Samsung Galaxy S2 / S3

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Vill bara slå ett slag för HTCs Sensation. HTC Sense rockar.

Visserligen är smaken som baken. Men sense är det värsta jag vet! Sen är ju tyvärr kvalitén på htc ganska undermålig samt att de snålar väldigt mycket på minnet, det i sig blir ett problem iom att många appar måste installeras på intern minnet.

*edit* sense är så dåligt så jag blir arg! Värst är skärmupplåsningen som går uppifrån och ner och alltid blir upplåst av fickan när man ska ta fram den :huvet

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
*edit* sense är så dåligt så jag blir arg! Värst är skärmupplåsningen som går uppifrån och ner och alltid blir upplåst av fickan när man ska ta fram den :huvet
På Sense 3.0 så är det, med mycket annat,ändrat.
Men visst,smaken e som baken.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
På Sense 3.0 så är det, med mycket annat,ändrat.
Men visst,smaken e som baken.

Det va på tiden! då är det väl bara kvalitén som är problemet. Haft några htc och alla har haft problem med digitizern mm men kankske blivit bättre sen nexusen

RRbjorn

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZX6R-08 (race), Yamaha YZ450F-07 cross
Så hur nöjda är ni nu på en skala 1-10?
nått negativt?

Lär nog ha en sån rackare..

Både och...
Har haft min i ca. 2 månader nu

plus
- Grafik (sjukt bra vid film, surf, spel (testa Extreem Trial t.ex.)

- Processor startar snabbt och hänger sig aldrig än så länge.

- Mycket snabb - som en nyare dator att surfa på webben om man kör wlan.

minus
- Display. Gorilla glass my ass. Redan fått repor i display. Mer "chimpanzee glass" på min i alla fall.

- Skalet - ingen höjdarkvalitet - tappat den ett par gånger och det blir feta märken/inbuktningar i kanterna (för tunnt skal).

- Batteriet - Om man använder den som man vill (synka fler mailkonton, upptateringar, lite kartfunktioner, pratar 2h+ per dag så suger batteriet ut rätt mycket.

- Gränssnittet. Jag var van med HTC Sense - mycket skönare och användarvälligt. T.ex. touchknappen för att ringa upp sitter för högt. Men man kan ju iofs rota den.

- Saknar knapp för kamera + scrollfunktion/kula.

- Går inte att sänka ljudet i hörlurarna steglöst. T.ex. om man ligger o lyssnar på musik/radio på spikmattan vill man ha lågt ljud för att varva ner:glömdet

Personligen skulle jag inte köpa den idag. Lite för stor. Skulle kolla HTC Sensation eller vänta på nästa flaggskepp från någon tillverkare.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Fick hem min idag. Den saknar några "fasta" knappar mot min Hero. Hur f-n kommer jag åt inställningar, båte telefoninställningar samt inställningar/menyer i program??

Lethenstrm

Oldshool Racingmotard
Gick med
18 Jan 2009
Hoj
Honda XR630R -90, KTM 530EXC -08
Fick hem min idag. Den saknar några "fasta" knappar mot min Hero. Hur f-n kommer jag åt inställningar, båte telefoninställningar samt inställningar/menyer i program??

Inställningar hittar man alltid på touchknappen till vänster om hemknappen :)

Sent from my Samsung Galaxy S2 using Tapatalk

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Inställningar hittar man alltid på touchknappen till vänster om hemknappen :)

Aaaah. Men när jag trycker där får jag upp google(?).
Ser att du använder Tapatalk. Är det bra shit? Värt 19 pix?

Edit: Google dök visst bara upp när man var på vissa sidor....
Nu funkar det. Tack.

Last edited:

Lethenstrm

Oldshool Racingmotard
Gick med
18 Jan 2009
Hoj
Nej då håller du in :) du ska bara trycka på den :)

Det är mycket smidigare med ren forumsurfning med tapatalk så jag använder det oftast när jag är inne på sporthoj etc. Dock om man ska ladda upp en bild eller nå så får man ju surfa som vanligt :)

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Aaaah. Men när jag trycker där får jag upp google(?).
Ser att du använder Tapatalk. Är det bra shit? Värt 19 pix?

Edit: Google dök visst bara upp när man var på vissa sidor....
Nu funkar det. Tack.

tapatalk kan du ju testa gratis, du kan läsa men inte skriva då.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Kies, hur funkar det egentligen. Jag trodde telefonen hade ett webgränssnitt, men tydligen måste man installera nåt i sin burk också?

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Kies, hur funkar det egentligen. Jag trodde telefonen hade ett webgränssnitt, men tydligen måste man installera nåt i sin burk också?

Kies Air kör du i webläsaren, egen uppfattning är att det funkar dåligt med Chrome men problemfritt med räven, riktigt smidigt faktiskt.

Kies 2.0 använder du för att uppdatera firmware men det fungerar endast med windows.

Kies mini är väl typ som Kies 2.0 för Mac men det går alltså inte att uppdatera firmware med mini = jag använder bara Air på Mac.

Dock verkar det halvt instabilt med synkroniseringen mellan SII och Kies 2.0, exempel:

Om telefonen "sover" när jag har den inkopplad till datorn och Kies så vill den inte synka klart utan den "tänker" bara. Väcker jag telefonen och låser upp den får den dock kontakt och telefonen hamnar i listan under anslutna enheter.

När jag sedan uppdarerar (gjorde det nu för en halvtimma sen) till senaste firmware så ska naturligtvis telefonen vara ansluten och strömförsörjning etc för mobil och dator vara ok... som vanligt. Att ladda ned uppdateringen till datorn tar ganska lång tid, om det beror på att Samsung har en slö server, för att man beblandar sig med Windows eller om det är för att stabiliteten ska vara fullgod vet jag inte. Filen kan inte vara särskilt stor och jag sitter på 100mbit.

Hur som helst eftersom både detta och själv uppdateringen från dator till telefonen tar lång tid så hinner lurhelvetet somna om man har default sovinställningar och då hänger det sig. När den gjorde det för mig var den i uppdateringsfasen = sämsta möjliga och en arg grön gubbe är på mobildisplayen då som talar om att man inte ska stänga av under uppdateringen. Jag hade ju då inte så mycket val när datorn beklagade att något väntat (förmodligen) windowserror inträffat, hatar skiten.

Testade då att koppla ur och in telefonen, ingenting hände mer än Kies försökte få kontakt med telefonen utan att lyckas eftersom den var i uppdateringsläge med den arga gröna gubben. Stängde då av telefonen och starta den igen, inga problem som tur va.

Då gjordes följande:

Applications/Settings/Display/Screen time-out/10 minutes(max) samt att jag bocka av "Auto adjust screen power" för säkerhets skull.

Sen testade jag att uppdatera igen, av oklar anledning var den tvungen att ladda ner filen igen som tog ytterligare hundra år men denna gång fungera det iaf, tror jag peta till skärmen efter 5 min bara för att vara på den säkra sidan.

Just det när man kopplar in telefonen till Kies 2.0 så måste den vara vaken, annars hamnar den aldrig under anslutna enheter och då får du inte reda på om det finns någon uppdatering eller ej och det kan vara lätt att missta sig att "Kies" senaste uppdatering är redan installerad vilket alltså inte är detsamma som firmware.

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke
Den låter jäkligt bra på pappret, men jag kände på en idag.. Känns som den kommer från Toys R Us typ :gnissla

Lethenstrm

Oldshool Racingmotard
Gick med
18 Jan 2009
Hoj
Säkert att du inte kände på en testgrej då? :S

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Den låter jäkligt bra på pappret, men jag kände på en idag.. Känns som den kommer från Toys R Us typ :gnissla

Jag hade själv läst en massa om att den skulle vara plastig osv, men så illa var det faktiskt inte. Visst, den håller kanske inte samma finish som ifån, men jag är helnöjd. Sen är skalet inte allt....

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
visst fan är den plastig. Men så är den lätt istället. Jämförde den med en htc desire HD och visst kändes den inte lika gedigen men det är inte allt :)

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Oj, det var ett uttömmande svar. Orkade bara pillra med det i 2 min, sen gav jag upp och fipplade med nåt annat istället. Får gå till botten med det där en annan dag.

Kies Air kör du i webläsaren, egen uppfattning är att det funkar dåligt med Chrome men problemfritt med räven, riktigt smidigt faktiskt.

Kies 2.0 använder du för att uppdatera firmware men det fungerar endast med windows.

Kies mini är väl typ som Kies 2.0 för Mac men det går alltså inte att uppdatera firmware med mini = jag använder bara Air på Mac.

Dock verkar det halvt instabilt med synkroniseringen mellan SII och Kies 2.0, exempel:

Om telefonen "sover" när jag har den inkopplad till datorn och Kies så vill den inte synka klart utan den "tänker" bara. Väcker jag telefonen och låser upp den får den dock kontakt och telefonen hamnar i listan under anslutna enheter.

När jag sedan uppdarerar (gjorde det nu för en halvtimma sen) till senaste firmware så ska naturligtvis telefonen vara ansluten och strömförsörjning etc för mobil och dator vara ok... som vanligt. Att ladda ned uppdateringen till datorn tar ganska lång tid, om det beror på att Samsung har en slö server, för att man beblandar sig med Windows eller om det är för att stabiliteten ska vara fullgod vet jag inte. Filen kan inte vara särskilt stor och jag sitter på 100mbit.

Hur som helst eftersom både detta och själv uppdateringen från dator till telefonen tar lång tid så hinner lurhelvetet somna om man har default sovinställningar och då hänger det sig. När den gjorde det för mig var den i uppdateringsfasen = sämsta möjliga och en arg grön gubbe är på mobildisplayen då som talar om att man inte ska stänga av under uppdateringen. Jag hade ju då inte så mycket val när datorn beklagade att något väntat (förmodligen) windowserror inträffat, hatar skiten.

Testade då att koppla ur och in telefonen, ingenting hände mer än Kies försökte få kontakt med telefonen utan att lyckas eftersom den var i uppdateringsläge med den arga gröna gubben. Stängde då av telefonen och starta den igen, inga problem som tur va.

Då gjordes följande:

Applications/Settings/Display/Screen time-out/10 minutes(max) samt att jag bocka av "Auto adjust screen power" för säkerhets skull.

Sen testade jag att uppdatera igen, av oklar anledning var den tvungen att ladda ner filen igen som tog ytterligare hundra år men denna gång fungera det iaf, tror jag peta till skärmen efter 5 min bara för att vara på den säkra sidan.

Just det när man kopplar in telefonen till Kies 2.0 så måste den vara vaken, annars hamnar den aldrig under anslutna enheter och då får du inte reda på om det finns någon uppdatering eller ej och det kan vara lätt att missta sig att "Kies" senaste uppdatering är redan installerad vilket alltså inte är detsamma som firmware.

Lethenstrm

Oldshool Racingmotard
Gick med
18 Jan 2009
Hoj
Jo, det var en dummy. Trodde det var exakt samma skal? :)

Jag är inte säker men jag pillade med en dummy innan jag köpte min. Tyckte dummyn kändes fan så mkt billigare

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke
Jag är inte säker men jag pillade med en dummy innan jag köpte min. Tyckte dummyn kändes fan så mkt billigare

Ok får gå in och klämma på en riktig!
Fortfarande sugen att byta bort i4an :)

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Folk lägger ned löjligt mycket tid på att göra snygga homescreens:

hejb.jpg

samsunggalaxysii1.jpg

Man kanske skulle pillra ihop nåt så att luren blir lite raffigare

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...