Video Samlingstråd GoPro tips och filmer

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Liten film

Här är en liten motardfilm till största del filmad med GoPro, inget avancerat egentligen men kanske kul att se ändå... min profil är egentligen stängd på facebook men då jag inte har konto på youtube får den ligga där tills vidare: http://www.facebook.com/video/video.php?v=2013296860594

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Blir fasen inte klok på Windows Live Moviemaker 2011 och Arcsoft Media Extreme, märks först NU när man börjar jobba i det på riktigt.

-Vill få bort samtliga svarta kantlinjer dvs. fullsize-maxad skärm (för visning i 1080p full HD på youtube). Hur?

-Det går tydligen inte lägga in Quicktime-filmer (full HD) rakt in Moviemaker för redigering, utan måste konverteras till WMV först = blir skitkass upplösning!! :mad:

-Se MP4-klipp nedan (oredigerat) som bara blev 360p uploaded på YT, trots filmad i HD Wide (GoPro mode r2, 720p, 16:9, 30fps)...WTF?!

[YOUTUBE-ID]VWJfdeP1syM[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

Zartax

Sporthojsnörd
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha 1100 Virago 96'
Blir fasen inte klok på Windows Live Moviemaker 2011 och Arcsoft Media Extreme, märks först NU när man börjar jobba i det på riktigt.

-Vill få bort samtliga svarta kantlinjer dvs. fullsize-maxad skärm (för visning i 1080p HD på youtube)

-Det går tydligen inte lägga in Quicktime-filmer (full HD) rakt in Moviemaker för redigering, utan måste konverteras till WMV först = blir skitkass upplösning!! :mad:

-Se klipp nedan (oredigerat) som bara blev 480p uploaded på YT, trots filmad i HD wide (GoPro mode R2, 16:9) Installera Java, anyone?

Skumt. Jag använde MS Movie Maker för att redigera filmen här nedan och den var i orginal i .MOV och den var bara att importera direkt in i Movie Maker utan någon förlust av upplösning. Du måste ha gjort något skumt.

[YOUTUBE-ID]cZSSGHjex1Q[/YOUTUBE-ID]

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
KTM 790 AdvR
-Se MP4-klipp nedan (oredigerat) som bara blev 360p uploaded på YT, trots filmad i HD Wide (GoPro mode r2, 720p, 16:9, 30fps)...WTF?!

När jag klickar på din film och glider in på youtube får jag iaf välja mig fram till 720 om jag vill.

Vad du ska redigera quicktime filer för förstår jag inte?

Sen om du spelar in i p2 720 så ska du absolut inte spara som 1080.

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
http://www.youtube.com/watch?v=9Owm6T6tyGg
Här är en... "Sopa av vägen" som vissa kanske skulle vilja uttrycka det.

Ett fenomen är att bilden trycks ihop och dras ut hela tiden. Syns tydligt vid 6.05 - 6.20 t.ex. Kameran sitter med sugkoppen på tanken.
Beror det på;
- skruvar ej åtdragna?
- sugkoppen?
- kameran är defekt?

Allt filmat i läge R2, 30fps

framgaffel på mjukaste inställningen? ser helt retard ut med så mycket uppskruvat :)

Trubbis

En Lyttbacka
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Honda XR630

-Vill få bort samtliga svarta kantlinjer dvs. fullsize-maxad skärm (för visning i 1080p full HD på youtube). Hur?

[YOUTUBE-ID]VWJfdeP1syM[/YOUTUBE-ID]
Tuben behöver lite tid för att man ska kunna välja alla kvalitéer :)
Man kan kolla på ditt klipp i 720 nu, även om det var väldigt skakigt :confused: Använder du gummimuppen som man sätter i snabbfästet?

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Tuben behöver lite tid för att man ska kunna välja alla kvalitéer :)
Man kan kolla på ditt klipp i 720 nu, även om det var väldigt skakigt :confused: Använder du gummimuppen som man sätter i snabbfästet?

Ja.
Ja.
Ja.

Får skylla på att chauffören kör som en jäkla flåbuse + att kåpan flexade. Slet sig loss i övre fästet mot kamerahuset trots filat/ruggat upp alla greppytorna o skruvat åt stenhårt...

Edit: Den här blev rätt bra o utan skak iaf. Glömde att peta i dubbel bomullspad över mic'en bara = lite mkt vindbrus :gnissla

[YOUTUBE-ID]TTqzujAZEy8[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Klippte ihop en lite film på skoj med lite klipp från mc sommaren 2011
Ett eller två hjul i baken? :va Najs teaser ivf. Man vill ju gärna se fortsättningen! :tummenupp

Här är lite från Anderstorp härom kvällen när jag fick låna en SuperDuke och en Gixxer750

http://www.youtube.com/watch?v=tI380vOKwzU

Roligt att det kommit så många nya filmer här i tråden. Sommarens material har blivit redigerat nu i pissvädret antar jag :D

Vilka snygga funktioner och effekter ni får till allihop *avis*

Berätta hur man går från slo-mo till freezeframe och sen zoomar in på sladden eller vad som nu händer i bilden, plz :)

Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Ett eller två hjul i baken? :va Najs teaser ivf. Man vill ju gärna se fortsättningen! :tummenupp

Här är lite från Anderstorp härom kvällen när jag fick låna en SuperDuke och en Gixxer750

http://www.youtube.com/watch?v=tI380vOKwzU

Roligt att det kommit så många nya filmer här i tråden. Sommarens material har blivit redigerat nu i pissvädret antar jag :D

Vilka snygga funktioner och effekter ni får till allihop *avis*

Berätta hur man går från slo-mo till freezeframe och sen zoomar in på sladden eller vad som nu händer i bilden, plz :)
Finns en funktion för det i iMovie... ;)

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc

Kolla på youtube, finns mängder med klipp på hur man går till väga för att bland annat få till en slowmotion effekt. Ett annat tips är oxå att kolla på Apples hemsida på imovie. Lycka till ;)

maccan#22

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
r1 -04
Kolla på youtube, finns mängder med klipp på hur man går till väga för att bland annat få till en slowmotion effekt. Ett annat tips är oxå att kolla på Apples hemsida på imovie. Lycka till ;)

anledningen till att jag inte sökt på det efter på tuben är för att folk har skrivit att det inte går göra slowmow i imovie, därför jag frågade! :)

Trubbis

En Lyttbacka
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Honda XR630
Ska gå hyffsat bra att göra ett av plattan som kameran sitter fast i innuti visningslådan :)

Dock inte provat själv, men ska bli att göra det!

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin