Video Samlingstråd GoPro tips och filmer

Jacobsson

Sporthojsnörd
Gick med
22 Feb 2009
Hoj
...Rsv4
Skulle ladda minna GoPro´s idag efter legat i hyllan över vintern, GoPro´n HD laddade direkt och startade som den skulle.
Men GoPro 2´an vägrade starta bara, helt jävla död.
Satte i det andra full laddade batteriet men vägrade, efter två kvällar nu ger jag upp efter olika mixtrande.
Någon som råkat ut för samma skit med 2´an? eller har aset som knappt används en sommar bara gett upp??

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
kan nån här förklara angående detta med o slänga i tvätt svamp i kamera huset. märkt att vissa skriver bakom luckan?? kan nån tydliggöra detta? enbart bakom luckan eller även runt om innuti?alltså runt kameran på kort och långsidorna där tex micen sitter? själv har jag tryckt in runt hela men det blir julite ex mixtrande varge gång man tar ur kameran?

street_sm

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2012
Hoj
CB400N -82
tips! GoPro har släppt en uppdatering som gör underverk för er som har haft problem med att kameran hänger sig!

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
bra tråd, fick svar direkt: ang om man kunde klippa o klistra med gopros egna program. vilket jag märkt o nu läst att man inte kan...
Vad bör jag använda? Använder en Macbook pro (från sent 2012) :)

huSSe

husse
Gick med
1 May 2007
Hoj
Kå Te eM 690r
Jodå, det går att klippa, men inte sammanfoga och göra övergångar..

tack för svar.:tummenupp
hur gör man det? finns det nå tutorial nånstans?
eller nån som kan förklara, för jag hittar inte det i programmet.
hoppas dom kommer med en lite vassare redigeringsprogram snart, så
man kan sätta ihop helt oxå.

vilket program rekommenderas för att göra slutgitig reigering?

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Se upp med klisterfäste på hjälmen. Lacken på min hjälm släppte när jag skulle dra igång kameran så jag höll på att tappa den. Tur som man har så stog jag stilla så kameran tappades aldrig.

street_sm

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2012
Hoj
CB400N -82
tack för svar.:tummenupp
hur gör man det? finns det nå tutorial nånstans?
eller nån som kan förklara, för jag hittar inte det i programmet.
hoppas dom kommer med en lite vassare redigeringsprogram snart, så
man kan sätta ihop helt oxå.

vilket program rekommenderas för att göra slutgitig reigering?

I step 1 så väljer du "In" där du vill börja klippet och "Out" när du vill att det ska sluta. Då får du en markering i tidslinjen för hela inspelningen. Sedan väljer du "Convert" och så hamnar klippet i step 2 där du kan lägga på filter och sedan exportera din film. Därefter får man använda något annat program för att sätta samman sina urklipp. Tråden är full med förslag på detta, jag använder Movie Maker (som ofta finns på PC, dock inte Mac, finns även gratis på microsoft.com) mest för att jag inte orkar tanka nått bättre.

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Se upp med klisterfäste på hjälmen. Lacken på min hjälm släppte när jag skulle dra igång kameran så jag höll på att tappa den. Tur som man har så stog jag stilla så kameran tappades aldrig.

Gammal hjälm?

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
tips! GoPro har släppt en uppdatering som gör underverk för er som har haft problem med att kameran hänger sig!

Enligt det de skriver är det inte så mycket som fixats i senaste versionen. "Audio clarity improvements" låter ju intressant förstås. Lite nyheter för ProTune i förra uppdateringen.

http://gopro.com/support/articles/firmware-release-information

Jag hoppas de fixat stabiliteten. Det blir lite tröttsamt när kameran hänger sig vid uppstarten lite titt som tätt...

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Var i Spanien på semester förra veckan. Där fanns det fina vägar!!!

http://youtu.be/ezLTP8UvuBc

Hyrde en BMW R1200GS genom www.spainmotorcycle.com. Kostade 1200 kr/dag men krävde också en deposit på 2400€ under hyrtiden. Toppenhoj för vägarna i fråga. ABS och TC var bra. Touringdäcken släppte så fort de kom i närheten av vita linjer.
Tyvärr hade jag fel hus till GoPron med stängda bakstycket så det blev inte mycket motorljud med i filmen :(

Last edited:

Mahhbechh

Börsmäklarn
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Briggs & Stratton
Hej!

Vet inte om det står här någonstans i tråden men har införskaffat två stycken GoPro Hero 3 Silver (säger mig ingenting...) och undrar vilka hus och fästen jag kan använda. Går det att använda alla tillbehör/hus till alla kameror eller är där något special till varje?

Vill köpa till massa grejer till dom nu så jag kan pyssla lite :)

Hjälp en nybörjare!

Tack,
Andreas

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Mahhbechh:
Du kan använda alla tillbehör som det står GoPro på till alla GoPro-kameror med en reservation. Du kan inte använda hus som det står GoPro Hero HD eller GoPro Hero2 på till Hero3-kameror och tvärt om.

Ett tips bara: Fundera på vad du verkligen vill ha/behöver innan du köper på dig en massa tillbehör och fästen. Det rusar väldigt lätt iväg i kostnad och det är ju onödigt om du sedan inte använder grejerna...

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...