Video Samlingstråd GoPro tips och filmer

hezton

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2013
Hoj
zx6r -07
Hallå där!
Ny på forumet, i trafiken (tog kortet nu i sommras :banana ), och bakom kameran.

Köpte en gopro hero3 BE i måndags och fick prova den idag!!!1
Så nu har jag klippt ihop ett litet klipp från dagens åka i Sala racing park där jag provar lite olika
kameravinklar, fästen och upplösningar.
Som sagt, första gången jag filmar och redigerar (använde mig av Sony vegas MS platinum 12)
och tar mer än gärna emot kritik och tips! :)

Henry

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2013
Hoj
Kawa ZX-6R 636 -14
Men för det mesta låser den sig, vill inte starta, vill inte stänga av och ger mig massa andra huvudbry. Ideligen är det att lyfta batteriet för att reseta den. :huvet

En sak som fick min att sluta hänga sig är att hålla in power knappen när man sätter på kameran tills den piper klart. Släpper jag knappen direkt så finns en chans att den hänger sig och då är det batteri ut som gäller.
Inte säker på att det hjälper i ditt fall, men det går ju snabbt och enkelt att testa.

Jien

Nu med Cheyhoj
Gick med
6 Nov 2006
Hoj
CBR600RRA
Hallå där!
Ny på forumet, i trafiken (tog kortet nu i sommras :banana ), och bakom kameran.

Köpte en gopro hero3 BE i måndags och fick prova den idag!!!1
Så nu har jag klippt ihop ett litet klipp från dagens åka i Sala racing park där jag provar lite olika
kameravinklar, fästen och upplösningar.
Som sagt, första gången jag filmar och redigerar (använde mig av Sony vegas MS platinum 12)
och tar mer än gärna emot kritik och tips! :)

Så grymt 3.28 första gången jag får se hur Rasmus arbetar på bönpallen :kär :banana

MJL

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
Hornet 600
Du nämner att du bytt redigeringsprogram för detta klipp, slowmo etc. Har detta program något namn, lämnade mersmak!

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Ball film, tuff gixxer den där svarta 750n med nordslinge-klibban. :fakta Är det inte den man ser 30 sekunder in i rullen? :hihi :crash PANGA!

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Okej. Jag kastar mig ut i det okända. Inga balla klipp. Inga balla effekter. Ingen ball musik. Ingen ball körning. Men två pass på SMC:s kurs på Gelleråsen 130630. Medelsnabb grupp. Bland det nyttigaste och roligaste jag gjort på en hoj. Filmerna var mest för min skull, för att jag skall kunna kolla blick/kroppsplacering/hojhantering. Varsågoda och hugg.

http://www.youtube.com/watch?v=32fMFn9SpRE&feature=youtube_gdata_player

http://www.youtube.com/watch?v=6dWoLLnhCAQ&feature=youtube_gdata_player

urout

Toulange
Gick med
21 Feb 2008
Hoj
Kawasaki Z750ABS 2010 , KTM 450SX -06
Någon här som kör med 64Gb minneskort i sina GoPro 3 Black?
Läser man på webben så är det många som har problem med att minneskorten går sönder.
Länk

Det har kanske löst sig?

Jag kör med 64gigs kort och igår efter att jag lagt på den allra senaste uppdateringen i min Black Edition och formaterade kortet med kameran så fungerade inte kortet sedan, har testat på tre olika datorer och ingen hittar längre kortet... räknar med att Dustin tar det på garantin...

Köpte ett nytt 32gigs kort idag och det fungerar perfekt

hezton

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2013
Hoj
zx6r -07
Du nämner att du bytt redigeringsprogram för detta klipp, slowmo etc. Har detta program något namn, lämnade mersmak!

Om det var mig du menade så gör jag allt i Sony Vegas movie studio 12, grovklipper, slowmo, x-speed mm

Sen angående alla ni som får "Jello" på filmerna, är det efter ni har laddat upp dom på tex youtube?
om det är så ska ni absolut inte använde er av youtubes egna "anti-vibration fix" då denna har gett
mina filmer "jello" - valde sedan att ta bort det och bara ladda upp filmerna som dom är.

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc

Vet inte om det var mig du menade men jag kör med Final cut pro x på min iMac. Har läst på lite mer efter att jag gjorde den videon och ett program som heter Twixtor ska tydligen vara rätt bra på just slowmo effekter. Har inte prövat det själv dock så kan inte ge någon personlig feedback på programmet.

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
Köpte min allra första "action kamera" idag, det blev en Gopro Black edit. 49864 Kr/kg hoppas den är värd det:D
Har ni rutinerade några tips på inställningar som funkar bra till att dokumentera bankörningar. Kanske även på ett lättförståeligt program att jobba i. Har en Mac med Imovie, men har aldrig använt det.

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Köpte min allra första "action kamera" idag, det blev en Gopro Black edit. 49864 Kr/kg hoppas den är värd det:D
Har ni rutinerade några tips på inställningar som funkar bra till att dokumentera bankörningar. Kanske även på ett lättförståeligt program att jobba i. Har en Mac med Imovie, men har aldrig använt det.

finalcut PRO kan jag rekomendera för redigering samt Mpeg streamclip när man skall plocka "godbitarna" ur filmerna från gopron.
Jag brukar filma med 720/60 normalt eller ibland om 1080/60 men då blir filerna riktigt stora och tunga för min Mac mini. slowmov sekvenser passar 720/120 bra till.

Cleanstream

Living on a razorblade
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
2x gixxer turbo
Jag gillar vinkeln när man monterar kameran bakom sig själv på hojen så jag tänkte göra ett försök själv till att få till en sån film.

Första försöket vibrerade det så mycket att man inte ens kunde se nånting på filmen. Kom i underfund med att det är luftrum mellan bakskärmen och plasten under (ktm 690) så jag tryckte in en massa papper emellan och tejpade runt om för att få det stadigt. Vibrationerna försvann nästan helt och sen blir ju ljudupptagningen rätt bra när kameran är så nära avgasröret:) använde det öppna skalet.

http://www.youtube.com/watch?v=6pylThe54B8

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...