På iphonen kan man enkelt stänga av program som inte används (efter de börja med multitasking). När jag öppna "aktiva program" är det en jävla lång lista. Inte bra för batteritiden. Hur vet jag vilka som ska stängas av? Och finns det inget enklare sätt att komma åt menyn?
Din telefon blir långsammare om du håller på att avsluta programmen, de ligger i viloläge och drar inget batteri, men går mkt snabbare att öppna. Kolla under inställningar-om telefonen-batterianvändning för att se vad som äter batteri
Känner du att du måste stänga av ett program som är igång så håller du in hemknappen och kan då välja program att gå in i eller uppgifts hanteraren, därifrån stänger du av programmet
Prova juice defender annars om du har problem med batteriet....
Jag menar att jag vill att när man trycker på home så ska man hamna på skärm fyra. Hur gör man det?
Prova ADW launcher eller Launcher Pro, jag kör den senare där kan du ställa in antal skärmar och vilken som ska vara hemskärm. Samt att du får fem ikoner i docken plus att du kan scrolla på den så du har egentligen 3*5 iconer och kan lägga till genvägar för när du swipear upp på en ikon! Hur grymt som helst!!
Jag sitter med S ettan just nu och är sugen på att byta men väntar nog till jag får 4G i mobilen... för er som funderar på SII men inte har så bråttom så kommer det en ny version i slutet på sommaren med NFC (near field communication), vilket ger möjlighet att betala med mobilen och använda den som busskort och nyckel
Nä nu behöver jag hjälp! Har en sonyericsson w302 och vill föra över mina kontakter till galaxyn. Ladda ner gmail appen till SE mobilen men det går inte starta den. Fattar inte hur jag ska göra för att lägga över kontakterna till gmailen! Är det någon som har lust o förklara för mig så jag kan använda min telefon!? Inte så roligt om man inte har några kontakter i den.
Pleeeease!!
Kan du inte föra över kontakterna till simkortet? Då hittar du dem på SIIan och kan sen exportera dem till en fil på minneskortet och importera dem till gmail. Har tyvärr inte hittat ngt smidigare sätt men detta fungerade för mig