Samsung Galaxy S2 / S3

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Klicka "Phone" för att ringa och slå in:

*#1234#

Nu kommer det upp en lista, PDA är firmware och den senaste heter:

I9100XWKF3

Aaah. Tack. Min heter I9100XWKE2.
Går alltså inte att uppdatera via WiFi?

Edit: När jag söker efter uppdateringar står det att det inte finns några tillgängliga.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Aaah. Tack. Min heter I9100XWKE2.
Går alltså inte att uppdatera via WiFi?

Edit: När jag söker efter uppdateringar står det att det inte finns några tillgängliga.

Vet faktiskt inte men stoppa i sladden o prova så lär du märka om det blir någon skillnad =0) Kör dock Air med wajjfajj men kört med sladd för firmware. Glöm inte det jag skrev tidigare:

"Just det när man kopplar in telefonen till Kies 2.0 så måste den vara vaken, annars hamnar den aldrig under anslutna enheter och då får du inte reda på om det finns någon uppdatering eller ej och det kan vara lätt att missta sig att "Kies" senaste uppdatering är redan installerad vilket alltså inte är detsamma som firmware."

Sen när du är klar med det så testar du att skicka ett fake-sms, håller fingret i rutan (eller på 8-tands drevet), väljer "Input method" när rutan kommer upp och klickar på "Swype".. nu får du träna dom grå :tummenupp Sen kan vi ha SH-mästerskapen i swajjpande :D

http://www.youtube.com/watch?v=qs47Zos9FZA

Last edited:

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Sen när du är klar med det så testar du att skicka ett fake-sms, håller fingret i rutan (eller på 8-tands drevet), väljer "Input method" när rutan kommer upp och klickar på "Swype".. nu får du träna dom grå :tummenupp Sen kan vi ha SH-mästerskapen i swajjpande :D

http://www.youtube.com/watch?v=qs47Zos9FZA

Nu ska jag ut på landet. Där är det noll eller ingen täckning, så jag måste hitta nåt annat att roa mig med. Det blir väl den klassiska gräsklippningen eller slånedgetingboet-aktiviteten :D

S84

När du minst anar det!
Gick med
10 Apr 2008
Hoj
Halvt bobbrad
Så vilka apps o widgets är ett måste?

I övrigt är jag nöjd med luren förutom att jag känner mig gammal pga komplicerad telefon.. Men det är nog bara en vane sak tills jag lärt mig den.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Så vilka apps o widgets är ett måste?

I övrigt är jag nöjd med luren förutom att jag känner mig gammal pga komplicerad telefon.. Men det är nog bara en vane sak tills jag lärt mig den.

Kolla android tråden, där finns alla måsten :)

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Jag saknar en liten lampa på framsidan som blinkar om man missat ett samtal/meddelande..... Brukar gå att mickla fram i nån meny, men hittar inget.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Din late jävel, det är ju inge viktigt! :D Läste att det fanns lite widgets för sånt men inget jag har något behov av så inte spånat vidare gällande det.

Däremot batterier är intressant, slumrat förbi några butiker i ämnet men ingen hade fått in något till S2 ännu. Original ska vara Li-Ion med kapacitet på 1650 mAh vilket butiken jag trodde mest på tyckte var klent...? Visst batteritiden är väl en bit ifrån bra på denna här men han uttryckte sig som så att 1650 var lite i sig vilket jag undrar om det verkligen är om man jämför med andra lurar.

Men men vilka gör bäst batterier och med mest mAh? Är batteriet troligen enhetsspecifik eller använder dom sig av en standard så att marknaden är större än för enbart S2?

Vill med andra ord ha extra batterier nu när man har en telefon med "löst" dito och då gärna bättre än original om det finns.

Mirre7

Dunderklumpan
Gick med
29 Oct 2008
Hoj
Kawa Z750 -10 (Saffransbulle)
Bytte upp mig till S2 från ettan för drygt en månad sedan och allt blev ännu bättre. :tummenupp
Det enda som är mindre bra är att om det synkas mycket (Outlookmail+gmail mm) så suger den mycket batteri. Jag måste ladda min varje natt.
S2 har vad jag har förstått även en kryptering som gör den till en säkrare nalle. Någon annan som är mer teknisk kan säkert förklara detta bättre..

Jag har casemate som skal. Ett hårt skal som även funkar prima som fickspegel. Tjejigt och fåfängt? Jaaaaa! :banana:banana

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Klicka "Phone" för att ringa och slå in:

*#1234#

Nu kommer det upp en lista, PDA är firmware och den senaste heter:

I9100XWKF3

Men helvet. Mitt Kies står på "auto-update" om/när det skulle komma en ny firmware. Men nuvarande version är FORTFARANDE KE2, och den säger att det är den senaste.

KEFF!

Edit: Nu fick jag den att uppdatera "luftvägen"......... KE3 nu.

Last edited:

ReoReo

Proud member of Lucius fan club!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki minimotard i Bangkok.
Jag har tva timmar att bestamma mig emellan SE Arc, Htc Sensation eller Galaxy SII. Har ni nagra bra rad?

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Jag har tva timmar att bestamma mig emellan SE Arc, Htc Sensation eller Galaxy SII. Har ni nagra bra rad?

Beror väl på hur du tänker. Gjorde själv samma val och arcen går bort för att den är enkel kärnig. Ingen jätte förlust idag kanske men snart kommer ics och då vet man ju aldrig.

htc går bort för mig, dels pga att jag avskyr sense och att htc i mina ögon hållt en helt usel kvalité.

ReoReo

Proud member of Lucius fan club!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki minimotard i Bangkok.
Det fick bli en galaxy:). Skarmen avgjorde.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jag har ett irriterade problem. Första gången jag la in en kontakt, skrev jag in numret själv och spara under ett namn. Sen såg jag att jag fått till en siffra för mycket och ändrade numret. Men det fortsätter trilla in SMS från numret med en siffra för mycket, jag kan alltså inte svara. Jag har en ny kontakt med rätt nummer som jag svarar till men SMSen kommer in på båda numren. Har raderat alla loggar och sms men telefonen vägrar glömma numret. Återställning?

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Är det bara GPSen i min telefon som är ruggigt slö på att låsa?
I tester jag läst skall den tydligen vara grymt snabb. Tom min gamla Hero var bättre.

Mirre7

Dunderklumpan
Gick med
29 Oct 2008
Hoj
Kawa Z750 -10 (Saffransbulle)
Det e ju bara att stänga av Autosynkningen så håller ju batteriet längre.

Jomenvisst att jag inte tänkte på det. dööööh... :tummenupp Men man kanske behöver autosynken i sitt jobb. ;) I detta fall hade Blackberryn oerhört mycket mer batteritid/drog mindre batteri. Även om man "bara" synkar den en gång i timmen så drar den mycket mer ändå i jämförelse med Blackisen där jag istället valde att synka den i realtid.

Last edited:

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
ja det vore najs... :(
Är det bara GPSen i min telefon som är ruggigt slö på att låsa?
I tester jag läst skall den tydligen vara grymt snabb. Tom min gamla Hero var bättre.

Tar 5-10 sekunder för min att hitta position beroende på väder och om man har något i vägen, så du kanske bara har otur varje gång.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...