Samarbeta med polisen..

Pawwe

SDK Socio#2533
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ducati 1000SS -06
Tyvärr spelar det ingen roll vad VI vill, eller vad Polisen vill. Det kommer inte att bli några banor. Så är det bara. Pessimistiskt japp, men så länge vi har alla dessa miljö-muppar o annat politiker krafs, så ere kört. Så det är ingen idè att ens drömma...

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Vad ska polisen göra för att det ska byggas en bana i mitt närområde?
Dom kommer förmodligen inte åka ut på sin lediga dag med en spade och gräva. Polisen ska bara göra sitt jobb, precis som läkare och annat folk i offentlig sektor.

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
sandstream skrev:
Nej!
De som kör som svin i trafiken kommer alltid att göra det för att de söker en kick de aldrig kan få på banan.
De vill synas, ungefär som när man var liten och färgade håret lila, rökte, drack folköl i centrum och skrek åt pensionärerna att de skulle passa sig.

Den där kommentaren är verkligen skrattretande.

Jag kör fort för att det är helt underbart på alla sätt.
Jag kör fort på allmän väg för att det är så jävla groteskt dyrt, omständigt och tidkrävande att köra bana.

Jag vet inte om du har tänkt på det men när man kör hoj har man integralhjälm och skinnställ och sånt på sig så att det är helt omöjligt för andra att se vem som kör. Din lilla teori om att man enbart gör det för att synas faller platt redan där.

Bara för att du är för feg för att gasa på allmän väg(som du skrev i en annan tråd) så behöver du inte försöka göra ner oss som vågar :hihi

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
Dåligt med motorbanor över lag tycker jag.
Men golfbanor växer upp som svampar lite här och där och tar en jäkla plats (finns väl flera bara i stockholm om jag inte minns fel).
Men kanske beror på att det inte är så många golfare som peggar upp mitt i centrum och börjar veva iväg bollar.... :rolleyes:

Missförstå mej rätt nu :)

Annars är det väl lite av ett samarbete på gång vad jag har förstått. Har inte Swedie vart iväg å snackat med en massa slipps gubbar bla.

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
Stoppsladd skrev:
Men golfbanor växer upp som svampar lite här och där och tar en jäkla plats (finns väl flera bara i stockholm om jag inte minns fel).

Ett högaktuellt exempel finns i Mölndal, strax söder om Göteborg, där ett av landets dyraste och mest exklusiva golfbaneprojekt (insats ca 300.000:) faktiskt driver bort en av landets äldsta och mest aktiva cross- och enduroklubbar, MK Pionjär. Crossbanan har funnits sedan 60-talet, men närheten till den nya golfbanan - och till de svindyra bostäder som planeras i direkt anslutning - gör att kommunpolitikerna med glädje avhyser crossbanan.

Kommunen har naturligtvis lovat att ordna fram en lämplig plats för en ny bana, men har lika naturligtvis misslyckats med det i flera års tid.

Golfbanan är för övrigt den värsta naturförstörelsen i göteborgsregionen på många år; total skövling av ett stort naturområde dit endast betalande medlemmar nu har tillträde.

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Ett tips är att vara lite försiktig med att bjuda de kära konstaplarna i trafikpolisen.
SMC Uppsala gjorde ett försök att skapa band mella sporthojsåkarna och trafikpolisen här i stan.
De bjöd helt enkelt in trafikpolisen till Rörken där en hel del av Uppsalas hojåkare samlas varje måndag.
Vad gör då rikspuckot till chef över avdelningen.
Jo han ställer sig med sina 3 kollegor och gör flygande besiktning på alla som har felplacerad skylt eller annan uppenbar "defekt" alldeles före banan.
En hel hög stod sedan snopna vid banan med en böteslapp i handen och ser polischefen och en kollega till honom köra därifrån utan att ha besökt banan eller pratat med någon (förutom vid besiktningen)
Som tur var så hade 2 av hans kollegor något innanför pannbenet så de gjorde vad de var där för och kom in och snackade lite och var med och körde.
Men den idioten till chef skulle jag i mina mörkaste drömmar ville hitta på ett och annat med.... :mad:

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
M:et skrev:
Ett tips är att vara lite försiktig med att bjuda de kära konstaplarna i trafikpolisen.
Snipp

Hahaaa, det var nog roligare än när LMS bjöd in polisen till något evenemang och dom svarade med att utöka trafikkontrollerna i närheten av banan. Jag minns inte vem som skrev det men det borde ha varit Håkan eller HW.

Vad har man att vinna på ett samarbete? Det handlar inte om att få en bana, det har polisen inte nånting med att göra. Polisen ska enbart sätta dit brottslingar och om nån börjar "hänga" med sporhojsåkare för att skaffa kompisar så borde han anmälas för tjänstefel. Det är ju för fan vi skattebetalare som betalar hans lön, då ska dom väl jobba också.

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
sandstream skrev:
Ute vid Arlanda finns en jäkla massa mark och inget vi hittar på kan låta lika mycket som flygplanen.

I Enköping så ska väl miljönissarna rädda någon skalbagge eller liknande så där kommer det väl aldrig att bli någon bana :(

Problemet med "ytorna" runt Arlanda är att de måste finnas där av säkerhetsskäl. Skulle t.ex. inte vilja ha en bana med någon bandel som kommer inom 500 m från inflygningsbana. Det blir seriösa virvlar.

Flygplan som lyfter och landar släpper även ifrån sig en hel del fotogen. Det kan bli en hel del roliga radioanrop på en tävling av det:
"Postering 4 till ToreKalle, vi måste sanera vår kurva för 14.55 till London har lyft" :D

Angående bana i Stockholm så skulle även Stockholmspolisen välkomna en sådan. Idag åker de till Linköping (Sviestad och Mantorp) samt till Gälleråsen för att träna. Vissa avrostningar sker på Tullinge. Med bana närmare skulle de slippa det.

Goose

www.adobe.com
Gick med
28 Feb 2005
Hoj
Tillbaka i Kawwastallet-->ZXR750
Bikerbitch skrev:
bygga en bana och snacka med politikerna, ha kvällar på Tullinge där man kunde få rejsa med dom lite.

Är inte så intresserad av att "rejsa" med Bodström eller Persson, eller var det inte det du menade :rolleyes:

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Goose skrev:
Är inte så intresserad av att "rejsa" med Bodström eller Persson, eller var det inte det du menade :rolleyes:

Haha men tänk att få lägga ett stort blåröksmoln i ansiktet på dom. Riktigt läckert!
Menade ju poliserna, men det förstod du säkert;)

Rutger

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2003
Hoj
Blå plastraket
Om man säger att "NN vägrade samarbeta" så betyder det ofta att "NN vägrade göra som jag/vi sade". I all synnerhet om parterna inte är jämbördiga.

Jag läser M:et's inlägg ovan, aningens förvånad är jag kanske, eller kanske inte :huvet

Salig

Ny medlem
Gick med
21 May 2004
Hoj
2006 KTM 950 SM
Bikerbitch skrev:
Finns det några tankar eller avskyr ni bara polisen och vill inte ha ett smack med dom o göra..? :squid

Varför avsky Polisen?

De gör ju bara sitt jobb! Utan polisen skulle skumma element ta över landet.

Polisen är säkert vilja göra mycket, för att undvika att iq-befriade människor körde bogesundsvägen på tid och sporthojsfolket vill ha fler banor.

/

Salig

Zlide

R.I.P OLLE. Bulten 26/5
Gick med
18 Apr 2004
Hoj
Xt-09 - budhoj snömoddad
sandstream skrev:
Nej!
De som kör som svin i trafiken kommer alltid att göra det för att de söker en kick de aldrig kan få på banan.
De vill synas, ungefär som när man var liten och färgade håret lila, rökte, drack folköl i centrum och skrek åt pensionärerna att de skulle passa sig.

:hihi

Det ligger nåt i det...men jag tror väl inte att samma personer kanske kommer fortsätta, snarare att det alltid kommer finnas unga förare som gör det.
Är själv rätt kass på bana. Behöver mer erfarenhet av det. Men jag har lyssnat med grabbar/tjejer som kör väldigt mycket på bana o de säger samma som trådskaparen att de mer och mer går över från att köra fort på gata till bana. Efter en helg på gelleråsen blir väl inte slingerbulten riktigt lika lockande!? Det är inte fegt att vara medveten om riskerna i trafiken. Lika lite som att du är modigare för att du kör korkat i trafiken...

Samarbete med polisen... :va
Ett sätt är att inte i onödan dra på sig allmänhetens ilska. Kör man som en hojtjuv i stan så kommer snart poliserna stå på alla de bästa, ensligaste hojvägarna bara för att sätta dit oss. No offense Fyrsten, du har min dispens, sålänge inte alla gör som du o filmar det... Men som har sagts så många ggr här; ingen med en sporthoj kör väl lagligt. Det skulle vara som att kasta pärlor för svin. Polisen fattar ju självklart det. Men sålänge de inte MÅSTE agera för att vi går över gränsen för mycket så finns det annat för dem att prioritera. Sålänge vi nästan bara utsätter oss själva för fara så är det ganska lugnt. Vem vill ha fartbulor på småvägarna?? Det kan det nog bli annars om vi inte tar vårt kollektiva "dubbelmoraliga" ansvar.
Det går liksom inte att både ha kakan o äta den...

//Robban

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
En som fixas...
Zlide skrev:

:hihi

...massa text...

Samarbete med polisen... :va

//Robban
Jaa, du vet dom där som åker runt i blå/vita bilar och låter tuttuttut...du hade säkert en så leksaksbil när du va liten :)

Men du..., du har väl ett VÄLDIGT nära samarbete med polisen eller kommer att få kanske *MUAHAHAHAHA*

Sorry Robban, kunde inte låta bli :hihi

//TS

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Om man har intresse av att se ett fungerande sammarbete mellan Polis och streetracing så finns det mycket läsvärt här http://www.blackrace.nu/

Jag kan ju bara tala för hur jag upplever situationen i GBG.

Polisen vet var vi kör någonstans,vilka rakor vi leker på osv men dom har aldrig någonsin trakkasserat oss/mig.

Utan anser väl gissningsvis att det är bättre att vi är där än inne i stan och leker.

Sen tycks GBG polisen vara posetivt inställda till hojåkare,jag har flera gånger blivit stånde och småpratat med poliser om hojar osv utanför Pizzerian och liknade ställen utan att dom ens komenterat slitna däck osv.

Mig veteligen bland dom hojåkare jag känner i GBG har ingen blivit stoppad för småskit som nummerplåt eller däck osv under hela sommaren.(i GBG)

Det jobbas aktivt på motardsidan för att hitta banlösningar tex Borås motorstadium hyr ut sin rallycrossbana till motardåkning varje onsdag för 100:- och utan krav på att man måste ha race-kittat sin hoj,det disskuteras om att tillåta körningar på deras gocartbana tills nästa år och även att bygga en motardbana utanför GBG i Ale där man idag har en gocartbana,som man får köra minimoto på.

Det ryktas även om att Volvo skall börja hyra ut sin asfaltsslinga som dom använder till sina museiumfordon.

Last edited:

Goose

www.adobe.com
Gick med
28 Feb 2005
Hoj
Tillbaka i Kawwastallet-->ZXR750
Bikerbitch skrev:
Haha men tänk att få lägga ett stort blåröksmoln i ansiktet på dom. Riktigt läckert!
Menade ju poliserna, men det förstod du säkert;)

Yep, men jag var bara tvungen att bryta ur kommentaren ut ur sammanhanget

kavakungen

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2005
Hoj
Kawasaki 900 GPZr 1992
Tror inte.Vi kör för fort.Allafall jag.Polisen gillar inte oss som kör för fort.Men det är välj min liv.Inte statens eller polisen.Eller hur? :lol

CHROLO

Does not play well with other bikers...
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
Honda Varadero, Honda AT
Robban W skrev:
Men helt allvarligt samarbeta med polisen? Vad menar man med det? Är det samma sak som att följa lagen?
När jag körde bud så hade vi planerade möten med trafikpolisen. Dom sa massa saker som "ta det lugnt och stanna när vi vill stoppa er. Det är inte alltid vi vill ge er böter, utan kanske bara prata lite" Säkert. Poliser älskar att sätta böter och vara tjurskallar. Det är bättre att försöka undvika polisen som om dom var pestsmittade.

Bra ide? Vi skiter i att ens tänka på någon form av samarbete. Vi poliser fortsätter att jobba på samma sätt vi gjort sedan 1965, d.v.s. repressivt. Motorcykelkollektivet fortsätter att i oförminskad takt att köra ihjäl sig. Det leder säkert framåt, not.

:confused:

Zlide

R.I.P OLLE. Bulten 26/5
Gick med
18 Apr 2004
Hoj
Xt-09 - budhoj snömoddad
TwinSucker skrev:
Jaa, du vet dom där som åker runt i blå/vita bilar och låter tuttuttut...du hade säkert en så leksaksbil när du va liten :)

Men du..., du har väl ett VÄLDIGT nära samarbete med polisen eller kommer att få kanske *MUAHAHAHAHA*

Sorry Robban, kunde inte låta bli :hihi

//TS

Du menar ett djupt, INTIMT samarbete...? HEHE :tuttar :rofl

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...