Video Samlingstråd GoPro tips och filmer

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...svårt sug har satt in, contour hd (1080) går att hitta billigt här hemma, under 1600 nytt från firma, gopron får man hosta upp närmare 2400 för.

Contouren är smidigare om man skall ha den på krukan - men jag tycker man kan ana bättre stuns i bilden fråm gopron, och möjligheten till den fetare vidvinkeln är ju kul.

Vad säger ni som använder gopron - stör man síg på byggställningen på sidan av krukan?

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
lite. Kör du över 160 börjar man känna motstånd. gopro kan du hitta för 2k på ebay

Med gopro får du också många fler fästen, plus att den e vattentät. Contour har också riktigt dåligt ljud. Jag använde min GoPro i somras när jag var på ett vattenland med mina barn, det blir skitfina filmer. Vi åkte rutchkana med gopro i handen, mot oss, i färdriktningen, etc

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
KTM 350 EXC -12
...svårt sug har satt in, contour hd (1080) går att hitta billigt här hemma, under 1600 nytt från firma, gopron får man hosta upp närmare 2400 för.

Contouren är smidigare om man skall ha den på krukan - men jag tycker man kan ana bättre stuns i bilden fråm gopron, och möjligheten till den fetare vidvinkeln är ju kul.

Vad säger ni som använder gopron - stör man síg på byggställningen på sidan av krukan?

är inte alls lika nöjd med Contouren.. den är smidigare ja.
Men inte alls vattentät å tar in smuts å damm.
Jag har haft GoPron på skärmen på hjälmen. störs inte av det.
Förutom någon gång när man traslat in sig i en gran eller likande.
Ljudet är bättre.
du kan fota med GoPron oxå.

/Freddan

j.jo

Smaken är som baken, delad!
Gick med
30 Jun 2010
Hoj
yummyHA
Klippt ihop en liten film när ja å brossan körde i revinge :).. kom gärna med tips och ideer för förbättringar.
[YOUTUBE-ID]U8_4T8WDeUs[/YOUTUBE-ID]

Riktigt nice film :tummenupp

Tror denna låt kommer bli en stadig klassiker, tycker personligen den gör sig riktigt bra till hojklipp:yoparty

Pank

Försöker ta mig tillbaka,,
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gixxer 750-94*såld* gixxer 750-99*Crashad* XR600*såld* KTM 690 SMC -08*såld* KLR 650-2014 Kawasaki Cabra 175-1981
eftermarknad,,,

jag är en älskare av tillbehör som inte är orginal (när det inte är livsavgörande saker), men hur jag än letar finner jag varken piratbatterier, piratfästen eller nytänkande tillbehör som inte är från GoPro.
har inte kineserna vaknat än eller är det jag som är dålig på att leta?

någon som har tips på någon sida med roliga, billiga fästen, batterier, moddningar osv?

P

Balahue

Läderpung
Gick med
26 May 2004
Hoj
KTM 450 EXC
Har själv köpt pirat laddare och batteri, tydligen samma batteri som i nån gammal nokia lur, finns på ebay

jag är en älskare av tillbehör som inte är orginal (när det inte är livsavgörande saker), men hur jag än letar finner jag varken piratbatterier, piratfästen eller nytänkande tillbehör som inte är från GoPro.
har inte kineserna vaknat än eller är det jag som är dålig på att leta?

någon som har tips på någon sida med roliga, billiga fästen, batterier, moddningar osv?

P

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Min GoPro lossnade ju från hojen och gick sönder. Nu har Hero2 släppts med 11 Mpix-sensor. Gissa vad K-Man vill ha i julklapp? Kan det vara ödet? :D

Kan GoPro möta efterfrågan tro? Det blir ju helt klart en sån här som ersätter min trasiga

[YOUTUBE-ID]GUEZCxBcM78[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
Har samma pryl på min önskelista med. JÄKLAR vilken stuns det verkar vara i bilden, och den hanterar ljuset bra...

i dags ljus (som de flesta av deras videor är tagna i, inte ett moln på himlen osv) så är det alltid klockrena bilder, frågan är om det har blivit en förbättring gällande lite sämre ljus. Men visst, nytt är alltid roligt :D:D (kanske blir ett paket från mig till mig)

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
KTM 790 AdvR
Jag fattar ingenting av Sony Vegas :rolleyes:

Ute och tuffar med nya hojen!

[YOUTUBE-ID]0qgUo8gQ7w0?hd=1[/YOUTUBE-ID]

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Hoj
MT-07 -16
Min GoPro lossnade ju från hojen och gick sönder. Nu har Hero2 släppts med 11 Mpix-sensor. Gissa vad K-Man vill ha i julklapp? Kan det vara ödet? :D

Kan GoPro möta efterfrågan tro? Det blir ju helt klart en sån här som ersätter min trasiga

*film*

Kan man bli annat än såld med en sån reklamfilm? :näsblod

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
är inte alls lika nöjd med Contouren.. den är smidigare ja.
Men inte alls vattentät å tar in smuts å damm.
Jag har haft GoPron på skärmen på hjälmen. störs inte av det.
Förutom någon gång när man traslat in sig i en gran eller likande.
Ljudet är bättre.
du kan fota med GoPron oxå.

/Freddan

GoPro är inte vattentät utan huset, uv-hus kan man köpa till Contour om man behöver det. Jag filmar mest när jag spelar paintball och kameran verkar tåla träffar utan några problem. Ljudet kan jag inte uttala mig om då vindbrus är ett ickeproblem för mig som inte springer så fort. ;)

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
i dags ljus (som de flesta av deras videor är tagna i, inte ett moln på himlen osv) så är det alltid klockrena bilder, frågan är om det har blivit en förbättring gällande lite sämre ljus. Men visst, nytt är alltid roligt :D:D (kanske blir ett paket från mig till mig)

...jag tycker inte gamla gopron är värst bra alls på motljus exvis. :)

linnardt

Medlem
Gick med
16 Nov 2008
Hoj
-
Här är jag som klippt ihop lite när jag provat lite olika vinklar i somras när jag provade min nyinköpta gopro ge lite feedback, har några filmer till, filmade med gopro om ni klickar vidare på youtube.

[YOUTUBE-ID]http://youtu.be/l8CwyBlYwak[/YOUTUBE-ID]

http://youtu.be/l8CwyBlYwak

Last edited:

Freddelito

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2009
Hoj
KTM
Här är jag som klippt ihop lite när jag provat lite olika vinklar i somras när jag provade min nyinköpta gopro ge lite feedback, har några filmer till, filmade med gopro om ni klickar vidare på youtube.

Inge fel på de olika vinklarna, men 1 minut ben i början när du stod och knäppte hjälmen var väl inte så intressant direkt :p

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Jag fattar ingenting av Sony Vegas :rolleyes:

Ute och tuffar med nya hojen!

[YOUTUBE-ID]0qgUo8gQ7w0?hd=1[/YOUTUBE-ID]

Är det brevid motorvägen i värmdö du kör? Sett en del enduroåkare där ibland och har velat prova vägen :)

P-G

Fiii fan
Gick med
23 Dec 2003
Hoj
S1000RR
Ingen som hittat några hero2 filmer som filmats på natten? Är riktigt nyfiken på hur den funkar i mörker. Gopros egna filmer litar jag inte lika mycket på.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA