sprickiga) så det är inget att tveka på direkt.

Ca 4-4,5 tim men då gissar jag grovt :D

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Ha't sköj - kanske dyker jag upp i värsta gabor-stil och vinkar av er, just nu ter sig inte hojen värst lockande, men man vet aldrig. :D

/J -stel

:D så har man skapat ett fenomen ungefär som a flock of seagulls frisyren på 80-talet:rofl

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning