Video Samlingstråd GoPro tips och filmer

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
KTM 350 EXC -12
K-Man, du får filma på olika sidor varannan dag^^

Men är det någon som har testat det fästet som sitter på bröstet? Tycker det verkar coolt :p

Sen tänkte jag också på hur det skulle funka med en GoPro som "enda-kamera". Att ha med sig lite överallt typ :p Hur blir bilderna m.m i mörkt / ljust osv..?

(Ber om ursäkt i förväg om något redan tagits upp ;) )

här är bröstfästet på en superduke.
http://www.youtube.com/watch?v=_YuiZ5DXMBk

Fungerar inte rikigt lika bra när man sitter som en ostkrok på en sporthoj.

det blir rätt grynigt när det är mörkt.
har tyvärr inga bilder.
men en liten natt film..
http://www.youtube.com/watch?v=9W1F6p10gyY

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
Mic

Någon som hört något med om exern mic? eller måste man modda själv? Går det på hd hero? eller bara gammla modellen?

På önskelistan:

LCD backpac
extern mic

Sen ska det filmas:yoparty

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Hoj
BMW S1000RR
Det blir ju väldig vidvinkel med Gopron till skillnad från en vanlig kamera och du har ingen sökare eller zoom. Man måste vara väldigt VÄLDIGT nära objektet man fotar så länge det inte är ett helt landskap (då blir det jättebra) Se min bild på montaget under fotpinnen i inlägg #363 ovan. Jag stod nära och fick ändå beskära bilden...

Jag har inte filmat kvälls- eller nattetid men GoProns ljusvärde kan inte vara särskilt bra mtp hur litet objektivet är. Du kan nog jämföra med en mobilkamera i den aspekten.
edit: Iof har den bländare f/2.8 vilket är ganska öppet så GoPro själva påstår att den ska klara mörker ganska bra

Förstår att du skojade lite men jag gillar att ha kameran på vänstersidan så att jag kan starta/stoppa under färd utan att släppa gas/broms. Blev det jobbigt så flyttade jag ner kameran på sidokåpan eller la den i tankväskan på laddning :tummenupp

Skaffa en till att ha på höger sida för att jämna ut och göra 3D-inspeningar ;)

Det vore kul om folk i anslutning till sina filmer kunde ta en bild med mobilen eller nått så man ser hur den sitter! Jag börjar fundera mer och mer på att köpa LCD-backpack bara för att kunna se hur man riktar in kameran innan man kört en vända, det blir så meckigt med laptop när man ska ut en sväng...

Även om det inte är hojrelaterat så gärna fler filmer och tips på ställen när man gör annat t.ex. wakeboardfilmen en bit upp:tummenupp snart är det ju skidsäsong igen och det är ju nästan lika roligt som hoj :glömdet

Proximus

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2010
Hoj
ZX10R - 04 KTM 250 EXC-F - 07
Någon som hört något med om exern mic? eller måste man modda själv? Går det på hd hero? eller bara gammla modellen?

På önskelistan:

LCD backpac
extern mic

Sen ska det filmas:yoparty

Rootofevil skrev:
Det vore kul om folk i anslutning till sina filmer kunde ta en bild med mobilen eller nått så man ser hur den sitter! Jag börjar fundera mer och mer på att köpa LCD-backpack bara för att kunna se hur man riktar in kameran innan man kört en vända, det blir så meckigt med laptop när man ska ut en sväng...

Kan vara värt att kolla lite på en Contour+, extern mic och man kan koppla kameran till mobilen via blåtand och använda mobilen som skärm.

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Skaffa en till att ha på höger sida för att jämna ut och göra 3D-inspeningar ;)

Även om det inte är hojrelaterat så gärna fler filmer och tips på ställen när man gör annat t.ex. wakeboardfilmen en bit upp:tummenupp snart är det ju skidsäsong igen och det är ju nästan lika roligt som hoj :glömdet

Drift hd170 stealth som jag beställt har trådlös fjärrkontroll där man kan filma alt ta bild med knapptryck och skärm för att kunna se hur man filmar, jag undrar varför inte gopro har det eftersom dom har gjort actionkameror längre än Drift:va

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Drift hd170 stealth som jag beställt..
Driften ser ju intressant ut nu när min GoPro pajat men jag är lite skeptisk till infästningsmöjligheterna. Kardborre?!?!?

Drift har säkert lyssnat till GoProns kritik och tagit fram en produkt med de funktioner som efterfrågats.

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Driften ser ju intressant ut nu när min GoPro pajat men jag är lite skeptisk till infästningsmöjligheterna. Kardborre?!?!?

Drift har säkert lyssnat till GoProns kritik och tagit fram en produkt med de funktioner som efterfrågats.

Absolut. Det kommer en ny drift som är mindre men samma filmegenskaper om jag förstått rätt plus att den har utbytbar lins vilket inte min har.

Jag köpte till sugproppsfäste men annars är det 3m tejp precis som gopro

Last edited:

j.jo

Smaken är som baken, delad!
Gick med
30 Jun 2010
Hoj
yummyHA
Nån som beställt sin gopro från ebay? Känns ju lockande med tanke på priset ligger betydligt lägre. Manualen blir ju på engelska vilket inte är hela världen men hur är det med sladdar egentligen? Funkar sladdarna till våra svenska uttag? Ja har noll koll så är det nån som beställ från utlandet som vet om det är värt att ta det från ebay så är ja tacksam för svar! Frågan är ju hur man gör om de skulle bli krabb med kameran :va Kostar nog mycket & lämna in den på lagning i sverige ( garantin gäller ju bara i landet den e köpt )

Last edited:

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Nån som beställt sin gopro från ebay? Känns ju lockande med tanke på priset ligger betydligt lägre. Manualen blir ju på engelska vilket inte är hela världen men hur är det med sladdar egentligen? Funkar sladdarna till våra svenska uttag? Ja har noll koll så är det nån som beställ från utlandet som vet om det är värt det så är ja tacksam för svar!

Jag köpte min GoPro från ebay i USA och är hel nöjd. Alla tillbehör fick jag med och dom funkar utmärkt i Sverige oxå. Följer inte med någon laddningskabel till GoPro:n så det behöver du inte tänka på, man laddar kameran via USB.

j.jo

Smaken är som baken, delad!
Gick med
30 Jun 2010
Hoj
yummyHA
Jag köpte min GoPro från ebay i USA och är hel nöjd. Alla tillbehör fick jag med och dom funkar utmärkt i Sverige oxå. Följer inte med någon laddningskabel till GoPro:n så det behöver du inte tänka på, man laddar kameran via USB.

Ok, men de låter ju riktigt bra :) Blir nog att köra på det då :tummenupp

Tack för hjälpen.

Sådär! Gopro motorsports, lcd skärm, & sd kort beställt :yoparty

Last edited:

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Hoj
BMW S1000RR
Känns som ett flertal klipp jag har för hög vitbalans (ännu mer markant om någon av er provat filma medan ni åker skidor även om det inte är gassande sol). Någon som har några tips på hur man borde skruva på det här? Alternativt färgbalans som kanske ska meckas med, vad vet jag...

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
KTM 790 AdvR
Ett litet klipp från helgens stökande, inge macho bara lite mys i bushen.

[YOUTUBE-ID]91FUCIZ_Q3g[/YOUTUBE-ID]

P-G

Fiii fan
Gick med
23 Dec 2003
Hoj
S1000RR
Jag har lite problem med en av mina GoPros ibland. Den hamnar i SOS-läge. Enligt GoPro har filen blivit korrupt och om man trycker på valfri knapp ska den repareras. Jag har förlorat film vid flera tillfällen.

Är det fler än jag som har dom här problemen?

Lilleman

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2007
Hoj
KTM 690 SMC 2010
Jag har lite problem med en av mina GoPros ibland. Den hamnar i SOS-läge. Enligt GoPro har filen blivit korrupt och om man trycker på valfri knapp ska den repareras. Jag har förlorat film vid flera tillfällen.

Jag hade en VIO POV. HD innan som hade liknande problem, visade sig vara hårdvarufel. Bytte på garanti mot GoPro HD.

Kontakta ÅF eller helst GoPro (de vet nog lite bättre om det är hårdvaruproblem eller ej direkt).

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha

ja, det hände mig också i somras. hälften av filmerna från Schweiz är borta pga det. Det var ett microSD kort i en adaptor. 16GB, StarMemory eller liknande.Har inte haft såna problem med små kort som 4 eller 8 GB

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Jag har lite problem med en av mina GoPros ibland. Den hamnar i SOS-läge.
Japp, hände mig rätt ofta på sistone också. Har kört uteslutande med Kingston 16 Gb, klass 4 kort

Vore trevligt om vi kunde komma på varför det blir så. Jag har en teori om att det är när kameran skakats eller vibrerat hårt men jag kan ha fel.

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
tveksamt att det är pga skakningar. min kamera hängde sig också i SoS läge, och var väldigt varm. Vet inte om det var för att den var moterad på sidan, vid motorn. Den är ju inkapslad i kamerahuset, och får ingen direkt ventilation. Det kan vara precis som med en vanlig dator som blir överhettad. den kan hänga sig, CPU-n flippar ut och ger en massa errors i Windows, filer blir korrupta, speciellt zip-filer, eller filmer. Sen är filsystemet som används på dessa kort riktigt uselt, FAT32 är känt för att vara känsligt för minsta lilla fel.
Så värme är min kvalificerade gissning. Ska köra med den öppna bakluckan från och med nu. Sen kan det bidra att man använder Class4 kort i stället för Class6 som rekommenderas.

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
KTM 790 AdvR
Testar lite andra vinklar och nya vägar...ingen musik idag :glömdet
[YOUTUBE-ID]TQ8FI3azgCw[/YOUTUBE-ID]

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept