Video Samlingstråd GoPro tips och filmer

hezton

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2013
Hoj
zx6r -07
Min första video, och är därmed väldigt tacksam för tips! En sak jag märkte själv är väl att det är lite dumt att filma med olika bildförhållanden :huvet :huvet men men!

Bra film, många olika klipp, miljöer mm och ett bra slut :p

Har inget avancerat att bjuda på förutom coola stavfel och avundsjuka till er som äger en Kawasaki och inte var på Sviesta banan i helgen då kawasaki sverige bjöd på bana, mat och provkörning av massa fina hojar :tuttar

Testar kameraposition i högre fart, funkar!

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Snabb fråga, kan jag använda min ipad (retina, 2 ampere) laddare till Gopro kameran?
Någon som gjort detta? Vill inte riskera att bränna den.

Hestfaen

Ny medlem
Gick med
31 May 2012
Hoj
Kawasaki z750r -12
Snabb fråga, kan jag använda min ipad (retina, 2 ampere) laddare till Gopro kameran?
Någon som gjort detta? Vill inte riskera att bränna den.

Inga problem, bara för att en laddare har mer ampere (Strömstyrka) än vad enheten vill ha kommer den inte gå sönder DÄREMOT om den har högre volt (spänning) så kommer den säga godnatt :)

//H.

Pelle var snabbare... :gnissla

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Tack!

Jag brände en mp3-spelare en gång som hade samma kontakt fast uppenbarligen olika styrka. Poff sa det och så var det svart rök över spelaren.

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
YBR125
Köpte en actionkamera och har tagit dess oskuld med denna video, som även är min första!
'
https://www.youtube.com/watch?v=A730IEmGuP8
'
Lite bus med min 125:a. Filmade i 780p. Det mest irriterande var upptäckten att youtube kompirmerar videon till 5mbps mot 8 original, vilket gör att bildkvaliten på PCn är sååå mycket högre. Samt att man ej kan köra i 60fps.

Edit: En fråga angående de medföljande klisterfästen - hur pass pålitliga är dessa? Vågar man fästa tex på sidan av hjälmen eller bör man hålla sig till ställen som toppen av tanken?

Last edited:

hezton

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2013
Hoj
zx6r -07
Edit: En fråga angående de medföljande klisterfästen - hur pass pålitliga är dessa? Vågar man fästa tex på sidan av hjälmen eller bör man hålla sig till ställen som toppen av tanken?

Filmen ovanför är med klisterfäste på sidan av hjälmen, funkar fin fint i höga farter.

Snajsig slinga du åker i skogen :)

AlexRoos

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2012
Hoj
1993, Honda CBR 600F
någon osm vet en billig sida där man kan köpa gopro hero3+ black edition motorsport? :p svensk som utländsk? :D

Jacobsson

Sporthojsnörd
Gick med
22 Feb 2009
Hoj
...Rsv4
Var kan man lämna in kameran på lagning? min hd 2´a funkar bara om jag kyler ner den i kylen/frysen en stund. Så fort den blir rumsvarm svartnar den, antagligen någon lödning som är dålig.

larzaforreal

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2012
Hoj
KTM 525 EXC -06
Tjabba! Ska det vara så att gopron delar upp klippen åt en? Ser hellre att jag får ett långt stort klipp faktiskt än flera små.

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Tjabba! Ska det vara så att gopron delar upp klippen åt en? Ser hellre att jag får ett långt stort klipp faktiskt än flera små.

Ja, det har med filsystemet på minneskortet att göra. Du kan ju själv slå ihop klippen i efterhand i datorn om du vill.

Som Pelle skrev. När du har vant dig kommer du att tycka att det är lättarbetat och smidigt med mindre filer, speciellt när du skall hitta "nyckelhändelser". Dessutom kan du se det som en säkerhet. Om en fil blir korrupt så tappar du max 20 minuter, inte hela filmen.

larzaforreal

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2012
Hoj
KTM 525 EXC -06
Som Pelle skrev. När du har vant dig kommer du att tycka att det är lättarbetat och smidigt med mindre filer, speciellt när du skall hitta "nyckelhändelser". Dessutom kan du se det som en säkerhet. Om en fil blir korrupt så tappar du max 20 minuter, inte hela filmen.

Tack! Ja nej precis det blir nog bra, var lite orolig bara för jag hade problem innan med att den bara slutade filma och stängde av sig. Fleratalet som skrev att man var tvungen att ha ett visst specifikt minneskort (låter konstigt) och andra skrev att det räckte med en uppdatering utav firmware. Så uppdaterade firmware och nu är det ju som det ska alltså :) :banana:banana

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Tack! Ja nej precis det blir nog bra, var lite orolig bara för jag hade problem innan med att den bara slutade filma och stängde av sig. Fleratalet som skrev att man var tvungen att ha ett visst specifikt minneskort (låter konstigt) och andra skrev att det räckte med en uppdatering utav firmware. Så uppdaterade firmware och nu är det ju som det ska alltså :) :banana:banana

Det är problem med Hero 3 ifall du kör skräpkort. Jag hade jätteproblem med att kameran stängde av sig själv efter en viss tid, filer var korrupta etc.

Efter byte till minneskort som gopro rekommenderar försvann alla problem. Så har du såna typer av strul - byt minneskort:

http://gopro.com/support/articles/software-update-release/

mrdoominik

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2011
Hoj
cykel
Här följer mitt andra bidrag till den här tråden! Applicerade flera av tipsen jag fick förra gången i denna filmen, och tycker personligen att det gjorde en enorm skillnad! Detta även om jag har tvingats använda mig av hyfsat tråkiga (och gamla) klipp då jag inte har haft tillgång till hojen.

Ställer ungefär samma fråga som sist, vad bör jag tänka på? Vad är dåligt? Andra tips? Tack =)

Och snälla, bespara mig alla lektioner i hur viktigt det är att bära skydd! Ytterst sällan jag ger mig iväg utan skydd. Tack :krama

:banana:banana

petrolpants

Medlem
Gick med
4 Jun 2013
Hoj
R nineT
Här följer mitt andra bidrag till den här tråden! Applicerade flera av tipsen jag fick förra gången i denna filmen, och tycker personligen att det gjorde en enorm skillnad! Detta även om jag har tvingats använda mig av hyfsat tråkiga (och gamla) klipp då jag inte har haft tillgång till hojen.

Ställer ungefär samma fråga som sist, vad bör jag tänka på? Vad är dåligt? Andra tips? Tack =)

Och snälla, bespara mig alla lektioner i hur viktigt det är att bära skydd! Ytterst sällan jag ger mig iväg utan skydd. Tack :krama

:banana:banana

Vet du inte hur viktigt det är att bära skydd?

:glömdet

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Last edited:
Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...