Tydligen också ett test av GoPro HD i från Iceman.se
http://www.youtube.com/watch?v=SqYDJ7QkXZY&feature=player_detailpage
Blir fasen inte klok på Windows Live Moviemaker 2011 och Arcsoft Media Extreme, märks först NU när man börjar jobba i det på riktigt.
-Vill få bort samtliga svarta kantlinjer dvs. fullsize-maxad skärm (för visning i 1080p HD på youtube)
-Det går tydligen inte lägga in Quicktime-filmer (full HD) rakt in Moviemaker för redigering, utan måste konverteras till WMV först = blir skitkass upplösning!!
-Se klipp nedan (oredigerat) som bara blev 480p uploaded på YT, trots filmad i HD wide (GoPro mode R2, 16:9) Installera Java, anyone?
-Se MP4-klipp nedan (oredigerat) som bara blev 360p uploaded på YT, trots filmad i HD Wide (GoPro mode r2, 720p, 16:9, 30fps)...WTF?!
http://www.youtube.com/watch?v=9Owm6T6tyGg
Här är en... "Sopa av vägen" som vissa kanske skulle vilja uttrycka det.
Ett fenomen är att bilden trycks ihop och dras ut hela tiden. Syns tydligt vid 6.05 - 6.20 t.ex. Kameran sitter med sugkoppen på tanken.
Beror det på;
- skruvar ej åtdragna?
- sugkoppen?
- kameran är defekt?
Allt filmat i läge R2, 30fps
Tuben behöver lite tid för att man ska kunna välja alla kvalitéerBlir fasen inte klok på Windows Live Moviemaker 2011 och Arcsoft Media Extreme, märks först NU när man börjar jobba i det på riktigt.
-Vill få bort samtliga svarta kantlinjer dvs. fullsize-maxad skärm (för visning i 1080p full HD på youtube). Hur?
-Det går tydligen inte lägga in Quicktime-filmer (full HD) rakt in Moviemaker för redigering, utan måste konverteras till WMV först = blir skitkass upplösning!!
-Se MP4-klipp nedan (oredigerat) som bara blev 360p uploaded på YT, trots filmad i HD Wide (GoPro mode r2, 720p, 16:9, 30fps)...WTF?!
[YOUTUBE-ID]VWJfdeP1syM[/YOUTUBE-ID]
Tuben behöver lite tid för att man ska kunna välja alla kvalitéer
Man kan kolla på ditt klipp i 720 nu, även om det var väldigt skakigt Använder du gummimuppen som man sätter i snabbfästet?
Ett eller två hjul i baken? Najs teaser ivf. Man vill ju gärna se fortsättningen!Klippte ihop en lite film på skoj med lite klipp från mc sommaren 2011
Finns en funktion för det i iMovie...Ett eller två hjul i baken? Najs teaser ivf. Man vill ju gärna se fortsättningen!
Här är lite från Anderstorp härom kvällen när jag fick låna en SuperDuke och en Gixxer750
http://www.youtube.com/watch?v=tI380vOKwzU
Roligt att det kommit så många nya filmer här i tråden. Sommarens material har blivit redigerat nu i pissvädret antar jag
Vilka snygga funktioner och effekter ni får till allihop *avis*
Berätta hur man går från slo-mo till freezeframe och sen zoomar in på sladden eller vad som nu händer i bilden, plz
Finns en funktion för det i iMovie...
Finns en funktion för det i iMovie...
Jag kollar imorrn när jag kommer hem.jasså var ?
jasså var ?
Kolla på youtube, finns mängder med klipp på hur man går till väga för att bland annat få till en slowmotion effekt. Ett annat tips är oxå att kolla på Apples hemsida på imovie. Lycka till
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|