Crasy_Ninja
Ny medlem
- Gick med
- 28 May 2007
- Hoj
- ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
anledningen till att jag inte sökt på det efter på tuben är för att folk har skrivit att det inte går göra slowmow i imovie, därför jag frågade!
Okej, det är iaf inga problem att få till en slowmotion effekt i imovie. Dock så har det varit så i tidigare versioner av imovie att när man har importerat ett klipp med högre fps (frames per second) än 30 så har imovie skalat bort det som överstiger just 30. Vill man få snyggt flyt i sina slowmotion klipp så vill man ha så många fps som möjligt. Med GoPro'n kan man som mest filma med 720p och 60 fps eller 1080p och 30 fps. Det första av dem två passar bäst för just slowmotion klipp. I den senast versionen av imovie (11) så ska detta vara åtgärdat. Väljer man ett klipp som man filmat med sin GoPro i 60fps så ska nya imovie 11 precis som alla äldre versioner av imovie ta bort hälften av alla fps men väljer man att sänka hastigheten på samma klipp så ska imovie 11 per automatik behålla alla 60fps.
Jag vet inte om detta är sant men det ryktas iaf om det. Har inte hittat något sätt där jag kan se om det stämmer i imovie (har letat).
Hoppas att någon förstår vad det är jag försöker förklara