Video Samlingstråd GoPro tips och filmer

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Min GoPro är återfunnen. Gick över en mil i vägkanten både igår och idag och letade och till sist stannade en bil och höll upp kameran. Han hade hittat den på vägen i förrgår. Kameran hade flugit ur höljet och verkar tyvärr vara trasig. Vill inte hitta minneskortet. Foto, film eller formatering funkar ej :(

Däremot funkade allt material på minneskortet utom sista klippet då kameran lossnade (hade varit roligt att se ju)

Här e lite av vad jag testade. Video kommer i natt

Bifogat

• PajGopro800.jpg
    PajGopro800.jpg
    111.5 KB · Visningar: 147
  • 64bc-mount.jpg
    64bc-mount.jpg
    133.9 KB · Visningar: 182
  • 78bc-pic-2G.jpg
    78bc-pic-2G.jpg
    83.1 KB · Visningar: 143
  • 78bc-pice.jpg
    78bc-pice.jpg
    158.8 KB · Visningar: 160

JJ(CBR)JJ

Nybörjare!
Gick med
1 Dec 2010
Hoj
Bmw S1000RR 2010
Min GoPro är återfunnen. Gick över en mil i vägkanten både igår och idag och letade och till sist stannade en bil och höll upp kameran. Han hade hittat den på vägen i förrgår. Kameran hade flugit ur höljet och verkar tyvärr vara trasig. Vill inte hitta minneskortet. Foto, film eller formatering funkar ej :(

Däremot funkade allt material på minneskortet utom sista klippet då kameran lossnade (hade varit roligt att se ju)

Här e lite av vad jag testade. Video kommer i natt

Väntade du en dag inan du använde fästet?
Tråkit att det blev så :(

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
tramp
Monterade kameran precis som K-man visar i post #3, funkar utmärkt :tummenupp
Lägger upp 2 stillbilder för jag tror det är 2 st medlemmar som ofrivilligt hamnade på video, dom såg ut att ha det jobbigt i vinden. Kämpa på grabbar! :)

Bifogat

• StreetfighterE20.jpg
    StreetfighterE20.jpg
    169 KB · Visningar: 176
  • E20_srad.jpg
    E20_srad.jpg
    175.4 KB · Visningar: 173

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Monterade kameran precis som K-man visar i post #3, funkar utmärkt :tummenupp
Lägger upp 2 stillbilder för jag tror det är 2 st medlemmar som ofrivilligt hamnade på video, dom såg ut att ha det jobbigt i vinden. Kämpa på grabbar! :)
Du fuskar ju. Du kör ju tyyysen kubik ;) Klart de har jobbigt, framförallt utan kåpa :D Ryker det bakom den svarta som i en wheelie-landning tro? Då vill vi se filmen oxå!

Roligt att du är nöjd med montaget :tummenupp Jag brukar kolla på hjälmen rakt ovanifrån när jag hängt på kameran för att se att den pekar rakt framåt så man inte får så mycket visir med i bild. Jag brukar klara mig med endast lilla visirventilen på min Arai men jag kanske har fästet lite längre fram?

Last edited:

JJ(CBR)JJ

Nybörjare!
Gick med
1 Dec 2010
Hoj
Bmw S1000RR 2010
Kan ni lägga upp bilder på hur era fästen/kameror sitter på hojen? Ta hjärna med en bild från när kameran är igång
Tusen tack :D

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Last edited:

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
tramp
Du fuskar ju. Du kör ju tyyysen kubik ;) Klart de har jobbigt, framförallt utan kåpa :D Ryker det bakom den svarta som i en wheelie-landning tro? Då vill vi se filmen oxå!

Roligt att du är nöjd med montaget :tummenupp Jag brukar kolla på hjälmen rakt ovanifrån när jag hängt på kameran för att se att den pekar rakt framåt så man inte får så mycket visir med i bild. Jag brukar klara mig med endast lilla visirventilen på min Arai men jag kanske har fästet lite längre fram?
Det är klet på linsen så tyvärr ingen gummirök.

Mitt fäste sitter ca 5 mm längre bak än ditt (Arai oxå), så liten justering där kan vara på sin plats.

Men jag tycker kort sagt det var ett kanontips på placering. Jag trodde kameran skulle vibrera/lossna men den sitter ju klockrent!

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Den här kameravinkeln blev rätt fräsig, inte sno nu!!:tungan
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=5200701&postcount=124
Vem snor av vem? Här bjuds det på tips till alla! :mattias
;)
Det ser ut som ditt filmklipp inte är widescreen. Kan det vara det som skiljer?

Kan ni lägga upp bilder på hur era fästen/kameror sitter på hojen? Ta hjärna med en bild från när kameran är igång
Tusen tack :D
:) Se sida ett, sex och sju samt högre upp på denna sida i tråden :krama (förutsatt att vi visar lika många inlägg per sida)

Men jag tycker kort sagt det var ett kanontips på placering. Jag trodde kameran skulle vibrera/lossna men den sitter ju klockrent!
Jo det fästet funkar i 270+ ärliga men luftmotståndet vill ju vrida på hjälmen lite. Efter tre heldagar med GoPron där (Alpernaresa) så blev det lite jobbigt till slut :)

Last edited:

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
K-Man, du får filma på olika sidor varannan dag^^

Men är det någon som har testat det fästet som sitter på bröstet? Tycker det verkar coolt :p

Sen tänkte jag också på hur det skulle funka med en GoPro som "enda-kamera". Att ha med sig lite överallt typ :p Hur blir bilderna m.m i mörkt / ljust osv..?

(Ber om ursäkt i förväg om något redan tagits upp ;) )

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Det blir ju väldig vidvinkel med Gopron till skillnad från en vanlig kamera och du har ingen sökare eller zoom. Man måste vara väldigt VÄLDIGT nära objektet man fotar så länge det inte är ett helt landskap (då blir det jättebra) Se min bild på montaget under fotpinnen i inlägg #363 ovan. Jag stod nära och fick ändå beskära bilden...

Jag har inte filmat kvälls- eller nattetid men GoProns ljusvärde kan inte vara särskilt bra mtp hur litet objektivet är. Du kan nog jämföra med en mobilkamera i den aspekten.
edit: Iof har den bländare f/2.8 vilket är ganska öppet så GoPro själva påstår att den ska klara mörker ganska bra

Förstår att du skojade lite men jag gillar att ha kameran på vänstersidan så att jag kan starta/stoppa under färd utan att släppa gas/broms. Blev det jobbigt så flyttade jag ner kameran på sidokåpan eller la den i tankväskan på laddning :tummenupp

Last edited:

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Hmm, ok.. Synd att den kostar.. Men hade varit sjukt roligt att ha en!:D Sen får man väl testa hur den funkar..^^
Den är på 5mp för stillbilder har jag väl för mig? Hur blir dom om man tar från en liten bit och sedan zoomar in bilden?

Lär dig hjälmskrapa så kan du ju iaf stänga av i högerkurvor utan att släppa gasen!^^

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras