Video Samlingstråd GoPro tips och filmer

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Varför blir bilderna ”mjölkiga”?!

Kolla bilden. Så blir det nästan alltid när jag tar kort (ett varannan sekund), oavsett om det är soligt eller molnigt. När jag stänger av kameran, sätter på den igen och fortsätter blir bilderna ok...en stund, tills de blir såhär mjölkiga igen.

Vad beror det på? Hur jag har ställt in ljusmätning? Har ”spot”, tror jag.

Snälla hjälp, är så trist när blider som hade blivit perfekt förstörs av detta. :gråta

Bifogat

• Skärmavbild 2013-06-11 kl. 17.37.43.jpg
    Skärmavbild 2013-06-11 kl. 17.37.43.jpg
    26.2 KB · Visningar: 148

Lind

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2008
Hoj
Yamaha MT-09 SR 2014
Det kan bli typ imma i kameran, speciellt märks det varma dagar när man filmar. Skaffa såna här Anti Fog Inserts och lägg i kamerahuset. Min GoPro 1 blir det mycket så här på när jag filmar på sommaren men den har jag misshandlat rätt rejält.

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Någon här som kör med 64Gb minneskort i sina GoPro 3 Black?
Läser man på webben så är det många som har problem med att minneskorten går sönder.
Länk

Det har kanske löst sig?

SuperTed

SDK #4694
Gick med
24 May 2008
Hoj
2004, ZX10R
Jag har precis köpt en polares Hero2. Men när jag går in i inställningar och ska ändra kvalité/upplösning på inspelningen så finns 1080/30, 1080/25, 1080/24, 960/48, 720/60 att välja på. Men jag har sett att det ska finns fler alternativ, exempelvis 120fps osv, dock med sämre upplösning såklart. Kollar på youtube och ser när andra ändrar inställningar och kan välja på fler upplösningar, men på min finns bara dessa.. eller är jag helt dum i skallen och har missat något?

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R
Jag har precis köpt en polares Hero2. Men när jag går in i inställningar och ska ändra kvalité/upplösning på inspelningen så finns 1080/30, 1080/25, 1080/24, 960/48, 720/60 att välja på. Men jag har sett att det ska finns fler alternativ, exempelvis 120fps osv, dock med sämre upplösning såklart. Kollar på youtube och ser när andra ändrar inställningar och kan välja på fler upplösningar, men på min finns bara dessa.. eller är jag helt dum i skallen och har missat något?

WVGA-120 ska det stå iaf. Det kanske låstes upp med ny firmware? Har du kollat att du har senaste?

ciparn

Medlem
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
MT-09 SP , BMW R100 scrambler
Köpte en Gopro hero 3 silver (2500:- på elgiganten) och var tvungen ut och testa den. 1080p 30fps.
Blev helt ok tycker jag, dock måste man välja 1080p på youtube för att det ska visas kanske går att få sa att det visas i 1080p automatiskt?

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R
Köpte en Gopro hero 3 silver (2500:- på elgiganten) och var tvungen ut och testa den. 1080p 30fps.
Blev helt ok tycker jag, dock måste man välja 1080p på youtube för att det ska visas kanske går att få sa att det visas i 1080p automatiskt?

Det finns extensions (iaf. till Google Chrome) som gör att man kan ställa in att youtube-klipp ska visas i 720p eller 1080p, eller vad man nu vill. Det går däremot inte att välja att just ditt klipp ska visas i 1080 automatisk hos alla som kollar på det.

WippaN^

Rossi, here I come!
Gick med
28 Jul 2007
Hoj
CBR650R -21
Stängde av ProTune på test. Spelar normalt in i 1080p - 30 fps.

Nu med ProTune avstängt så märkte jag att gårdagens inspelade material "hackar" sig fram. Det är fortfarande mer film än stop motion / time lapse men det är pyttesmå hack som förstör normala flytet i filmen...

Why o why? :(

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1

Du filmar ju ned i marken :) (vet att du bara testar)
Vet inte exakt vad du menar men misstänker att Youtube inte hunnit konvertera om din 1080p till alternativa upplösningar. Som du märker är det sjukt mycket sämre kvalité på tuben, testa spela upp ett orginalklipp på tv:n.

Last edited:

ciparn

Medlem
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
MT-09 SP , BMW R100 scrambler
Du filmar ju ned i marken :) (vet att du bara testar)
Vet inte exakt vad du menar men misstänker att Youtube inte hunnit konvertera om din 1080p till alternativa upplösningar. Som du märker är det sjukt mycket sämre kvalité på tuben, testa spela upp ett orginalklipp på tv:n.

Jo om man ser klippet på youtubes sida så kan man välja upplösning där vid "kugghjulet" men jag undrar om man kan göra så att klippet automatiskt visas i 1080p. Ja vinkeln var inte så bra som sagt, ska köra på bana till helgen och då ska jag prova lite olika vinklar.

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Jo om man ser klippet på youtubes sida så kan man välja upplösning där vid "kugghjulet" men jag undrar om man kan göra så att klippet automatiskt visas i 1080p. Ja vinkeln var inte så bra som sagt, ska köra på bana till helgen och då ska jag prova lite olika vinklar.

Om du väljer "Automatiskt" så går YouTube över till 1080p. Men du kan inte slava ditt klipp till 1080p för då tvingar du användare som sitter med dålig internetuppkoppling att titta på en diabildsvisning. YouTube är optimerat för att så många som möjligt skall kunna titta på filmer med acceptabel kvalitet, men om du har en bra uppkoppling kan du få en bättre kvalitet.

Nalle74

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2008
Hoj
KTM 690 SMC-R -13, KTM 300 EXC -12, VTR1000F-98, m fl
Lite skogskörning med ktm 300 exc. Mina kollegor hävdar bestämt att jag blir bättre och bättre på att klippa film / filma, medan de fortfarande tycker jag KÖR ENDURO som en nybörjare.. haha :)

Filmat med en gopro Hero HD, dvs de gamla kamerorna, som jag tycker fungerar bra

Kamerafäste är bara själva gopro harnesk, antingen sitter selen på mig, eller så sitter selen ett varv runt en trädstam och filmar "utifrån", väldigt smidigt och enkelt

Last edited:

SuperTed

SDK #4694
Gick med
24 May 2008
Hoj
2004, ZX10R
Jag filmade för första gången med min Hero2 idag. Körde först ett par klipp med 720/60, sen med 1080/30. Inte jättestor skillnad i kvalitet sådär vad man kan se på laptopen efter, märkbar men inte mycket. Dock så blev bilden lite instabil i 1080/30. Den blev som en "våg" ibland, en horisontell våg som "vågade" bilden om ni förstår vad jag menar, samt att när jag tryckte på en i högre hastigheter så blev det väldigt skakigt och då blev bilden suddig. Så blev det inte när jag körde med 720/60. Är det 720 jag får köra med i fortsättningen, eller finns det något annat detta problem med högre upplösningen beror på?

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...