Samkörning Ängelholm och Helsingborgs trakten

Kiina0

Professionell Lackvårdare
Gick med
15 Jul 2007
Ort
Helsingborg/Kvidinge
Hoj
R1 -01. Fas III. 140Nm.
Boka in en BKK eller sporthojskurs med SMC till våren, så får du både en trevlig o rolig dag samtidigt som du o hojen får en ordentlig avrostning inför året.

:tummenupp

Kommer att gå på ett par kurser -09.
Detta för att bli en bättre förare, man är aldrig fullärd och kunna utnyttja hojen ytterligare.
Kanske kunde boka in körningar tillsammans så vi blir ett gäng?
 

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Ort
-
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Hej, hej.

Pratade lite med Kriss och sa att vi nog kunde ta någon runda i vår/sommar.
Om det blir fler gör ju inget. :)
Så ja kanske hänger på någon runda sen. Men kan ju säga att jag har inte snabbaste hojen och är inte snabbaste föraren, jag tog kortet i år (2008). Så om alla som har hojar som RRRRRRetta, GixxeRRRRRRRR, CBRR1000RRRRRRRRRRRRRRRRR och liknande och ska ut på bombrepa så hoppar jag nog över.
 

always honda

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2008
Ort
klippan
Hoj
600rr, sp1
Skoj att d finns fler som luftar sina moppar även vintertid , vi e 2 st som ska en tur torsdag vid 12-1 tiden om d är ok med vädret . Kör från metropolen klippan med sikte på nått ställe att fika på en timme bort typ , häng gärna på om så önskas:banana
 

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
Skoj att d finns fler som luftar sina moppar även vintertid , vi e 2 st som ska en tur torsdag vid 12-1 tiden om d är ok med vädret . Kör från metropolen klippan med sikte på nått ställe att fika på en timme bort typ , häng gärna på om så önskas:banana

Va roligt att ni ska ut en sväng och lufta hojarna! :D :yoparty
Jag kan tyvärr inte hänga på imorgon.

Dela gärna med er om vinter upplevelsen sen här i tråden!! :tummenupp


Önskar alla här och på sporthoj.com GOTT NYTT ÅR!!
:)
 
Last edited:

tkdrille

Guest
Hej, hej.

Pratade lite med Kriss och sa att vi nog kunde ta någon runda i vår/sommar.
Om det blir fler gör ju inget. :)
Så ja kanske hänger på någon runda sen. Men kan ju säga att jag har inte snabbaste hojen och är inte snabbaste föraren, jag tog kortet i år (2008). Så om alla som har hojar som RRRRRRetta, GixxeRRRRRRRR, CBRR1000RRRRRRRRRRRRRRRRR och liknande och ska ut på bombrepa så hoppar jag nog över.

Du kan vara lugn=) jag tog med kortet 2008 i juni. och har en cbr 600f =) så vi slöa kan ju ligga längst bak;).
 

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Ort
På landet där försäkringen är billig.
Hoj
?
Damn, kan inte vänta tills man köper sin båge. Om det är någon som vill öva på köra med passagerare på era turer så bara hör av er ! ;D
Har allt utan stövlar och båge nu. :(

Kiina0
Räkna med att jag hänger på när jag införskaffat bågen!
Blir köp i slutet av Mars början av April, är väl en bra tid å köpa tanke på vädret tänkte jag.
 

Fahrer

SMC BKK/SHK Instruktör
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Hasslarp
Hoj
GSXR750 SRAD ratbike
Grattis till kortet!

Ett bra tips är att köra en BKK så tidigt som möjligt så att du lär känna din nya båge och framför allt dig själv innan säsongen drar igång på allvar.

BKK

Vi ses säkert på TT :)

Ha det fint
/Fahrer
 
Last edited:

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
Damn, kan inte vänta tills man köper sin båge. Om det är någon som vill öva på köra med passagerare på era turer så bara hör av er ! ;D
Har allt utan stövlar och båge nu. :(

Kiina0
Räkna med att jag hänger på när jag införskaffat bågen!
Blir köp i slutet av Mars början av April, är väl en bra tid å köpa tanke på vädret tänkte jag.

Som sagt Wilcan, jag har en båge till salu om du är intresserad och om du absolut inte måste ha en RR hoj! :tummenupp
 

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
Samåkning till SkåneVårenTuren 09

Hej!

Det verkar som att det redan börjar dra ihop sig till SkåneVårenTuren (MCK vilse-09).
Min tanke var att kolla hur många som är intresserade av eventuell samåkning från _____? (beror lite på hur många och varifrån folket kommer) till uppsamlingsplatsen.

Finns det intresse så skall vi Ängelholm/Båstad och alla som är intresserade samåka till uppsamlingsplatsen!

Senare kan vi disskutera förslag på väg vi kan ta ner till uppsamlingsplatsen!


Fyll på listan, hoppas att vi blir ett glatt gäng! :)


1. Kriss (om vädret tillåter), (första gången för mig)
2.
3.
4.
5.
osv
 
Last edited:

tkdrille

Guest
1. Kriss (om vädret tillåter), (första gången för mig)
2. tkdrille jag är med om vädret är bra och inget annat händer ju. men hoppar på längre ner=)
3.
4.
5.
osv
 

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Ort
Thailand
Hoj
Er6n -13
1. Kriss (om vädret tillåter), (första gången för mig)
2. tkdrille jag är med om vädret är bra och inget annat händer ju. men
hoppar på längre ner=)
3.zm
4.
5.
 

razorback

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia RSV1000R 2003
Ta det jäkligt förskiktigt! En av killarna i vår klubb blev sugen på att ta en runda i lördags, och kom 100 m innan han vurpade. Kalla däck och kall asfalt är ingen bra kombination :näsblod

surt! :(
 

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
Ta det jäkligt förskiktigt! En av killarna i vår klubb blev sugen på att ta en runda i lördags, och kom 100 m innan han vurpade. Kalla däck och kall asfalt är ingen bra kombination :näsblod

surt! :(

Tjena Razorback! Tack för din omtanke :Bugar, men den här listan är till våren. (kan läsas längre upp i tråden) :) Tänkte att jag kollar intresset vilka som kan tänka sig att samåka ner till samlingsplatsen inför MCK vilse (april).

Vill du hänga på så skriv gärna upp dig! :tummenupp
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Det brukar dyka upp en tråd (i ROH delen) om samkörning ner.

samling brukar vara 1-1½ timme innan avfärd på stora samlingen
 

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
Det brukar dyka upp en tråd (i ROH delen) om samkörning ner.

samling brukar vara 1-1½ timme innan avfärd på stora samlingen


Visste inte att RoH ordnar samkörning ner. Men samtidigt kunde jag ju ha frågat. Tänkte inte på det. Aja, nu vet jag i alla fall.

Hehe här drar man igång någonting själv o så..:brinnerup Nä, skämt åt sidan.. ska ha ögonen öppna så får vi se hur grabbarna från Norra skåne vill göra! Annars kan vi ju alltid möta upp er i Hbg om man tar den vägen! Tack! :tummenupp
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Visste inte att RoH ordnar samkörning ner. Men samtidigt kunde jag ju ha frågat. Tänkte inte på det. Aja, nu vet jag i alla fall.

Hehe här drar man igång någonting själv o så..:brinnerup Nä, skämt åt sidan.. ska ha ögonen öppna så får vi se hur grabbarna från Norra skåne vill göra! Annars kan vi ju alltid möta upp er i Hbg om man tar den vägen! Tack! :tummenupp
Ni får sluta se det som "vi" och "ni", R o H omfattar hela väst / nordvästskåne, det kommer folk från Hofterup i söder till Båstad i norr. RoH har "claimat" området norr om Eslöv upp till Hässleholm vidare mot Vittsjö (jo, jag vet att Azzasin komer att klaga) och sen österut till Våxtorp. :hihi
RoH är ingen klubb, bara en samling människor som gillar köra hoj och festa ihop. Det finns ingen ledare (inte officiell iallafall) och inga medlemmar heller bara folk som är mer eller mindre aktiva och initiativrika.

Dyk upp på Strandvägen, kallas SV eller vid Yamaha Center, kallas YC, nån tisdag och delta på en TisdagsTura, kallas TT, så får ni själv se. Eller så inleder ni med MC mässan i Köpenhamn den 14:e februari. :fyllisar

Som sagt Wilcan, jag har en båge till salu om du är intresserad och om du absolut inte måste ha en RR hoj! :tummenupp
Är det 600:an du menar? Honda CBR 600F från 1997?
Den ser jäkligt fin ut! Wilcan, det är en helt perfekt förstahoj. :tummenupp
 
Last edited:

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Ort
Thailand
Hoj
Er6n -13
Ni får sluta se det som "vi" och "ni", R o H omfattar hela väst / nordvästskåne, det kommer folk från Hofterup i söder till Båstad i norr. RoH har "claimat" området norr om Eslöv upp till Hässleholm vidare mot Vittsjö (jo, jag vet att Azzasin komer att klaga) och sen österut till Våxtorp. :hihi
RoH är ingen klubb, bara en samling människor som gillar köra hoj och festa ihop. Det finns ingen ledare (inte officiell iallafall) och inga medlemmar heller bara folk som är mer eller mindre aktiva och initiativrika.

Dyk upp på Strandvägen, kallas SV eller vid Yamaha Center, kallas YC, nån tisdag och delta på en TisdagsTura, kallas TT, så får ni själv se. Eller så inleder ni med MC mässan i Köpenhamn den 14:e februari. :fyllisar


Är det 600:an du menar? Honda CBR 600F från 1997?
Den ser jäkligt fin ut! Wilcan, det är en helt perfekt förstahoj. :tummenupp
Har hört att RoH är en hatisk organisation som man inte ska beblanda sig med. Den styrs av diktatorn Maverick med hård hand och kan sammanliknas med tyska regeringen på 40-talet :gnissla
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top