Video Samlingstråd GoPro tips och filmer

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Är det nån som kan ge en bra sammanfattning på skillnaderna mellan 1an och 2an?

Visst bra finesser och bättre bild men är det värt dom extra pengarna? 1an börjar ju bli rätt billig nu.

JonathanD

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2011
Hoj
2009, Kawasaki Z750
- Bättre lins
- Dubbelt så snabb processor
- Högre fps, 120 i VWGA (super slowmotion)
- 11mp
- Burst, 10bild/sek
-Time lapse 0.5 sec
- 170, 127, 90 grader i 1080p
- MYCKET bättre och enklare display
- Mer stabila knappar (de gamla sög hårt)

Säkert missat något... men som sagt, HD2 är värd 1000kr mer än HD1, utan problem!

j.jo

Smaken är som baken, delad!
Gick med
30 Jun 2010
Hoj
yummyHA
Hallå. Tänkte försöka lära mig att klippa lite men har fastnat på en gång tyvärr :huvet
Har ingen erfarenhet av redigering och hänger inte riktigt med......
Många säger ju att windows movie maker är bra och "lätt" så jag öppnade det men direkt när jag klickar på importera video och lägger över videon jag ska redigera så står det:

Det går inte att importera filen eftersom codec-filen som krävs för att spela upp filen inte är installerad på datorn. Avsluta och starta om Windows Movie Maker om du redan har hämtat och installerat codec-filen. Försök sedan importera filen igen. Tog då hem mpeg streamclip som används för att ändra kodec? Får det ändå inte att funka :näsblod Nån som kan ge mig tips hur jag på ett enkelt sätt kan få in filmen i wmm och börjar redigera? :Bugar

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Jag kollade på GoPro's hemsida och fick upp följande info:

"My PC will not playback the .mp4 video files.

• If using Windows Media Player or Movie Maker, make sure you download the latest HD-capable version and also download a H.264 decoder to update media or movie maker. CoreCodec CoreAVC is one company that offers a codec pack for h.264.
  • VLC media player is another video media player program that you can download for free, which supports .mp4 h.264 files: http://www.videolan.org/vlc/"

http://gopro.com/support/troubleshooting-tips-hd/

Last edited:
Gick med
18 Jul 2008
Hoj
Suzuki "sju lösa plomber" GS500E, Gasgas EC 300 R 2013
hade samma problem, men jag kör den nyaste wmw och där funkar det prima!
codec går annars att ladda ner, hör med google, han brukar veta (Y)

Gick med
18 Jul 2008
Hoj
Suzuki "sju lösa plomber" GS500E, Gasgas EC 300 R 2013
[youtube-id]axsGOM-sYAI&feature=youtube_gdata[/youtube-id]
ni får fane mig en till:tummenupp

Fraden

Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Vespa 300 GTS -16
nyaste wmw, vad är det ?=)

• If using Windows Media Player or Movie Maker, make sure you download the latest HD-capable version and also download a H.264 decoder to update media or movie maker. CoreCodec CoreAVC is one company that offers a codec pack for h.264.
  • VLC media player is another video media player program that you can download for free, which supports .mp4 h.264 files: http://www.videolan.org/vlc/"

http://gopro.com/support/troubleshooting-tips-hd/

Vad mer behöver du veta?

j.jo

Gick med
30 Jun 2010
Hoj
yummyHA
Det märkliga är att jag har vlc men kan trots det inte importera videorna i windows move maker....... Kanske för ja inte har "live" movie maker?
Och det står ju att vlc har en h.264 decoder så jag förstår inte varför det fortfarande inte fungerar för det borde det väl nu?

Fraden

Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Och det står ju att vlc har en h.264 decoder så jag förstår inte varför det fortfarande inte fungerar för det borde det väl nu?

Om du hade läst mina 2st inlägg så hade du kunnat köra igång med Movie Maker för länge sedan.
Orsaken till varför VLC kan läsa filerna är för att den har "inbyggda" codec eller ur man ska kunna säga i själva programmet.

I ditt fall så MÅSTE du ladda hem H.264 decoder.
Och om du återigen läser mina 2st inlägg så ser du att du kan dra hem: CoreCodec CoreAVC.
Sök på google på CoreCodec CoreAVC så hittar du rätt fil.

Du ska även uppdatera Movie Maker så den kan spela upp HD-material.
Allt detta står som sagt var i mina inlägg som jag skrev.
Om du glömt bort vad som stod så kan jag posta det ännu en gång :D

j.jo

Gick med
30 Jun 2010
Hoj
yummyHA
Fläsket brinner: Jag testade att uppdatera windows för att kunna köra live version men går tyvärr inte,varje gång när datorn håller på med uppdateringen så står det att det inte gick att slutföra :huvet men tack för tipset :)

Fraden: Tydligen är jag mer trögflytande än jag tidigare trott så känns det ok för dig så tar jag gärna en sista och mer tydligen genomgång från din sida i ett pm. :D :tungan :brynad

Skämt å sido, jag blandade ihop en massa. Tack för hjälpen! :)

TooL

Nu med RR-Licens :D
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono 1000R, WR 450F
Jag har Windoes Vista en gamal verison blåste burken...
Kör windows uppdate men den vill aldrig ladda ner service pack 1 o för att köra service pack 2 måste jag ha 1:an... :(
Så jag kan inte köra senaste WMW.... som kräver Vista Servicepack 2... som lägst.

Men jag laddade ner ett converteringsprogram AVS4you converter konverterar filerna i den innan jag redigerar i min gamla variant av WMW.....

Skicka PM... så kan jag lägga ut den i min droppbox... så kan du få tanka hem den därifrån...
Men den är för Vista 32bit....

Kristofer86

Mc kåt;)
Gick med
3 Oct 2004
Hoj
Honda CBR 929RR Fireblade -00
Tja!

Hur många här är det som kör Adobe Premiere PRO?

Isf vilka inställningar har ni i början?
DVS HÄR;

http://hem.passagen.se/the-warriors/adobe.jpg

Det beror på vad du har för format på filmen du vill använda, DV Pal kör jag själv på, men det är ju för att det passar mig. Du kan högerklicka på dina oredigerade filmer och kolla "egenskaper", där får du reda på mycket om hur den är inspelad!

Finns många "minikurser" om detta på Youtube.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept