Video Samlingstråd GoPro tips och filmer

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
KTM 1190 Adv R
Jag och 20 till hojåkare spenderade lördag på isen utanför Hofors där två olika banor fixats. En kortare typ gokartbana och en långbana på 3,5km. Det är på den banan jag hängde på polaren med sin KTM 690E. Min gamla Yamaha XT660 fick jobba hårt för att försöka hänga med......
Jag är nästan sämre på att redigera än att köra hoj.... ;-)

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det där såg väldigt kul ut. ! :tummenupp
Vilka däck? Användes dubb? I så fall vilka ?

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Fråga: Nån som vet exakt hur Apple-världen funkar 2012, måste man pröjsa 2300SEK per dator, när man köper Final Cut Pro X via iTunes lr? :mad:

Nicco

hojstyling.se
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Ducati HyMo 821 -13
Fråga: Nån som vet exakt hur Apple-världen funkar 2012, måste man pröjsa 2300SEK per dator, när man köper Final Cut Pro X via iTunes lr? :mad:

Svar: NEJ.
Jag använder programmet på flera olika datorer. Sålänge du inte köper någon "single" variant.
Edit: Det var visserligen 2011 :gnissla:tungan

Last edited:

TooL

Nu med RR-Licens :D
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono 1000R, WR 450F
Köpa Gopro Motorsports HD Hero2 för 3389:- på Netonnet eller köpa Gopro Motorsports HD Hero för 1999:-
Är den nya så pass mycket bättre så den försvar pris skillnaden?

Mr Larsson

Va vore livet utan hojåka
Gick med
5 Feb 2011
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Ja köpte den gamla å e super nöjd, för hobby filmning som ja skall ha den till så duger den mer än väl.

*BigRed*

Gick med
21 Nov 2010
Hoj
Köpa Gopro Motorsports HD Hero2 för 3389:- på Netonnet eller köpa Gopro Motorsports HD Hero för 1999:-
Är den nya så pass mycket bättre så den försvar pris skillnaden?

Njäh, den gamla modellen var ju top-of-the-line t.o.m. hela förra året, så köp den gamla om du inte har en massa krav på att köpa till alla de senaste värsta gimmickarna = Wi-Fi bacpac + Wi-Fi Remote för att streama live sändning till olika iPhones, iPads etc. Vi har "bara" filmat våra onboard-shots i läge r2, wide HD, 16:9, 30fps, 720p mode o tycker HD Hero1'an är grym, kolla själv på vår youtube-kanal nedan. HD Hero2'an har levererats, men den har jag inte hunnit jobba med nåt än.

Edit: Kan återkomma med en liten recension efter Cartagena-test, om intresse finnes...:)

Last edited:

TooL

Nu med RR-Licens :D
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono 1000R, WR 450F
Tackar för tippsen, blir den gamla, ska filma lite cross/enduro samt lite bankörningar kommande sommar o så klart lafamiglia aprilia svezias corsa... den 29/6-2/7 :)

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Hoj
BMW S1000RR
Njäh, den gamla modellen var ju top-of-the-line t.o.m. hela förra året, så köp den gamla om du inte har en massa krav på att köpa till alla de senaste värsta gimmickarna = wi-fi backpack osv. Vi har "bara" filmat våra onboard-shots i läge r2, wide HD, 16:9, 30fps, 720p mode o tycker HD Hero1'an är grym, kolla själv på vår youtube-kanal nedan. HD Hero2'an har levererats, men den har jag inte hunnit jobba med nåt än.

Edit: Kan återkomma med en liten recension efter Cartagena-test, om intresse finnes...:)

Det får du jättegärna göra! Prova de olika vidvinkelinställningarna samt olika ljusförhållanden, det vore mycket intressant att höra mer om!

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Köpa Gopro Motorsports HD Hero2 för 3389:- på Netonnet
Jag köpte Gopro 2 från netonnet för några timmar sedan (igår alltså). Sitter och klurar på hur annat folk har fäst den på sina hjälmar. Fördelen med "2:an" är ju att det finns ingång för externmikrofon. Dessvärre så har idioterna inte gjort något hål i "lådan" för just mikrofon. Någon som vet om och var man kan köpa ett hus med hål för externmikrofon? Eller är det bara att ta fram borrmaskinen?

Last edited:

Flensman

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2011
Hoj
Honda CBR 900RR -98
Jag köpte Gopro 2 från netonnet för några timmar sedan (igår alltså). Sitter och klurar på hur annat folk har fäst den på sina hjälmar. Fördelen med "2:an" är ju att det finns ingång för externmikrofon. Dessvärre så har idioterna inte gjort något hål i "lådan" för just mikrofon. Någon som vet om och var man kan köpa ett hus med hål för externmikrofon? Eller är det bara att ta fram borrmaskinen?
Du får köpa 'skeleton housing', ett kamerahus som inte är vattentätt utan är öppet på sidorna. Kostar runt 500-lappen har jag för mig, beställer du via ebay kan du spara en knapp hundring.

*BigRed*

Gick med
21 Nov 2010
Hoj
Ni är väl med o tävlar dagligen på www.gopro.com där man kan vinna alla pryttlar dom tillverkar. Har försökt som en liten jävel sedan årskiftet vareviga dag utan nåt större resultat...:mad:

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Du får köpa 'skeleton housing', ett kamerahus som inte är vattentätt utan är öppet på sidorna. Kostar runt 500-lappen har jag för mig, beställer du via ebay kan du spara en knapp hundring.

Jo, var rädd för detta.
Men det verkar inte vara så värst skyddande tyvärr.
Men det går ju alltid att ordna på något vänster.
Får väl sätta någon tejpbit över så det inte kommer in damm osv.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024