Samåkningstråden

Kasken

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2010
Hoj
CBR600RR -03
Sen ska jag ta mig en tur till Uppsala för att hälsa på Lelles och Sulas. Måste inkassera en hjälm som låter mindre och sitter bättre :) Men det få bli en annan dag

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Säg markan 17:00, då hinner jag svettas av och få i mig en pannkaka - kom precis tillbaka efter en tur i milspåret. :) :hurtbulle

Edit - skit i pannkakor, vi kör 16.00, passar bättre. :)

Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Säg markan 17:00, då hinner jag svettas av och få i mig en pannkaka - kom precis tillbaka efter en tur i milspåret. :) :hurtbulle

Edit - skit i pannkakor, vi kör 16.00, passar bättre. :)

Är det en lokal specialité?:DSjälv har jag ännu inte hämtat hojen ännu då.

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Jag är sugen på en fika på kondiset i katrineholm imorgon eftermiddag. Via lämpliga vägar från etuna gifvetvis. Någon hugad?

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Jag är sugen på en fika på kondiset i katrineholm imorgon eftermiddag. Via lämpliga vägar från etuna gifvetvis. Någon hugad?

På em skall jag vara chaufför åt dottern vid 15:30-16:00, det är om det antigen blir efter det eller om det är "tidig" em så jag hinner hem till 15:30..Under dessa förutsättningar kan jag vara på imorrn iaf, alt då jag vet var det barkar siktar jag in mig efteråt för joina på vid fiket:tummenupp

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Jag hade tänkt mig efter det Sportis, en liten tidig kvällsrunda. :)

Samling Markan säg 17 och mystempo vägarna vi åkte sist vi var ned du, jag och JD.

Funka?

/J

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Jag hade tänkt mig efter det Sportis, en liten tidig kvällsrunda. :)

Samling Markan säg 17 och mystempo vägarna vi åkte sist vi var ned du, jag och JD.

Funka?

/J

17 Blir :tummenupp Hälforsnäsvägen den vägen är kalas. Det var öppet till 20 vid kaffet i Katrineholm. Samma rutt vore kalas, lövåker är ju härlig. Hoppas fler joinar på en ljummen kvällstur, nu är det snudd på för varmt iaf.

• Gilla
Reaktioner: SGM

Kasken

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2010
Hoj
CBR600RR -03
17 Blir :tummenupp Hälforsnäsvägen den vägen är kalas. Det var öppet till 20 vid kaffet i Katrineholm. Samma rutt vore kalas, lövåker är ju härlig. Hoppas fler joinar på en ljummen kvällstur, nu är det snudd på för varmt iaf.

Jag gillar kalas. Det brukar bjudas på princesstårta då! Står där kl 17 :tummenupp

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
ffs :mad:läckande framgaffel går fan ut och snor en hoj snart...:död

Kan åtgärdas lätt= Japanskt:tummenupp

Har haft otur med både Suzuki, Honda och Kawasaki med småbekymmer, peppar peppar så har det gått krångelfritt de lyxe hittils 2000 mil med Yamaha:)

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Samling Markan, SGM, Aelm, Kasken, fortpelle och undertecknad för småvägarna mot Eskilstuna-Hållsta-Hälleforsnäs-Valla-Katrineholm. Fika vid Stadshotellet, el fiket mitt emot. Hemmåt senare via småvägarna mot Äsköping. Lövåker Dalviken halvspännande med halvskenande hästar draggandes på liten tjej :skrämd Det redde upp sig iaf, förmodligen vi som skrämde på håll...sen en tant som vinkade ilsket vi skulle passera fort då hon höll i sin hund, så det var inte bra där heller att passera i 15 km/timme...:huvetBanjo varning alltså :D

Kungsör och Köping. Skön runda, bra parryttare och fin skuggsida vid fiket så det var lagom ljummet:tummenupp

Last edited:

berraböckling

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2010
Hoj
09 ktm rc8r
Samling Markan, SGM, Aelm, Kasken, fortpelle och undertecknad för småvägarna mot Eskilstuna-Hållsta-Hälleforsnäs-Valla-Katrineholm. Fika vid Stadshotellet, el fiket mitt emot. Hemmåt senare via småvägarna mot Äsköping. Lövåker Dalviken halvspännande med halvskenande hästar draggandes på liten tjej :skrämd Det redde upp sig iaf, förmodligen vi som skrämde på håll...sen en tant som vinkade ilsket vi skulle passera fort då hon höll i sin hund, så det var inte bra där heller att passera i 15 km/timme...:huvetBanjo varning alltså :D

Kungsör och Köping. Skön runda, bra parryttare och fin skuggsida vid fiket så det var lagom ljummet:tummenupp

Olika falla livets lotter ,själv har jag varigt instängd i salt gruvan och grillat biff:6surkart

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Olika falla livets lotter ,själv har jag varigt instängd i salt gruvan och grillat biff:6surkart

Positivt tänkande:) de som fick äta biffen blev garanterat nöjda iaf:tummenupp Fick de även Berras aubergine gratiné då är det pricken över i:et:)

Last edited:

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj

Jädra gött med lite finåka, nästan väl snällt tempo idag stundtals.

Hästtjejerna hade väl inte 100 koll på vad de pysslade med, men tur vi är snälla hojåkare som rullade förbi frikopplat i gångfart.

Värre var det med tjEringen, som jag tror hade en banjo på ryggen, som stod och hyttade med näven åt oss strax efter. :hihi
Hennes dagliga kost bestod av citroner så som hon såg ut, det finns bittra människor därute helt klart, jag kunde förstått henne om vi brassat helvit s.a.s - nu rullade vi ju förbi henne. :va

Trevligt att åka med er boys, slav-Berra saknades dock. :mattias

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...