Samsung Galaxy S2 / S3

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jodå, det går att ändra.

Om du gör en 'zoom-ut' rörelse när du har en av skärmarna uppe så får du upp alla skärmarna i miniatyr. Därifrån kan du flytta, lägga till eller ta bort skärmar som du själv önskar genom att hålla fingret på dem eller dra dem dit du vill ha dem.

Tack! Mer tips och tricks? Kommer ju från det extremt rigida Ios.

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
ja det vore najs... :(
Har tyvärr inte några matnyttiga tips just nu.

Har nu som jag tidigare skrev kapslat in min S2 i diverse saker för att skydda dem, och det enda dåliga jag märkt är att silikonskyddet gärna drar åt sig ludd från byxfickan vilket inte är så snyggt.
Köpte en 'invisible shield' för att skydda displayen, och den är rätt så osynlig tills man vinklar upp telefonen lite, men hur ofta gör man det?
Ganska gummiaktig yta, men å andra sidan verkar det ge bra skydd för displayen.

Om någon vill veta vart jag beställde sakerna så kan ni skicka ett pm, så slipper jag skräpa ner tråden med reklam.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Har tyvärr inte några matnyttiga tips just nu. .

Jag har ett matnyttigt tips, skit i skärmskyddet, visst, du riskerar att få en repa istället, men det är det värt för att få känslan man har utan skydd...

Det är som med sex, mycket bättre känsla utan gummi...

Jonte

Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
På iphonen kan man enkelt stänga av program som inte används (efter de börja med multitasking). När jag öppna "aktiva program" är det en jävla lång lista. Inte bra för batteritiden. Hur vet jag vilka som ska stängas av? Och finns det inget enklare sätt att komma åt menyn?

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Har beställt displayskydd och stötskydd. Återkommer med synpunkter om hur den beter sig med dessa och tips om var man kan beställa, eller vart man skall undvika att beställa.

Jodå, det går att ändra.

Om du gör en 'zoom-ut' rörelse när du har en av skärmarna uppe så får du upp alla skärmarna i miniatyr. Därifrån kan du flytta, lägga till eller ta bort skärmar som du själv önskar genom att hålla fingret på dem eller dra dem dit du vill ha dem.

Jag menar att jag vill att när man trycker på home så ska man hamna på skärm fyra. Hur gör man det?

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Köpte en idag, fattar inget än så länge. Haft på den i 10 minuter sen gav jag upp. Men blir något att pilla med i morgon när man ska sola! :D

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Nä nu behöver jag hjälp! Har en sonyericsson w302 och vill föra över mina kontakter till galaxyn. Ladda ner gmail appen till SE mobilen men det går inte starta den. Fattar inte hur jag ska göra för att lägga över kontakterna till gmailen! Är det någon som har lust o förklara för mig så jag kan använda min telefon!? Inte så roligt om man inte har några kontakter i den. :(

Pleeeease!! :krama

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
På iphonen kan man enkelt stänga av program som inte används (efter de börja med multitasking). När jag öppna "aktiva program" är det en jävla lång lista. Inte bra för batteritiden. Hur vet jag vilka som ska stängas av? Och finns det inget enklare sätt att komma åt menyn?
Din telefon blir långsammare om du håller på att avsluta programmen, de ligger i viloläge och drar inget batteri, men går mkt snabbare att öppna. Kolla under inställningar-om telefonen-batterianvändning för att se vad som äter batteri ;)

Känner du att du måste stänga av ett program som är igång så håller du in hemknappen och kan då välja program att gå in i eller uppgifts hanteraren, därifrån stänger du av programmet ;)

Prova juice defender annars om du har problem med batteriet....

Jag menar att jag vill att när man trycker på home så ska man hamna på skärm fyra. Hur gör man det?
Prova ADW launcher eller Launcher Pro, jag kör den senare där kan du ställa in antal skärmar och vilken som ska vara hemskärm. Samt att du får fem ikoner i docken plus att du kan scrolla på den så du har egentligen 3*5 iconer och kan lägga till genvägar för när du swipear upp på en ikon! Hur grymt som helst!!

Jag sitter med S ettan just nu och är sugen på att byta men väntar nog till jag får 4G i mobilen... för er som funderar på SII men inte har så bråttom så kommer det en ny version i slutet på sommaren med NFC (near field communication), vilket ger möjlighet att betala med mobilen och använda den som busskort och nyckel :tummenupp

Nä nu behöver jag hjälp! Har en sonyericsson w302 och vill föra över mina kontakter till galaxyn. Ladda ner gmail appen till SE mobilen men det går inte starta den. Fattar inte hur jag ska göra för att lägga över kontakterna till gmailen! Är det någon som har lust o förklara för mig så jag kan använda min telefon!? Inte så roligt om man inte har några kontakter i den. :(

Pleeeease!! :krama
Kan du inte föra över kontakterna till simkortet? Då hittar du dem på SIIan och kan sen exportera dem till en fil på minneskortet och importera dem till gmail. Har tyvärr inte hittat ngt smidigare sätt men detta fungerade för mig ;)

Last edited:

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Kan du inte föra över kontakterna till simkortet? Då hittar du dem på SIIan och kan sen exportera dem till en fil på minneskortet och importera dem till gmail. Har tyvärr inte hittat ngt smidigare sätt men detta fungerade för mig ;)[/QUOTE]

Vad jag förstått så kan man inte göra det, men ska testa! Stoppa i sim-kortet innan men den hitta inget. :( Ska prova igen! Tack!

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Har Copter displayskydd, kändes lite mjuk o jävlig, dåligt glid, den med i början men det blir bättre vartefter det torkar.

MMS fungerar inte och automatiska inställningarna finns inte hos Tele2 ännu, inte sist jag kolla iaf. Kundtjänst satt som fågelholkar för på något jefla vis lägger den in inställningarna själv, trippelkontrollerade, men icke så de hänvisade till Samsung. Googla lite på "server response error" tydligen ganska vanligt propplem. Lösningen ska vara att deleta befintliga (osynliga knappen ned till vänster), skapa ny (osynliga knappen ned till vänster) och sedan lägga in inställningarna från marrotören manuellt. Inte provat själv ännu dock =0)

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
Jag tycker att ett bra skärmskydd gör känslan skönare, bättre glid! Tjejen hade strul med mms, efter mkt strulande visade det sig att det var sim-kortet som strulade, ett nytt å allt funkade.

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
Har Copter displayskydd, kändes lite mjuk o jävlig, dåligt glid, den med i början men det blir bättre vartefter det torkar.

MMS fungerar inte och automatiska inställningarna finns inte hos Tele2 ännu, inte sist jag kolla iaf. Kundtjänst satt som fågelholkar för på något jefla vis lägger den in inställningarna själv, trippelkontrollerade, men icke så de hänvisade till Samsung. Googla lite på "server response error" tydligen ganska vanligt propplem. Lösningen ska vara att deleta befintliga (osynliga knappen ned till vänster), skapa ny (osynliga knappen ned till vänster) och sedan lägga in inställningarna från marrotören manuellt. Inte provat själv ännu dock =0)

Man får lägga in manuellt på de flesta telefoner, ett bra ställe att få hjälp på är swedroid.se.

S84

När du minst anar det!
Gick med
10 Apr 2008
Hoj
Halvt bobbrad
Så hur nöjda är ni nu på en skala 1-10?
nått negativt?

Lär nog ha en sån rackare..

RyXze

Nyberg
Gick med
28 Nov 2005
Hoj
2014 KTM Duke 690
Sanslöst grym mobil förutom den kassa wifi signalen, är tydligen inte ensam om det.. Får hoppas på att det kommer en fix snart!

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Helgrym nalle fortfarande. Har endast buggat en (1) gång totalt. Sjukt bra skärm med makalös svärta. Sinnessjukt bra bilder med kameran, mycket bra videoinspelning, ultrasnabb.

En nalle man kan sitta och swipe:a med fastän man inte vill ha något utfört.. :)

Jonte

Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Krångligare än Iphone men med sjukt stor potential. Blev lite besviken på batteritiden efter alla lovord. Samt dålig autozoom i browsern. Ska testa en annan.

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Visst. Går man bara på rena Benchmarksiffror så e valet enkelt. Men det e ju lite som att köpa bil efter hur många hästkrafter den har.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Visst. Går man bara på rena Benchmarksiffror så e valet enkelt. Men det e ju lite som att köpa bil efter hur många hästkrafter den har.

Fast nu är det ju inte bara processor som är sämre på HTC, utan även mängd minne, display, kamera osv...

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...