Tidsfördriv inför SOMMARHELVETETS återkomst...
Fråga: Vad hände vid 5:30?
Svar: Överlevnadsinstinkt.
Problem: Låser blicken på hotet rakt fram (skylten som varnar för skarp vänstersväng) och glömmer att svänga.
Lösning: Gå SMC-kurser och träna bort överlevnadsinstinkterna.
Tack för att du delade med dig av er sommar! Ni verkar ha haft kul!
Var nyss och hämtade ut min hero3+ silver( fast jag beställde och betalade för hero3 silver) .Nu frågan det fanns ingen stickpropp med för och ladda i väggen bara själva usb kabeln.Är det extra tillbehör eller är den bara borta?
Var nyss och hämtade ut min hero3+ silver( fast jag beställde och betalade för hero3 silver) .Nu frågan det fanns ingen stickpropp med för och ladda i väggen bara själva usb kabeln.Är det extra tillbehör eller är den bara borta?
Jag har köpt en begagnad Hero3+ silver.
Min granne har köpt en ny och fick med en vit "plugg" som man ska sätta i tex chest mount för att knakandet ska försvinna. Detta funkar riktigt bra för honom så jag skulle behöva en sådan plugg. Är det någon som vet vad den heter och var man kan köpa den?
Tackar för svaren.Var som jag trodde då.Tänkte jag ska ut o prova den i veckan.Tänkte filma lite på klassiska tt banan i hedemora.Blir dock inte i samma tempo herrarna körde i förr.Lite för mycket trafik nuförtiden.Det är ett extra tillbehör. Det finns en stickpropp (som du kopplar i USB-sladden i), det finns en biladapter (som du också kopplar i USB-sladden i) och en separat batteriladdare för två batterier (som du kopplar USB-sladden i och sedan till datorn eller någon av de andra laddarna.
Köp det här kitet:
http://www.addnature.com/product.aspx?pf_id=GOPRO_GRABBAG
Välkomna till GoPro-träsket! Ni kommer att inse att GoPro (liksom de andra tillverkarna) är fenomenalt bra på att hitta på tillbehör som ni bara måste ha.
Jag har ett problem när det gäller Gopro-filmerna.
Hur snabbt vi än kör på filmerna så ser det tråkigt ut. Det ser långsamt ut och ganska livlöst. Jag har lite koll och förstår att det beror på den extrema vidvinkeln.
Har ni några tips om hur man får filmerna att vakna till liv? Jag har ökat hastigheten ca 5% och märker att filmen blir lite mer "ärlig" mot verkligheten och även ljudet låter ok.
Redigerar i Imovie så det kanske finns något man kan göra där? Finns det någon inställning i kameran?
Jag har köpt en begagnad Hero3+ silver.
Min granne har köpt en ny och fick med en vit "plugg" som man ska sätta i tex chest mount för att knakandet ska försvinna. Detta funkar riktigt bra för honom så jag skulle behöva en sådan plugg. Är det någon som vet vad den heter och var man kan köpa den?
1) Undvik Wide-läget och prova Medium (eller till och med Narrow).
2) Använd låga kameraplaceringar, allt känns fortare nära backen.
3) 1+2.
4) Nöj dig med att alla andra som ser filmen kommer att tycka att det går fort som tusan...
För er som är "nya" kan det här vara bra läsning:
http://abekislevitz.com/understanding-your-new-gopro/
Min första video, och är därmed väldigt tacksam för tips! En sak jag märkte själv är väl att det är lite dumt att filma med olika bildförhållanden men men!
Imponerande för att vara din första film ( betydligt bättre än min första ) Bra du varierat med olika sekvenser/situationer, du har fått till det bra med musiken. Det jag skulle rekommendera är minst 3 olika vinklar, blir väldigt tjatigt i längden när allt är filmat från samm höjd och framåt. Sätt nåt fäste baktill på hojen, nåt så man ser svingen osv.....Bara en ide` Sen får man testa sig fram helt enkelt. Jag tycker det är riktigt gott när man kan lägga till helt andra sekvenser men som passar till musiken och klippet i sin helhet. Liknande det när du var inne på macken ( kanske nåt mer roande dock
Jag tyckte den var underhållande! Rätt musik till klippen osv
Några frågor som dök upp: Wheelade du förbi BMWn när du drog om den?
Vad gjorde du för fel när polisen stoppade dig? Wheelie? Syndes aldrig i filmen...
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |