Samkörning Ängelholm och Helsingborgs trakten

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Har hört att RoH är en hatisk organisation som man inte ska beblanda sig med. Den styrs av diktatorn Maverick med hård hand och kan sammanliknas med tyska regeringen på 40-talet :gnissla
Beskyll INTE mig för att styra och ställa i RoH, jag agerar bara lite i utkanten. De riktiga diktatorerna är ww, blacktriple, Henke, Otee, 996D, Holy Rider, Krickan4, PutteLiten, VBK, Zmurfen, Mange_H, Motorrad, Invalido, BeBe, Fahrer, RC men inte jag! Jag styr bara MCK Vilse :)
 

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Ort
Thailand
Hoj
Er6n -13
Beskyll INTE mig för att styra och ställa i RoH, jag agerar bara lite i utkanten. De riktiga diktatorerna är ww, blacktriple, Henke, Otee, 996D, Holy Rider, Krickan4, PutteLiten, VBK, Zmurfen, Mange_H, Motorrad, Invalido, BeBe, Fahrer, RC men inte jag! Jag styr bara MCK Vilse :)

Oj herregud det var värre än vad jag trodde..Ondskan har spritt sig!! :hihi
 

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
Ni får sluta se det som "vi" och "ni", R o H omfattar hela väst / nordvästskåne, det kommer folk från Hofterup i söder till Båstad i norr. RoH har "claimat" området norr om Eslöv upp till Hässleholm vidare mot Vittsjö (jo, jag vet att Azzasin komer att klaga) och sen österut till Våxtorp. :hihi
RoH är ingen klubb, bara en samling människor som gillar köra hoj och festa ihop. Det finns ingen ledare (inte officiell iallafall) och inga medlemmar heller bara folk som är mer eller mindre aktiva och initiativrika.

Dyk upp på Strandvägen, kallas SV eller vid Yamaha Center, kallas YC, nån tisdag och delta på en TisdagsTura, kallas TT, så får ni själv se. Eller så inleder ni med MC mässan i Köpenhamn den 14:e februari. :fyllisar


Är det 600:an du menar? Honda CBR 600F från 1997?
Den ser jäkligt fin ut! Wilcan, det är en helt perfekt förstahoj. :tummenupp


Tjena Mavve!
Japp det är min cbr 600f-97 som jag vill sälja. Antar att du har sett annonsen så jag behöver inte berätta om skicket. :) Har snackat tidigare med Wilcan om det men värkar som han vill ha en RR som första hoj.
Vet du någon annan så hojta gärna till!

Tack för info om RoH! Var inte meningen o såra er! :D hehe Visste bara inte att RoH fixade samkörning ner dit.. Men samtidigt är det kul o samla ihop (lära känna) lite folk här uppifrån kring trakterna så man kan ta följe och inte minst för att köra TT med er sen! :D (ju fler desto bättre ju) :tummenupp
Körde faktiskt med er på en TT i början av sommaren 2008 med min cbr 600f! :yoparty Hade velat hänga med på fler turer men jag var iväg på mc semester uppåt landet!
Ska försöka hålla mig mer lokalt den här sommaren! hehe
 
Last edited:

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Ort
På landet där försäkringen är billig.
Hoj
?
Ni får sluta se det som "vi" och "ni", R o H omfattar hela väst / nordvästskåne, det kommer folk från Hofterup i söder till Båstad i norr. RoH har "claimat" området norr om Eslöv upp till Hässleholm vidare mot Vittsjö (jo, jag vet att Azzasin komer att klaga) och sen österut till Våxtorp. :hihi
RoH är ingen klubb, bara en samling människor som gillar köra hoj och festa ihop. Det finns ingen ledare (inte officiell iallafall) och inga medlemmar heller bara folk som är mer eller mindre aktiva och initiativrika.

Dyk upp på Strandvägen, kallas SV eller vid Yamaha Center, kallas YC, nån tisdag och delta på en TisdagsTura, kallas TT, så får ni själv se. Eller så inleder ni med MC mässan i Köpenhamn den 14:e februari. :fyllisar


Är det 600:an du menar? Honda CBR 600F från 1997?
Den ser jäkligt fin ut! Wilcan, det är en helt perfekt förstahoj. :tummenupp


Kan jag tänka mig, men jag köper hellre något fetare eftersom det känns som det blir svårt att sälja sin båge vad man än köper i slutändan.. :rolleyes:

Fast frågan är om en CBR600F inte hade passat mig bättre, billigare försäkring, måste ändå köra 25kw, frågan är hur sitthöjden är..

Även om den säkert är hur prisvärd som helst så lägger jag hellre till 10papp å köper en riiiiktigt snygg en ! :)
Fast det är ju lite tabu att börja på en RR-båge? Kollat lite på Xt660 men den är fan lika dyr i försäkring som en cbr600 RR..
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Oj herregud det var värre än vad jag trodde..Ondskan har spritt sig!! :hihi
Come on, join the dark side... ;)

Kan jag tänka mig, men jag köper hellre något fetare eftersom det känns som det blir svårt att sälja sin båge vad man än köper i slutändan.. :rolleyes:

Fast frågan är om en CBR600F inte hade passat mig bättre, billigare försäkring, måste ändå köra 25kw, frågan är hur sitthöjden är..

Även om den säkert är hur prisvärd som helst så lägger jag hellre till 10papp å köper en riiiiktigt snygg en ! :)
Fast det är ju lite tabu att börja på en RR-båge? Kollat lite på Xt660 men den är fan lika dyr i försäkring som en cbr600 RR..
Var nu klok och ekonomisk istället för ball. Du måste som sagt strypa den till 25kW, hur kul är det att köra en värsting som har 130 - 150 hk i orginal strypt till 34? Den går ju som en kratta iallafall. Bättre då att skaffa nåt med lite bättre effekt /viktförhållande (600 istället för 1000cc), med kvalité (Honda), som är sportigt men bekvämt (CBR) och mindre dyrt att lägga (för det kommer du att göra och du satsar väl på halvförsäkring?) Dessutom förlorar du mindre i värdeminskning på en sån hoj än du gör på en nyare. Visa nu att du är mogen och klok, du kommer garanterat att kunna köpa något mycket mycket värre inom några år men börja i rätt ände.
 
Last edited:

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Ort
Thailand
Hoj
Er6n -13
yadda yaddaQUOTE]

Ska du köra strypt har du inte mkt nytta av en 600 rr anser jag.
Bara dyrare att äga nu när dem flesta (?) försäkringsbolag inte tar hänsyn till att den är strypt så jag har fattat det som.

Så lyssna på vise Maverick...men se upp så att han inte hjärntvättar dig. :hihi
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Det brukar dyka upp en tråd (i ROH delen) om samkörning ner.

samling brukar vara 1-1½ timme innan avfärd på stora samlingen
Nu finns det en "äkta" MCK Vilse tråd angående SVT:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=198769


Ska du köra strypt har du inte mkt nytta av en 600 rr anser jag.
Bara dyrare att äga nu när dem flesta (?) försäkringsbolag inte tar hänsyn till att den är strypt så jag har fattat det som.

Så lyssna på vilse Maverick...men se upp så att han inte hjärntvättar dig. :hihi
Vaddå vilse? :mad: :D
 
Last edited:

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
Japp den har man sett! :tummenupp

Får hålla ögonen öppna efter RoH samkörning tråd till uppsamlingsplatsen inför Vilse. Men det är bara februari så vi har god tid på oss! :)
 

Krickan4

The Tivoli
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kontinenten
Hoj
Suzuki Gsxr
Beskyll INTE mig för att styra och ställa i RoH, jag agerar bara lite i utkanten. De riktiga diktatorerna är ww, blacktriple, Henke, Otee, 996D, Holy Rider, Krickan4, PutteLiten, VBK, Zmurfen, Mange_H, Motorrad, Invalido, BeBe, Fahrer, RC men inte jag! Jag styr bara MCK Vilse :)

:ajjabajja :ajjabajja vi är ju hemliga :D :D
 

Westerlund

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2004
Ort
Ängelholm
Hoj
Honda CBR 900 -93
Hej!

Det verkar som att det redan börjar dra ihop sig till SkåneVårenTuren (MCK vilse-09).
Min tanke var att kolla hur många som är intresserade av eventuell samåkning från _____? (beror lite på hur många och varifrån folket kommer) till uppsamlingsplatsen.

Finns det intresse så skall vi Ängelholm/Båstad och alla som är intresserade samåka till uppsamlingsplatsen!

Senare kan vi disskutera förslag på väg vi kan ta ner till uppsamlingsplatsen!


Fyll på listan, hoppas att vi blir ett glatt gäng! :)


1. Kriss (om vädret tillåter), (första gången för mig)
2.
3.
4.
5.
osv

Jag fick tyvärr stryka mej från SkåneVårenTuren, jag kan inte den helgen:huvet .
 

Krickan4

The Tivoli
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kontinenten
Hoj
Suzuki Gsxr
Var nu klok och ekonomisk istället för ball. Du måste som sagt strypa den till 25kW, hur kul är det att köra en värsting som har 130 - 150 hk i orginal strypt till 34? Den går ju som en kratta iallafall. Bättre då att skaffa nåt med lite bättre effekt /viktförhållande (600 istället för 1000cc), med kvalité (Honda), som är sportigt men bekvämt (CBR) och mindre dyrt att lägga (för det kommer du att göra och du satsar väl på halvförsäkring?) Dessutom förlorar du mindre i värdeminskning på en sån hoj än du gör på en nyare. Visa nu att du är mogen och klok, du kommer garanterat att kunna köpa något mycket mycket värre inom några år men börja i rätt ände.

Ja jag förstår inte varför alla nybörjare ska ha det värsta:confused:
Jag börja skälv med en GPZ600 :yoparty och fyfan vad den fick gå:)
Har en polare som körde med sin aprilia 250 och han var lika snabb som mig om inte snabbare ibland, sen har vi ju BT som kör med sin 250 ibland så varför inte satsa på något mindre än 600cc!
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Ja jag förstår inte varför alla nybörjare ska ha det värsta:confused:
Jag börja skälv med en GPZ600 :yoparty och fyfan vad den fick gå:)
Har en polare som körde med sin aprilia 250 och han var lika snabb som mig om inte snabbare ibland, sen har vi ju BT som kör med sin 250 ibland så varför inte satsa på något mindre än 600cc!

Hmm sitter och funderade på vem som kapat Krickans konto och skriver ett så moget och vettigt inlägg:va
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Ja jag förstår inte varför alla nybörjare ska ha det värsta:confused:
Jag börja skälv med en GPZ600 :yoparty och fyfan vad den fick gå:)
Har en polare som körde med sin aprilia 250 och han var lika snabb som mig om inte snabbare ibland, sen har vi ju BT som kör med sin 250 ibland så varför inte satsa på något mindre än 600cc!

För att svensken är så jävla kubikkåt. Det går ju inte att vara en lame whimp som tjör en hoj med mindre än 11 miljoner kubik. Det fattar väl vem som helst?
Asså, den ska ju kunna påweruuuila på lätt 6ans växel i 30! Plenty hästar betyder det!


:rolleyes:
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top