Or instead of making it so freaking complicated just put a sticky mount on the front of your helmet It's enough with a small, flat part I used this mount 90 procent of times in 2 years and are super happy with results, cool perspective of your own riding and easy to point the camera in right direction when you film others.Köpte mig idag en Gopro hero 3 black edition för att filma lite. Blev lite fundersam då det var svårt att hitta en bra fästpunkt på hjälmen (shoei xr-1100).
Efter många försök så lyckades jag hitta en relativt bra fästpunkt, hade iof velat kunna vinkla upp den mer, även om det blir bra vinkel.
Jag googlade lite och hittade lite tips på hur man kan tillverka ett eget fäste i fram som är format efter hjälmen vid hakan, vilket gör att man får den absolut bästa (enl mig) vinkeln när man kör för att slippa se hjälmsidan.
Är det någon som gjort något liknande eller vet om det finns färdiga sånna att köpa?
Fick inte heller med något sugfäste när jag köpte fick min kamera, vart hittar man det billigast ?
Söker ett vettigt och enkelt program att grovklippa filmer i.
Tycker inte att mpeg streamclip funkar som det ska, segt när man pausar och filmen bara fortsätter så får man stega tillbaka med piltangenterna 10-30 sekunder och ibland längre
Det du beskriver tror jag mer beror på din dator, tidigare då jag filmade mycket i 720/60 så funkade allt fint men nu när man filmar mer i 1080/60 eller 720/120 så laggar det lite för mig. Visst nu kör jag MAC som inte riktigt har senaste prestanda. Prova med mer minne?
När jag grovklipper med streamclip använder jag inte start/stopp utan "I" och "O" för märkning in / Out.
Funkar fint för mig!
*text*
Ja jag har den senaste drivrutinen.
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |