Samåkningstråden

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Kan nog ha varit en av de bättre nationaldagarna hittills.

Goa' vägar, glada remsor och lagom inspirerat tempo. :) Jag avslutade med lite raggarbilar på Westerqvarn och årets premiärdopp på campingbadet i Sura (helvIt satan, kjEting i taCket direCkt vad kallt det var :hihi :död :crash :näsblod ).

Markan - Herrskogen - Ullvi - tjÖping - Sundänge (min ducce ville ned i JD:s corner, och hans egen SD hade samma tendens :skrämd ) - KoHlswa - Skinnskatteberg (nirvana...) - Bäckegruvan (här ligger Dusty Valley Park för intresserade geggmopperacers, en fin gammal crossbana) - Riddarhyttan - 3,5 mil trökväg till Lindesberg - Fellingsbro - banjo-vätskepaus på Rosas :hihi - Norrbyvägen via Medåker tillbaka till tjÖping.

Kanonrunda. :)

Nu blir det hojtvätt, ha't gött, så ses vi på Gröndal på söndag. :)

Ja fan de blev en kanonrunda i vanlig ordning. Bra guide med :tummenupp

Konstig gravitation i JD´s corner, är som ett jävla svart hål där som vill svälja motorcyklister. Tom korven på pw50:n fick ju känna på fenomenet :D Ny regel: aldrig Sundängesvängen på väg hem :krasChh

Ojojoj vicka banjovibbar i Råsas grill, trodde det stället vart igenbommat i 15+år, men nej då.. Tur vi kom därifrån levande, tyckte jag hörde banjotoner i bakgrunden, och såg ett pumphagel sticka fram bakom disken :brinnerup

Tack för idag alla inblandade :D

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Ja fan de blev en kanonrunda i vanlig ordning. Bra guide med :tummenupp

Konstig gravitation i JD´s corner, är som ett jävla svart hål där som vill svälja motorcyklister. Tom korven på pw50:n fick ju känna på fenomenet :D Ny regel: aldrig Sundängesvängen på väg hem :krasChh

Ojojoj vicka banjovibbar i Råsas grill, trodde det stället vart igenbommat i 15+år, men nej då.. Tur vi kom därifrån levande, tyckte jag hörde banjotoner i bakgrunden, och såg ett pumphagel sticka fram bakom disken :brinnerup

Tack för idag alla inblandade :D

ASG - det var som hämtat rakt ur "Den sista färden" att kliva in på Rosas (alt. vilken godtycklig sunk-skräckis som helst med våldtäktstema, kannibaltendenser och banjolirande inavelsprodukter).

Bara tur vi tog oss ut där, tur Gabby väckte tanten, hade någon av oss gjort det hade det varit hagelbrakarn' direCkt. :D

Mötte hela gänget i Köping med räsergolfen :D Man blir lite avis...

...det är ju skärpningsdags deluxe, den där ninjan får man aldrig se... :tuttar

Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
imorrn tisdag kan inte jag:dödAndra tisdagen på rad jag får hoppa pga andra aktiviteter, skolmöte och "driften" hemma själv med allt vad det innebär den kvällen.

Men hade det så gott, jag skall boka upp mig på Gröndal iaf:tummenupp

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Tänkte åka en sväng till lelles mc i uppsala idag runt kl. 13.00-14.00 ungefär. Måste köpa ny växelpinne till 660n. Nån som ska åt samma håll eller bara vill åka till lelles å kika lite? Kör väl inte motorvägen dit, utan försöker leta lite krokvägar. Blir inge bombartempo. Ring på 0707515590 om nån vill haka på..

mungajanne

Låg fart gör ont!!!
Gick med
26 Jun 2005
Hoj
Suzuki GSR 600 -08, Suzuki GSX400-82, HUSQVARNA Mod. 24 1946
Tänkte åka en sväng till lelles mc i uppsala idag runt kl. 13.00-14.00 ungefär. Måste köpa ny växelpinne till 660n. Nån som ska åt samma håll eller bara vill åka till lelles å kika lite? Kör väl inte motorvägen dit, utan försöker leta lite krokvägar. Blir inge bombartempo. Ring på 0707515590 om nån vill haka på..

JD o jag träffas vid hans garage för avfärd mot Lelles 14,00 - 14,30

Dyk upp där eller ring Robban på 0707515590, Janne på 0739084454 om ni vill haka på. :tummenupp

/Janne

Kasken

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2010
Hoj
CBR600RR -03

Suck. Har velat dra till Lelles för hjälmköp en dryg vecka nu, men inte orkat åka ensam. Idag tar självklart tjejen studenten och dagen "måste" ägnas med henne :huvet

Jaja. Blir väl en singeltur imorgon eller så

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Suck. Har velat dra till Lelles för hjälmköp en dryg vecka nu, men inte orkat åka ensam. Idag tar självklart tjejen studenten och dagen "måste" ägnas med henne :huvet

Jaja. Blir väl en singeltur imorgon eller så

Tråkigt att du inte kunde haka på, men studenten är väl heller inte fel och kika på.

Vart en najs tur i lugn takt. För trött för att gasa, samt hela ståltråden i bakdäcket var framme när jag kom hem, så inte läge för att aTtackk-åKa!11!.. Fick iaf. bra mat å espresso på Martinas i muppsala, samt min vxlpinne som jag verkligen behövde..

Nu blir de ett par kalla och ev. lite grill eller nått :fyllisar

Trevlig helg på er alla :)

Edit: Ingen som ligger och trycker på ett bakdäck (180) av lite sportigare slag och vill sälja, eller hellre komplett set matchande fram o bakdäck 120 & 180.. Skrik till isåfall, jag har bråttom :yoparty

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000
Tråkigt att du inte kunde haka på, men studenten är väl heller inte fel och kika på.

Vart en najs tur i lugn takt. För trött för att gasa, samt hela ståltråden i bakdäcket var framme när jag kom hem, så inte läge för att aTtackk-åKa!11!.. Fick iaf. bra mat å espresso på Martinas i muppsala, samt min vxlpinne som jag verkligen behövde..

Nu blir de ett par kalla och ev. lite grill eller nått :fyllisar

Trevlig helg på er alla :)

Edit: Ingen som ligger och trycker på ett bakdäck (180) av lite sportigare slag och vill sälja, eller hellre komplett set matchande fram o bakdäck 120 & 180.. Skrik till isåfall, jag har bråttom :yoparty

Testa Mark Jennings i Kvicksund. Toppenservice och bra priser!

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Testa Mark Jennings i Kvicksund. Toppenservice och bra priser!

Ja inte fel. Har vart där en gång (när Thomas bytte däck) och verkade va riktigt bra service och vettiga priser. Skulle helst få tag på lösa lakritspuckar, då jag gett mig fan på att kränga alla mina däck själv numera :) men nu ser de jobbigt ut att vänta på däck utan att kunna köra hojen, så kanske blir MJ som nödlösning iaf.. Tack för tipset!

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Lill-Jingis

har en kontakt som bara kör på sidorna av sina däck om det kan vara av intresse duger ju till vägåka

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000
Ja inte fel. Har vart där en gång (när Thomas bytte däck) och verkade va riktigt bra service och vettiga priser. Skulle helst få tag på lösa lakritspuckar, då jag gett mig fan på att kränga alla mina däck själv numera :) men nu ser de jobbigt ut att vänta på däck utan att kunna köra hojen, så kanske blir MJ som nödlösning iaf.. Tack för tipset!

Mark säljer även lösa däck och har det mesta hemma. Jag har varit dit på väldigt udda tider och fått hjälp så hans service är top of the line

Mr_SunBear

Medlem
Gick med
11 Jan 2007
Hoj
2hjulslös
Mark säljer även lösa däck och har det mesta hemma. Jag har varit dit på väldigt udda tider och fått hjälp så hans service är top of the line

Har själv köpt däck där ett par ggr, håller med föregående talare bra priser o bra service. Han säljer även begagnade däck som gått på bana om det skulle passa någon.

//B

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj

Det blev Mark Jennings iaf. Vet sedan tidigare att han har riktigt bra service och vettiga priser, så även denna gång :) Ringde honom vid kl. 17.00 och visst, de var bara att komma dit sa han. Åkte till garaget och slet av fälgarna och drog iväg till Kvicksund. 30 minuter senare var jag på väg hem med nya puckar på fälgarna. Dessutom till helt ok. pris.

Blev tyvärr Metzeler M3 då han inte hade så mycket däck hemma men de får duga. Hade hellre köpt M5 interact men det får bli nästa gång.

Jag säger det igen, kanonbra service och trevlig kille. Där känns det faktiskt värt att betala för att få skiten monterat, till skillnad från många andra ställen. Brukar annars föredra att köpa däcken online och kränga själv.

Nu är garagestatusen ändrad också, från 2 okörbara hojar till 2 klart körbara hojar på en kväll :yoparty plus att jag lyckades mekka ihop en trampcykel också, så man kan rulla ner på stan å ta en pilsner en fin sommarkväll :D inte fel de heller :fyllisar

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Lill-Jingis
:yoparty plus att jag lyckades mekka ihop en trampcykel också, så man kan rulla ner på stan å ta en pilsner en fin sommarkväll :D inte fel de heller :fyllisar

gör inte det, har gjort det ett par helger med min sparapengarlåtabilenståcykel, resulterat i 2brutalt skeva fälgar, 2misshandlade stänktskärmar, cpsadel som envisas med att peka rakt upp och stimulera rektum (på det osköna viset) snett styre, inga bromsar (lite frambroms)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati