Video Samlingstråd GoPro tips och filmer

Kawa_Mannen

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
http://www.youtube.com/watch?v=yBnEo5LOQvc Ett tips till hemmagjord BarMount. Till barkbusters med alu-skena så medföljer fästen för både Fatbar och std. styre. Alltså får man 2 sånna här mackapärer över om man har Fatbar som man kan göra GoPro fästen av. Borrade ett 5mm hål och i med en M5 skruv, bricka och vingmutter.

Bifogat

• 002.JPG
    002.JPG
    121.7 KB · Visningar: 111
  • 001.JPG
    001.JPG
    147.2 KB · Visningar: 99

Salvion

Medlem
Gick med
14 Mar 2011
Hoj
BMW R 1200 GS - 2011
Behöver hjälp!
Köpte en GoPro HD Hero 2 Motorsport Ed. i veckan och till den 2st Samsung 32Gb SDHC Class 10 minneskort.
När jag sätter i USB kontakten i kameran och datorn visar kamernan "No SD" i displayen?

På nätet dyker felet upp flera ggr och det alla rekommenderar är Radera och Formatera kortet från menyn, detta hjälper inte för mig, inte heller formatering via extern kortläsare på datorn, har testat båda korten med samma resultat.

kan tillägga att jag har tagit både provbilder och film som jag kunnat titta på via min externa kortläsare.

Orsaken jag vill koppla in kameran är att det finns ny Firmware enl CineForm Studion som man laddar ner från GoPros hemsida.

vad i helv..är felet?

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
KTM 350 EXC -12
Behöver hjälp!
Köpte en GoPro HD Hero 2 Motorsport Ed. i veckan och till den 2st Samsung 32Gb SDHC Class 10 minneskort.
När jag sätter i USB kontakten i kameran och datorn visar kamernan "No SD" i displayen?

På nätet dyker felet upp flera ggr och det alla rekommenderar är Radera och Formatera kortet från menyn, detta hjälper inte för mig, inte heller formatering via extern kortläsare på datorn, har testat båda korten med samma resultat.

kan tillägga att jag har tagit både provbilder och film som jag kunnat titta på via min externa kortläsare.

Orsaken jag vill koppla in kameran är att det finns ny Firmware enl CineForm Studion som man laddar ner från GoPros hemsida.

vad i helv..är felet?

Prova med en annan modell på kortet, annars tippar jag på något trasigt med kameran.

HappoProd

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2012
Hoj
Ingen
De här verkar ju tveklöst vara ett av dom mest aktiva ställena på internet som de diskuteras GoPro´s (På svenska alltså).
Vart därav medlem, tänkte göra er sällskap :)

Har sett att folk har skickat sina filmer och fått kritik, ni får gärna ge mig lite kritik också, om ni vill?

Min absolut första film (första KLIPP är väl kanske mer korrekt?):
http://www.youtube.com/watch?v=qo7w77nWlUI

Ett klipp jag slängde ihop:
http://www.youtube.com/watch?v=qwA55brIXBE

Och vad jag fixade ihop efter önskemål under kvällen:
http://www.youtube.com/watch?v=0fpmVRO8Gp8

Jag har inte gjort något mer i filmväg än dessa tre, många fler tänkte jag att de skulle bli dock, de här är ju otroligt roligt!

Själv är jag ganska nöjd med dom, tycker dom känns bra gjorda. MEN! Än finns de fortfarande mycket att lära, kasta kritiken mot mig!

Tackar! :)

Hast

Hast Photography
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
KTM Duke 690 2012
Testade att göra en film för första gången med nya hojen :)

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
De här verkar ju tveklöst vara ett av dom mest aktiva ställena på internet som de diskuteras GoPro´s (På svenska alltså).
Vart därav medlem, tänkte göra er sällskap :)

Har sett att folk har skickat sina filmer och fått kritik, ni får gärna ge mig lite kritik också, om ni vill?

Jag har inte gjort något mer i filmväg än dessa tre, många fler tänkte jag att de skulle bli dock, de här är ju otroligt roligt!

Själv är jag ganska nöjd med dom, tycker dom känns bra gjorda. MEN! Än finns de fortfarande mycket att lära, kasta kritiken mot mig!

Tackar! :)

Min kritik är kort - vart är hojarna?

Hast

Hast Photography
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
KTM Duke 690 2012
Trevlig film, men mer motorljud och mindre musik!

Tack så mycket, hade egentligen tänkt ha motorljud, men när jag kom hem var dom mesta ljuden vibrationer så får fixa de till nästa film :)

Nej, men har du en mac så har du redan iMovie i datorn som funkar bra.

Både ja och nej. iMovie ingår väl i Apples iLife paket, och det är ett tillval. Oftast när man köper en Mac från t.ex. Mediamarkt så brukar det ingå :)

Squalus

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2012
Hoj
Triumph Daytona 675 -10
Tack så mycket, hade egentligen tänkt ha motorljud, men när jag kom hem var dom mesta ljuden vibrationer så får fixa de till nästa film :)

Både ja och nej. iMovie ingår väl i Apples iLife paket, och det är ett tillval. Oftast när man köper en Mac från t.ex. Mediamarkt så brukar det ingå :)

Jag fick med det när jag köpte från en apple store i USA så jag räknade med att det var så på alla men du har säkert rätt. =)

kimma_lkpg

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2011
Hoj
r6 -07
Första rullen, givetvis med skrillex....... ;) skapades på en gammal p4 med en tjockskärm som inte kunde visa röda nyanser sägs det..

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati