Video Samlingstråd GoPro tips och filmer

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Hoj
BMW S1000RR
Tackar för svaren. Det jag upplevde var att fokus på bilden blev sämre när kameran var i rörelse på de högre upplösningarna. Är ju egentligen inget konstigt tycker jag då det kräver mer av kameran samt att ljuset var halvkasst (säkert mindre skillnad utomhus mitt på ljusa dagen (är ju tok mörkt ännu när man kommer hem på dagarna:gråta så har i te testat utomhus. Som du säger så ser det lite blekt ut med protune oredigerat, jag får sätta igång och mixtra lite med den biten:tummenupp
Tror det ligger runt 3x så hög bitrate när man kör i Protune så utrymmet tar slut snabbare men det finns ju då mycket mer data att arbete med i efterproduktion. Hittade en rätt bra jämförelsevideo med/utan korrigering osv: https://www.youtube.com/watch?v=fJV1J8DknyA

Så liten sensor på alla "actioncams" så just ljuskänsligheten är ju rätt dålig, dock tyckte jag Black edition var betydligt bättre än 2an jag hade innan.

Last edited:

joacimz

Medlem
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Yamaha R6
Var uppe i Sälen och filmade en del åkning på is, när jag kom hem så var en del av filmerna, grönrandiga. Har läst på div. Forum att det hade med mjukvaran i Gopron. Har laddat ner senaste mjukvaran nu men min fråga är om det går att fixa till filmerna eller om det bara är att slänga dem?

Omgclayaiken

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2013
Hoj
Honda cb500f
Tänkte glida in för att tipsa om ett alternativ till en GoPro nämligen en kamera från märket "Drift"
Personligen tycker jag att GoPron ser mer eller mindre ut som en skokartong vilket ser lite 'fjantigt' ut.
Drift är avlång vilket gör den mer slimmad om man har den på hjälmen den har även en rörlig lins så den kan sitta hur som helst! DOCK är dom svåra att få tag på i Sverige så man får beställa utomlands.

Haha ser nu att jag låter som en försäljare, men vill bara att fler ska upptäcka Drift :rock

drift-hd-ghost.jpg

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
KTM 350 EXC -12
Tänkte glida in för att tipsa om ett alternativ till en GoPro nämligen en kamera från märket "Drift"
Personligen tycker jag att GoPron ser mer eller mindre ut som en skokartong vilket ser lite 'fjantigt' ut.
Drift är avlång vilket gör den mer slimmad om man har den på hjälmen den har även en rörlig lins så den kan sitta hur som helst! DOCK är dom svåra att få tag på i Sverige så man får beställa utomlands.

Haha ser nu att jag låter som en försäljare, men vill bara att fler ska upptäcka Drift :rock

View attachment 379372

Tycker den inte levt upp till GoPron i kvallite..
men sportscam har 2 st. inne http://www.sportscam.se/se/grp/drift.php

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Vet du hur länge det erbjudandet gällde? Tänkte kanske svänga förbi idag och köpa en :)

Svarar på min egen fråga. Erbjudandet från Media Mark gäller inte längre, var där idag och då kostade Hero3 black 3890kr. Synd tänkte köpa men med tanke på att man är en fattig student så får det vänta :)

GurraBurra

Ingen Kommer ihåg en fegis!
Gick med
3 May 2009
Hoj
-07 Husaberg 650fs *stulen* Husa 570 -11, Yamaha R6 -10
Undrar över en sak. Om man blir stoppad av polisen, har kameran på huvudet och dom sett en göra lite vårdslöst etc. OM dom tar en vill säga... Får dom ta ens kamera som bevis mot en själv?

mackan89

Pimpstar nörd
Gick med
10 Jun 2007
Hoj
Crf 50
Satt nu pillade med gopro kameran igår och nu när ja kollade på filmerna var dom upp å ner :p vilket program kan man vända filmerna? :gnissla

Aphrodite

MC Polis
Gick med
1 Feb 2007
Hoj
Peugeot Speedfight 125cc och snart en till…
Blir riktigt sugen på att köra. Tror jag känner igen mig, vart är det ni kör någonstans?

Förresten vad är det för låt?
Jah, abstinensen är ju som värst nu :( norrort såklart det enda rätta :D blandannat i närheten av rimbo brottby-berga och lite bogesund :) låtarna är Mitis - Innocent Discretion och Mitis - Born :banana

j.jo

Smaken är som baken, delad!
Gick med
30 Jun 2010
Hoj
yummyHA
Sitter och funderar lite vart man kan sätta fästena till hojen. Har bara ett på cutsen.....Skulle vilja kunna filma underifrån uppåt, och även mot bakdäcket. Några tips? Bifoga gärna bilder...

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...