Video Samlingstråd GoPro tips och filmer

glemmy

Med lem
Gick med
23 Aug 2004
Hoj
Yamaha MT-09 -14
Förlåt om det tagits upp redan!
Jag kollade första sidan och försökte söka i tråden...

Hur är dessa dubbelhäftande konkava och platta fästen man kan köpa från Kina?
Det är snorbilligt så det kan ju vara värt att testa, men det dröjer ett tag att få hem.
http://www.ebay.com/itm/F05646-1pcs...Control_Parts_Accessories&hash=item417522c267
http://www.ebay.com/itm/F05647-1pcs...Control_Parts_Accessories&hash=item3f27481938

Som lite extra säkerhet kan man ju beställa en säkerhetslina :tummenupp
http://www.ebay.com/itm/Black-New-I...438?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1e7e5349a6

Annars tar jag gärna emot tips från butiker som säljer bra och billigt.

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
GoPro Studio 2 har släppts (Cineform v2):
http://gopro.com/support/cineform-studio-software-support

Nyheter:
"New Features

•GoPro Edit Templates make it easy to create GoPro-style videos
•Trim, edit and mix video clips
•Add titles, music, audio tracks and more
•Fisheye adjustment control
•Adjust video playback speed for fast or slow motion
•Export video still frames at full resolution"

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Vespa 300 GTS -16

PeteR1

Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Jäkla GoPro!
Just när man köpt sig en "vanlig" Black...
Var samma sak när man köpte 2:an.

Det börjar bli lite "Apple-känsla" över GoPro nu. Nya uppdaterade versioner varje höst. nytt köpsug hos kunderna... Fast jag är grymt nöjd med den "gamla" Black Edition och 4290 kr...njae...det hoppas jag kommer att falla med tiden.

Jag har inte sett några måttangivelser på själva kameran än. Min förhoppning är att den är lika stor som den "gamla" för då kan man köpa till det nya mindre kamerahuset och få en smidigare förpackning.

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Hoj
BMW S1000RR
Jäkla GoPro!
Just när man köpt sig en "vanlig" Black...
Var samma sak när man köpte 2:an.
Köpte du direkt från Gopro? De har "30 dagar pengarna tillbaka"...

Det börjar bli lite "Apple-känsla" över GoPro nu. Nya uppdaterade versioner varje höst. nytt köpsug hos kunderna... Fast jag är grymt nöjd med den "gamla" Black Edition och 4290 kr...njae...det hoppas jag kommer att falla med tiden.

Jag har inte sett några måttangivelser på själva kameran än. Min förhoppning är att den är lika stor som den "gamla" för då kan man köpa till det nya mindre kamerahuset och få en smidigare förpackning.

Det är nog inte bara plasthöljet som är 20% mindre, det är ganska tight redan som det är. Kolla den här bilden:
large_Smaller_actual.jpg

PeteR1

Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
...

Det är nog inte bara plasthöljet som är 20% mindre, det är ganska tight redan som det är. Kolla den här bilden:
View attachment 392677

Jo, jag såg det där. Men samtidigt skriver Cyberphoto:

"Bakåtkompatibilitet
Nya HERO3+ har ett nytt mindre UV-hus, som klarar 40 m djup. Behöver du dyka ner till 60 m djup, kompletterar du med det större UV-huset. För att kunna använda LCD-Touch Backpac och Battery Backpac krävs andra bakstycken (Backdoor) till det nya mindre UV-huset, dessa medföljer vid köp av respektive Backpac. Alla fästen passar, gamla LCD BacPac passar (ny med touch finns)."

http://www.cyberphoto.se/?http://www.cyberphoto.se/info.php?article=hero3plusblack

Om Hero3+ passar i Hero3-hus borde rimligtvis Hero3 passa i Hero3+-hus. Kan man tycka...

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
Vad kör ni med för inställningar? Om man inte redigerar så värst mycket i filmerna va e bästa inställningarna för att få så bra bild som möjligt?

PeteR1

Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Vad kör ni med för inställningar? Om man inte redigerar så värst mycket i filmerna va e bästa inställningarna för att få så bra bild som möjligt?

Jag kör 1080/60fps/Wide. ProTune avstängd, automatisk vitbalans.

Det funkar bra tycker jag.

hezton

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2013
Hoj
zx6r -07
Jag kör 1080/60fps/Wide. ProTune avstängd, automatisk vitbalans.

Det funkar bra tycker jag.

samma här, protune på om man vill kunna styra lite mer med färger och ljus mm
720p/120fps för slowmotion om man tex har kameran mountad på hojjen (1080 / 60 funkar dock väldigt bra här också)
WVGA 240 fps för ultra slow motion men bild kvalitén får lida lite granna men satans coolt :)

PeteR1

Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
samma här, protune på om man vill kunna styra lite mer med färger och ljus mm
720p/120fps för slowmotion om man tex har kameran mountad på hojjen (1080 / 60 funkar dock väldigt bra här också)
WVGA 240 fps för ultra slow motion men bild kvalitén får lida lite granna men satans coolt :)

Jag upplever att 720/120fps blir förvånansvärt bra även om man drar ner det till 15-30fps också. Samtidigt som klippet går att använda med det andra som filmas i 720/x.

Jag har i och för sig inte testat WVGA/240fps så jag vet inte hur coolt det går att få... :va

hezton

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2013
Hoj
zx6r -07
Jag upplever att 720/120fps blir förvånansvärt bra även om man drar ner det till 15-30fps också. Samtidigt som klippet går att använda med det andra som filmas i 720/x.

Jag har i och för sig inte testat WVGA/240fps så jag vet inte hur coolt det går att få... :va

aa funkar riktigt bra att blanda klippen, här provade jag kameran första gången, har inget annat färdigt i 240 fps, men dra till slutet (3 min in) så har jag några slowmotion, du borde märka när det är 240fps, dom är väldigt smooth, dock är dessa bara helt utan effekter, bara dragit ut "tiden" på klippet
http://www.youtube.com/watch?v=yYThItTXQtc

PeteR1

Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
aa funkar riktigt bra att blanda klippen, här provade jag kameran första gången, har inget annat färdigt i 240 fps, men dra till slutet (3 min in) så har jag några slowmotion, du borde märka när det är 240fps, dom är väldigt smooth, dock är dessa bara helt utan effekter, bara dragit ut "tiden" på klippet
http://www.youtube.com/watch?v=yYThItTXQtc

Visst syns det en tydlig kvalitetsskillnad när du går över till WVGA/240fps, men det fungarar ändå helt okej att blanda in de klippen.

Och det blev oväntat bra med kameran monterad bakåt på hjälmen. Det måste jag testa nästa säsong! :tummenupp

hezton

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2013
Hoj
zx6r -07
btw!
Hoppas alla ni som köpt en gopro inte kastat kartongen som den kom i, plast plattan som den är mountad till var perfekt att rycka loss och använda som stativ om man ska ha den på marken och inte ska hålla i den ( om det inte blåser :död )

Bobbo-mc

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2013
Hoj
Suzuki SV1000n -04
Någon här som har problem med uppdateringen på gopro.com/update? jag får inte igång java, varken på PC eller min Mac. Och det stör mig måttligt mkt!

Bobbo-mc

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2013
Hoj
Suzuki SV1000n -04
btw!
Hoppas alla ni som köpt en gopro inte kastat kartongen som den kom i, plast plattan som den är mountad till var perfekt att rycka loss och använda som stativ om man ska ha den på marken och inte ska hålla i den ( om det inte blåser :död )

Plattan är grym!
kan också tipsa om att Claes Olsson har en Action kamera för väldigt billig peng. Och den använder GoPro´s fästen = mkt billigare än orginal

Bosse!

Medlem
Gick med
4 Jun 2011
Hoj
Yamaha FZ1-N -08
btw!

Plattan kan även användas till att faktiskt monteras på ett kamerastativ, om man vill panorera lite med eller bara ha den fast monterad lite högre ovanför marken (trillar inte heller så lätt på ett stativ) :)

Gääsparn

Medlem
Gick med
22 May 2006
Hoj
Gsx-r 1216, Yamaha rd 350
Skönt att sådana här trådar finns när mc-abstinensen är som värst :3freak Har inget smaskigt själv att tillföra, bara ett kort skakigt klipp.

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...