Om man har intresse av att se ett fungerande sammarbete mellan Polis och streetracing så finns det mycket läsvärt här
http://www.blackrace.nu/
Jag kan ju bara tala för hur jag upplever situationen i GBG.
Polisen vet var vi kör någonstans,vilka rakor vi leker på osv men dom har aldrig någonsin trakkasserat oss/mig.
Utan anser väl gissningsvis att det är bättre att vi är där än inne i stan och leker.
Sen tycks GBG polisen vara posetivt inställda till hojåkare,jag har flera gånger blivit stånde och småpratat med poliser om hojar osv utanför Pizzerian och liknade ställen utan att dom ens komenterat slitna däck osv.
Mig veteligen bland dom hojåkare jag känner i GBG har ingen blivit stoppad för småskit som nummerplåt eller däck osv under hela sommaren.(i GBG)
Det jobbas aktivt på motardsidan för att hitta banlösningar tex Borås motorstadium hyr ut sin rallycrossbana till motardåkning varje onsdag för 100:- och utan krav på att man måste ha race-kittat sin hoj,det disskuteras om att tillåta körningar på deras gocartbana tills nästa år och även att bygga en motardbana utanför GBG i Ale där man idag har en gocartbana,som man får köra minimoto på.
Det ryktas även om att Volvo skall börja hyra ut sin asfaltsslinga som dom använder till sina museiumfordon.