Video Samlingstråd GoPro tips och filmer

Lukasz

...
Gick med
21 Nov 2003
Hoj
929 hOnDa GaY cLuB edition
Köpte mig idag en Gopro hero 3 black edition för att filma lite. Blev lite fundersam då det var svårt att hitta en bra fästpunkt på hjälmen (shoei xr-1100).
Efter många försök så lyckades jag hitta en relativt bra fästpunkt, hade iof velat kunna vinkla upp den mer, även om det blir bra vinkel.

Jag googlade lite och hittade lite tips på hur man kan tillverka ett eget fäste i fram som är format efter hjälmen vid hakan, vilket gör att man får den absolut bästa (enl mig) vinkeln när man kör för att slippa se hjälmsidan.

Är det någon som gjort något liknande eller vet om det finns färdiga sånna att köpa?
Or instead of making it so freaking complicated just put a sticky mount on the front of your helmet ;) It's enough with a small, flat part:) I used this mount 90 procent of times in 2 years and are super happy with results, cool perspective of your own riding and easy to point the camera in right direction when you film others.
bl72.jpg

sampan

Pengarna ska rulla!
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
sxv 550 -08 + PANIGALE!!
Fick inte heller med något sugfäste när jag köpte fick min kamera, vart hittar man det billigast ?

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Spelade in lite med min nya Gopro hero 3 black edition och har börjat klippa lite i Adobe premiere, så är inte jätte haj på det än.. Klippte ihop en liten testfilm, inte mycket för världen men hade inte så mycket material...
Lite klipp på slutet är från gopro 2.

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Söker ett vettigt och enkelt program att grovklippa filmer i.

Tycker inte att mpeg streamclip funkar som det ska, segt när man pausar och filmen bara fortsätter så får man stega tillbaka med piltangenterna 10-30 sekunder och ibland längre

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Söker ett vettigt och enkelt program att grovklippa filmer i.

Tycker inte att mpeg streamclip funkar som det ska, segt när man pausar och filmen bara fortsätter så får man stega tillbaka med piltangenterna 10-30 sekunder och ibland längre

Det du beskriver tror jag mer beror på din dator, tidigare då jag filmade mycket i 720/60 så funkade allt fint men nu när man filmar mer i 1080/60 eller 720/120 så laggar det lite för mig. Visst nu kör jag MAC som inte riktigt har senaste prestanda. Prova med mer minne?

När jag grovklipper med streamclip använder jag inte start/stopp utan "I" och "O" för märkning in / Out.
Funkar fint för mig!

Last edited:

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Det du beskriver tror jag mer beror på din dator, tidigare då jag filmade mycket i 720/60 så funkade allt fint men nu när man filmar mer i 1080/60 eller 720/120 så laggar det lite för mig. Visst nu kör jag MAC som inte riktigt har senaste prestanda. Prova med mer minne?

När jag grovklipper med streamclip använder jag inte start/stopp utan "I" och "O" för märkning in / Out.
Funkar fint för mig!

Kan mycket väl bero på datorn faktiskt, ska ta å testa att använda I och O istället och se om det funkar :)
Kör med 6 gig ram men grafikkortet är la inte det vassaste :p

Prövade att installera Sony Vegas men det bara krachade vid start, får testa redigera lite mer i Premiere Pro.

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Efter att du redigerat lite i premiere pro så kan du markera delar av klippet/eller hela, som du kan förhandsgranska-rendera, genom att bara trycka enter. Det gör att det laggar mindre när du lagt på effekter etc.

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Köpte ny GoPro förra veckan. Blev en Hero 3 black edition.
Här är första filmen med nya kameran. Byte även till ett annans redigeringsprogram för att jag var sugen på lite fler möjligheter till coola slowmo effekter. Vad tycks?

http://youtu.be/-YJGOym5A4s

TotalSatan

SouthSider
Gick med
25 Sep 2003
Hoj
KTM 990 SM, HD1200 Bobber
Tänkte starta en diskussion om GOpro´s funktionalitet. Vilket jag tycker suger. Jag är egentligen väldigt glad över min kamera, när den funkar. Men för det mesta låser den sig, vill inte starta, vill inte stänga av och ger mig massa andra huvudbry. Ideligen är det att lyfta batteriet för att reseta den. Jag har läst och läst på forum efter forum men det finns inga direkta lösningar som funkar. Har testat det mesta. Byta SD, testa andra batterier etc etc. Körde faktiskt in den till Media Markt där jag köpte den i och med jag har en försäkring som dom heligt och dyrt sa att om jag fick problem med den så var det bara att komma in så skulle dom byta ut den mot en ny. Nu visade det ju sig att så inte var fallet. Dom skulle i så fall skicka iväg den för en översyn och det kunde ta lååång tid. OM, den dock var stulen eller gick i kras på något sätt så skulle den ändå skickas iväg för att dom skulle värdera skadan. Så deras skit försäkringar ger jag inte mycket för mer. Jag är inte sugen heller att lämna iväg den mitt i säsongen.
Är det fler som har problem med sina GOpro´s här? Är det någon som har hittat en lösning på ert problem i så fall?
Jag står handfallen för min kameras idioti, den verkar fan ha ett eget liv. :huvet

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2

Har du uppgraderat till den allra senaste drivrutinen?

Jag hade problem med att min hängde sig och frös vid uppstarten när jag uppdaterade drivrutinerna i vintras. Nu, med den senaste drivrutinen, har jag inte haft en enda frysning. *peppar, peppar*

RobbstA

CHOPPER
Gick med
21 Feb 2005
Hoj
1974 Harley Chopper
Lyckades undvika att köra på 2 rådjur och jag lyckades få det på film också

Man måste ha lite tur ibland :)

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Ny uppdatering av GoPro Hero3 släpptes 130729.

"RELEASE NOTES:
This camera software update provides the following additional features and fixes:
•Enables compatibility with new GoPro App features
•Corrects HDMI TV preview from low res to high res
•Fixes forced exposure lock on 0.5 and 1 second time-lapse intervals
•Optimizes compatibility with select microSD cards by reducing data stream rate to 35Mb/sec while recording in 4K, 2.7K and Protune™ modes (HERO3: Black Edition only)."

http://gopro.com/support/articles/hero3-product-update-available

Dessutom finns v2.0 av GoPro-appen också.

"What’s New in Version 2.0
•View photos and play back videos*
•Copy photos and videos to a GoPro album on your iPhone, iPad or iPod touch
•Share the photos and videos* copied to your device via email, text, Instagram™, Facebook® or other apps
•Browse and delete files on the camera's memory card"

http://gopro.com/support/articles/gopro-app-available-now

Nu börjar de närma sig Sonys app i funktionalitet. :tummenupp

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...