Video Samlingstråd GoPro tips och filmer

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Japp, hände mig rätt ofta på sistone också. Har kört uteslutande med Kingston 16 Gb, klass 4 kort

Vore trevligt om vi kunde komma på varför det blir så. Jag har en teori om att det är när kameran skakats eller vibrerat hårt men jag kan ha fel.

Testa med ett annat minneskort, kanske trasigt efter crashen!

Jag kör med detta o inte haft några problem vid vibrationer/stötar/temperaturer +85C ned till -25C. Water-, shock- samt X-ray proof. Inga avbrutna inspelningar lr felkoder hittills :tummenupp http://www.sandisk.com/products/imaging/sandisk-extreme-sdhc-cards-

Last edited:

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Testar lite andra vinklar och nya vägar...ingen musik idag :glömdet
[YOUTUBE-ID]TQ8FI3azgCw[/YOUTUBE-ID]

Skitfina miljöer. Tyvärr verkar du behöva lite högre framerate, kör 60FPS . Och gasa lite för jävulen, man somnar annars ;)

Jag kör med detta o inte haft några problem vid vibrationer/stötar/temperaturer +85C ned till -25C. Water-, shock- samt X-ray proof. Inga avbrutna inspelningar lr felkoder hittills :tummenupp http://www.sandisk.com/products/imaging/sandisk-extreme-sdhc-cards-

Kör du SanDisk och har inte haft några problem ?

Last edited:

*BigRed*

Gick med
21 Nov 2010
Hoj
Kör du SanDisk och har inte haft några problem ?

Japp, funkat klockrent även med mitt andra SanDisk Ultra 20MB/s klass6 minneskort. Var det inte dom riktigt gamla GoPro'sen som hade problem om det inte var exakt klass4 på SDHC korten, lr?

Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
SoS-fenomenet dök upp oavsett vilket minneskort jag använt. Jag roterar fyra st Kingston 16 GB-kort.
Jag upplever att vissa videoklipp som GoPron 'reparerade' fick konstigt ljud

Min GoPro-kamera är trasig efter kraschen. Den hittar inte nåt minneskort öht längre. Provat flera :(

Last edited:

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Japp, funkat klockrent även med mitt andra SanDisk Ultra 20MB/s klass6 minneskort. Var det inte dom riktigt gamla GoPro'sen som hade problem om det inte var exakt klass4 på SDHC
korten, lr?

nej, inga fler "frågor på det" ;)
jag ville bara veta om det finns ett fabrikat somfungerar felfritt.

Balahue

Läderpung
Gick med
26 May 2004
Hoj
KTM 450 EXC
http://www.dealextreme.com/p/transcend-16gb-sdhc-sd-mega-memory-card-class-10-high-speed-11299
Är inte detta ganska så bra pris?

Någon som är mer insatt kanske kan svara på om det är ett bra minne, bra pris och hur det blir med ett sånt litet paket med tull o moms kanske? =)

Kör med samma kort fast 32 gb. funkar iaf klockrent för mig, aldrig haft några felkoder eller liknande, de bara funkar:)
http://www.netonnet.se/art/foto/min...ort-sd/transcend-sdhc32gbclass10/146471.3322/

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
KTM 790 AdvR
Skitfina miljöer. Tyvärr verkar du behöva lite högre framerate, kör 60FPS . Och gasa lite för jävulen, man somnar annars ;)

:tungan

Det är läge R3 720p 60fps?
Första halvan av filmen dock sitter den på min beak vilket vibrerar en del, andra halvan är bättre. Lägger det under optisk illusion :p

Gångväg med en 210kg F800GS går inte så snabbt hehe
Grymma vägar dock!

Xtrm

Ninja
Gick med
22 May 2007
Hoj
Kawasaki ZX-636R 2004, Kawasaki ZX-6R 1999, Honda "Bobber" 400CB 1983, Yamaha YZF426 2001, Minimoto "Sport" 49cc
Första redigerade filmen nånsin från en dags material av åka. Kunde klippt bort mer tråkiga partier av tid dock känns det som...

[YOUTUBE-ID]QBBlR7SUg44[/YOUTUBE-ID]

Lee.friedlander

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2010
Hoj
ducati superbike 848 KTM 625smc
Hjälp, hur blurar jag en numerskylt i pinnacle 15???????
Vet att där finns en anna sida med tips men jag tar det här?
Eller ingen använder det?

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Klippt ihop en liten film när ja å brossan körde i revinge :).. kom gärna med tips och ideer för förbättringar.
[YOUTUBE-ID]U8_4T8WDeUs[/YOUTUBE-ID]

Inte en enda sten eller rot.
Men de e ju alltid kul me snabba banor hur som =)

Balahue

Läderpung
Gick med
26 May 2004
Hoj
KTM 450 EXC
Inte en enda sten eller rot.
Men de e ju alltid kul me snabba banor hur som =)

Ne lite ont om sånt där men det är ju inte banor igentligen, snarare mest pansarvagnsspår. väldigt sandigt underlag så stenar och rötter ligger inte så öppet, finns vissa ställen på området som är mer steniga/leriga/rotiga men de är mer på andra sidan och där brukar man ha en tendens att möta griniga militärer och FMCKare :p

SheikYoras

Adrenalinjunkie
Gick med
22 Sep 2010
Hoj
Vet ni hur dyrt det är med hoj i Norge?
Den låten är ju tråkigt nog lite sönderspelad MEN du fick det att lira rätt bra med körningen! :D 1080 nästa gång tack... Och lite mer motorljud någonstans kanske?

Balahue

Läderpung
Gick med
26 May 2004
Hoj
KTM 450 EXC
Den låten är ju tråkigt nog lite sönderspelad MEN du fick det att lira rätt bra med körningen! :D 1080 nästa gång tack... Och lite mer motorljud någonstans kanske?

Jo ja vet att den låten är ganska söndertjatad men gillar den som fan samt att när vi började med filmen i våras så var den inte så tjatad, och eftersom de första är ihopklippt med den låten (timing) så byter man gärna inte bara låt sådär på måfå:p...
problemet med 1080 är att vi då inte kan filma i 60/50 fps så när kameran är monterad på rörliga objekt (Hjälm, hoj, osv) så blir bilden lätt pixlig. dessutom blir inte 1080 inspelning mycke bättre på tuben, denna filmen är ca 300mb stor, när vi körde FULL kvalite hamnade vi på flera GB.... lite stort för att tanka upp, 720 räcker MER än väl till när du kollar på orginalklippen, men såfort du komprimerar/förminskar så sjunker kvaliten, och tuben plockar även den mycke av kvaliten, tyvärr:(
Visst kan man lägga in mer motorljud men eftersom det är en 2t och en 4t så låter de skumt, får liksom båda ljuden samtidigt vilket blir ganska jobbigt att lyssna på, menar hur kul låter en 125 2t :p?

*BigRed*

Gick med
21 Nov 2010
Hoj
OK, men mina 720p (10min) hamnar alltid runt 2GB uppladdade, trodde det var helt normalt o så man gjorde.

Balahue

Läderpung
Gick med
26 May 2004
Hoj
KTM 450 EXC
OK, men mina 720p (10min) hamnar alltid runt 2GB uppladdade, trodde det var helt normalt o så man gjorde.

Jag redigerar mina filmer i sony vegas pro 10,
när du startar ett nytt projekt väljer du:
HD 720-50p (1280x720; 50,000 fps)

När du sen ska rendera väljer du:
Save as type: sony AVC (mp4)

Template: Internet 1280x720 -25p

Gå sedan in i custom och skriv:

Bit rate (bps) 8 000 000 (eller högre)

Då landar kvaliten på en ok nivå men filerna blir inte så gigantiska, Första renderingen ja gjorde valde ja nått annat (minns ej vad) och lyckades få min 4 min långa film att bli 22gb :p

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras