Samåkningstråden

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Jag är också nybörjare + att jag kör som en tant (så jag tror inte att du är ivägen) + att jag älskar Hållsta-glass så jag kanske drar ett PM till dig så kan vi ta en tur.

GRATTIS!!!!:banana :fyllisar :tummenupp

Ha ha Tony!! Det såg jag nog på Hällaring förra året, tantkörningen ;-) tjoflöjt! Du skulle t om kunnat varit "Lakritsaremsan" maskot på ett varv efter rakan och inför chikanen, långt svart spår efter hård inbromsning! Jag hade första parkett som låg bakom dig! Sådant gillas:tummenupp Där skulle nog Gabor känna sig varvad, jag har ju inte sett han ännu på en liten bana:hihi

Isåfall kör jag som en riktig tant..bytt ner mig massor i hästkrafter och kubik, känns som man tillhör "25KW-klubben" men kompenserar rätt bra genom att hittat några optimala lägen att hålla rpm-nålen, straxt under rött :D Ibland vid någon omkörning av bilar för att hålla snurren i maskinen, så har jag glömt att jag bara har 98 hk och 600 cc, tror forfarande att jag sitter på cbr:en..men då påminner rpm-stoppet mig.. Det fanns en tid då då en transalp kunde utmana sporTlovEr...(pratar ENBART bana, uppmanar inte till tävling i trafiken)men idag så måste man nog heta rossi om man skall ha en chans på en sådan mot mig:hihi

Last edited:

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Hoj
08, KTM SuperDuke
Ha ha Tony!! Det såg jag nog på Hällaring förra året, tantkörningen ;-) tjoflöjt! Du skulle t om kunnat varit "Lakritsaremsan" maskot på ett varv efter rakan och inför chikanen, långt svart spår efter hård inbromsning! Jag hade första parkett som låg bakom dig! Sådant gillas:tummenupp Där skulle nog Gabor känna sig varvad, jag har ju inte sett han ännu på en liten bana:hihi

Jag kör som en tant men bromsar som en hårig karl! :D Så går det när man jagar motarder...

Vill också passa på att välkomna dig i 600- (eller livet börjar över 10.000 RPM) klubben! Vi ses garanterat på Hälla i sommar! Skulle du också med till Gelleråsen 28:e?

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Jag kör som en tant men bromsar som en hårig karl! :D Så går det när man jagar motarder...

Vill också passa på att välkomna dig i 600- (eller livet börjar över 10.000 RPM) klubben! Vi ses garanterat på Hälla i sommar! Skulle du också med till Gelleråsen 28:e?

Tackar för det! Ganska bekvämt med att ha i princip ny, problemfri hoj med garantier :)28 inbokat av mig, kokt korv, gabor2, belse717(sistnämde ducceist på jobbet) Själv skall jag även köra den 13 Juli oxå.

Last edited:

LisaLP

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2006
Hoj
Yamaha R6
Grattis som f..n. Erbjudandet om provkörning kvarstår.:tummenupp

jasså du :gnissla

---

btw, upptäckte jag en lite rolig sak när jag plockade isär hojen. Jag tappade ju bort en hemnyckel under en åktur förra året. problemet löst. den låg under tanken. :D

Last edited:

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Tackar för det! Ganska bekvämt med att ha i princip ny, problemfri hoj med garantier :)28 inbokat av mig, kokt korv, gabor2, belse717(sistnämde ducceist på jobbet) Själv skall jag även köra den 13 Juli oxå.

Vilka arrangörer ska ni köra med? Själv ska man köra 9 Juli på åsen, fick tag på plats igår :banana

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000
Jag tog donken svea igår, men tyvärr klockan 9 på morgonen, inte så mycket hojar där då :tungan

Jepp vore fint att vänta 1-2 veckor typ, dels för sånna som oss som väntar på däck/inkörning osv, och dels så det hinner bli lite varmare kanske..

Åkte du hoj dit?! Var oxå å jobbade i hufvudstaden (eller iaf strax utanför) igår, men skippade hojåkandet dit eftersom att kvicksilvret visade på 4 grader på morgonen.

Har iaf fått tid på Yamma för första service på tisdag. LisaLP som servar...?

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Åkte du hoj dit?! Var oxå å jobbade i hufvudstaden (eller iaf strax utanför) igår, men skippade hojåkandet dit eftersom att kvicksilvret visade på 4 grader på morgonen.

Jepp åkte båge, hade in den på ducati sthlm för service.. Det var lite svalt på morgonen när jag körde dit :3freak men hemvägen var bättre :banana då sken iaf solen..

LisaLP

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2006
Hoj
Yamaha R6

Jag ska se till så den mår bra. klappa på den när jag har tid och lägga på en filt över natten så den inte fryser. :tummenupp

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Jepp åkte båge, hade in den på ducati sthlm för service.. Det var lite svalt på morgonen när jag körde dit :3freak men hemvägen var bättre :banana då sken iaf solen..

Du passade inte på att testa Bogan och Bulten när du ändå var i närheten?

...vem skulle vilja prova en gammal gixxer? :crash :D

Stockholmsäventyr nästa helg, vad säger ni? Då kanske det hinner bli lite värme igen. :)

/J - skall vara på Gelleråsen tidigt imorgon... :banana

Avundsjuk:rolleyes:

Kan bli kärvt för mig med Stockholm nästa helg.

Last edited:

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
...vem skulle vilja prova en gammal gixxer? :crash :D

Stockholmsäventyr nästa helg, vad säger ni? Då kanske det hinner bli lite värme igen. :)

/J - skall vara på Gelleråsen tidigt imorgon... :banana

vill åxå åka bana nu:gnissla tyvärr saknas tiden och förstående hsb för sådana utsvävningar :( Du får hyfsat väder enligt smhi :tummenupp inget regn men kan bli lite kallare!

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Du passade inte på att testa Bogan och Bulten när du ändå var i närheten?

Nej tyvärr hade ju hojen på verkstad från 08.00-17.30 typ, och efter det var det lite sent/kallt för att åka mot vaxholm eller tungelsta :( så det blev inget av med det.. Dessutom inge kul att åka såna längre vändor själv :näsblod

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000
Jag ska se till så den mår bra. klappa på den när jag har tid och lägga på en filt över natten så den inte fryser. :tummenupp

Då kommer den att känna sig som hemma! :tummenupp Den är van att stå i vardagsrummet och bli ompysslad. Man kan säga att vi är som en familj.

Någon som ska åka idag eller imorgon?

Last edited:

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Jag ska åka imorgon! Hämtade en Retta -01 idag, ska dock sälja min gamla imorn på förmiddan sen åka till garaget och byta olja. Efter det är jag på!

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning