Video Samlingstråd GoPro tips och filmer

Kristofer86

Mc kåt;)
Gick med
3 Oct 2004
Hoj
Honda CBR 929RR Fireblade -00
Tjena grabbar! Nyss fått min GoPro2 och jämfört med den första GoPron så är den verkligen dubbelt så bra. Dock så har jag nu två stycken sugproppsfästen så om det är någon som vill köpa en (helt ny, ouppackad, original, 499kr på NetOnNet.se) så kan ni få den för 300kr, eller om ni vill byta mot ett annat fäste?

Här kommer en film med nya GoPron, hojfilmerna kommer till våren! ;)
(Se till att kolla i HD. Filmen är tagen i 720p, 59.94 fps. Det enda som är redigerat är lite colour correction och twixtor) Om ni har några frågor eller sådär så skriv gärna på youtube!

http://www.youtube.com/watch?v=JvM-KvyMHY8&context=C39550b5ADOEgsToPDskIAyHwvYrL_aRnE5T5lQNTd

Snyggt! Vilket program använde du för att lägga till slowmotion effekten? :)

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Yamaha MT-07 -23
Köp en 2:a!
Du har ju utgång för extern mikrofon på den rackaren.
Bara man får till att använda den tillsammans med ett någorlunda tätt hus..

FläsketBrinner

Sporthojsnörd
Gick med
18 Jul 2008
Hoj
Suzuki "sju lösa plomber" GS500E, KX450 -20
[YOUTUBE-ID]iFuxM-geBRw[/YOUTUBE-ID]
En liten tråkfilm från idag, kanske kul för nån att kika på iaf :tummenupp

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Köpte mig en sånhär:

gopro_tripod_mount_gorillapod_2.jpg

Fötterna är dessutom magnetiska så man kan få fast den där prylen lite varstans.
Primärt tänkte jag få fast den på styret eller nåt.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Det verkar lite klumpigt att ha den på styret faktiskt... Vad kostade den? Va du tvungen att köpa ett annat fäste?

Det där är en större variant. Hittade ingen bra bild på den jag köpte.
Man behöver ett tripod-fäste till gopron (129.-). Själva "stativet" kostade 400.-

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Du får köpa 'skeleton housing', ett kamerahus som inte är vattentätt utan är öppet på sidorna. Kostar runt 500-lappen har jag för mig, beställer du via ebay kan du spara en knapp hundring.

Jag fick med det där "skeleton" i Motorsportspaketet....

Flensman

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2011
Hoj
Honda CBR 900RR -98
Jag fick med det där "skeleton" i Motorsportspaketet....
Ja man får med en "skeleton backdoor", men det är bara luckan baktill som man byter ut på det vattentäta huset.
Men eftersom kontakterna sitter på sidan av kamerahuset så fyller den ingen funktion, dvs om man är ute efter att koppla in extern mic, HDMI-kabel mm.
Då måste man alltså köpa "skeleton housing" istället.
Budgetvarianten är annars att borra hål i det vattentäta huset man får med, om man ändå inte ska bada med kameran.

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Lite skoj på isen...

Jag och några polare åkte ut för att prova en av kompisarnas KTM 525 på isen i söndags. Det var första gången på säkert tio år som jag satt på något annat än en sporthoj. Jag har kört cross sen jag var 4 år till jag var ca 17 år men som sagt det var ett tag sedan... Mitt på isen var det ett grund som hade spräckt isen vilket formade ett naturligt littet hopp vilket vi naturligtvis var tvungna att testa och hoppa på :)
Här är en liten film från dagen.

http://www.youtube.com/watch?v=6TzRPnreg60&list=UUFnnWgwwS8BEiDkRrFLw47g&index=1&feature=plcp

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Yamaha MT-07 -23
Det var väl kul att kolla på.
Men varför envisas alla med att ha musik i sina klipp när dom kör hoj?

Kawa_Mannen

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
Det var väl kul att kolla på.
Men varför envisas alla med att ha musik i sina klipp när dom kör hoj?

Kanske därför att dom flesta filmerna är inspelade med en gopro kamera? Kameran har en mikrofon i klass med en burk hårspray... dvs helt värdelös på ljudupptagning...

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
Fick detta i ett reklam-mail gällande GoPro Hero 2 Motorsport:

"Just nu får du 800 kr rabatt när du anger följande kod i kassan: xY6t9UkF
Rabattkoden är giltig t o m 2012-03-06. Rabattkoden gäller endast vid ett köptillfälle och kan inte kombineras med andra rabattkoder."

http://cdon.se/hemelektronik/gopro_hero_2_motorsports-17116680

Vet inte om koden är personlig, men då är det väl först till kvarn som gäller :tummenupp

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Inte för att pissa på din parad, men jag tror det kommer skaka något fruktansvärt med en sån där lösning. Du måste återkomma med omdöme när du provat.

Jag tror det kommer funka bra så länge man kör asfalt. På grus är en annan femma. Det där stativet är ganska "hårt". Skall primärt inte använda det för hoj utan för timelapsefoto.

När vi ändå snackar timelapse. 2000 bilder a 2.5 MB blir ganska tungrott för datorn att först tanka upp i ett videoredigeringsprogram och sen dra vidare till själva projektet (Final Cut).

Finns det nåt enkelt program som snabbt kan smälla ihop en timelapse av ett gäng bilder direkt från disken?

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
KTM 350 EXC -12
Jag tror det kommer funka bra så länge man kör asfalt. På grus är en annan femma. Det där stativet är ganska "hårt". Skall primärt inte använda det för hoj utan för timelapsefoto.

När vi ändå snackar timelapse. 2000 bilder a 2.5 MB blir ganska tungrott för datorn att först tanka upp i ett videoredigeringsprogram och sen dra vidare till själva projektet (Final Cut).

Finns det nåt enkelt program som snabbt kan smälla ihop en timelapse av ett gäng bilder direkt från disken?

Tror tyvärr oxå att det kommer å bli lite skakigt. (men jag hoppas att det fungerar, man vet ju aldrig först man provat)
Jag kör mina timelaps i Quicktime man går in under arkiv, öppna bildserie sen får man välja hur många bilder per sec. man vill ha filmen i.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA