Samsung Galaxy S2 / S3

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
KTM 790 AdvR
Spelar ingen roll om det är sense lär ju roota luren ändå.
Xda ftw!

Sent from my Desire HD using Tapatalk

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Det måste vara väldigt länge sedan, gammal HTC med Win på kanske?

Jag har aldrig hört någon klaga på digitizern på en modern HTC.

Jag har ändå pillat på väldigt många androidtelefoner på sista åren.

Både tatoo ( snik lur ) och min nexus one hade de problemen. På nexus är det väldigt vanligt.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag har lite svårt att fatta vissa saker med den här luren. Just nu är det galleriet som sätter myror i skallen på mig. Klickar jag där kommer det upp flera mappar med bilder som jag tagit. De flesta bilderna och filmerna verkar dock hamna i samma mapp (?).
Några mappar har jag lyckats namnge, men vettefan hur.

Vill föra över bilderna till min mac. Provade först med Kies Air. Då får man bara upp typ 20 bilder i taget = jobbigt.

Pluggade in luren i macen direkt med USB-kabel. Inget händer.

Jag vill alltså FLYTTA bilderna från telefonen till datorn. För 10 år sedan var jag hyfsat tekniskt bevandrad, men nu har fan tekniken sprungit ifrån mig. Börjar förstår hur farsan kände det när jag lärde honom programmera videon...

Nån som kan hjälpa mig?

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke
Nu tror jag minsann jag går och köper en lur. Dubbelkollar bara: Nog finns det gps-program för att logga distanser man springer/cyklar/går, motsvarande iPhones Runkeeper?

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Nu tror jag minsann jag går och köper en lur. Dubbelkollar bara: Nog finns det gps-program för att logga distanser man springer/cyklar/går, motsvarande iPhones Runkeeper?

RunKeeper, Endomondo (tycker jag bättre om, schysst webgränssnitt också), LöparAppen (om du vill ha på svenska).

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
ja det vore najs... :(
Runkeeper eller MyTracks för att lagra spår.
Dock så drar MyTracks ganska mycket batteri, men är bra om man inte skall vara ute
under någon längre tid.

VLindgren

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2007
Hoj
Röd/Vit 600
Tja.
Har haft min galaxy nu i 1½ dygn, och när jag tog den imorse när jag gick upp var den fulladdad, nu kl 09:00 utan knappt nån användning är den på 48 %. Jag har tagit bort vanliga saker som wifi, osv och laddade ner juicedefender, men trots det verkar den dra galet mycket batteri. Är det så för er andra också?
Kan den behöva ett par laddningar för att nå full kapacitet?

Peace out

S84

När du minst anar det!
Gick med
10 Apr 2008
Hoj
Halvt bobbrad
Min är också hungrig på batteri men 1dygn klarar jag mig. blir nog lite bättre efter ett par laddningar.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Tja.
Har haft min galaxy nu i 1½ dygn, och när jag tog den imorse när jag gick upp var den fulladdad, nu kl 09:00 utan knappt nån användning är den på 48 %. Jag har tagit bort vanliga saker som wifi, osv och laddade ner juicedefender, men trots det verkar den dra galet mycket batteri. Är det så för er andra också?
Kan den behöva ett par laddningar för att nå full kapacitet?

Peace out

Det där låter inte riktigt riktigt.......Min håller helt ok och har gjort så från början...

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Jag har lite svårt att fatta vissa saker med den här luren. Just nu är det galleriet som sätter myror i skallen på mig. Klickar jag där kommer det upp flera mappar med bilder som jag tagit. De flesta bilderna och filmerna verkar dock hamna i samma mapp (?).
Några mappar har jag lyckats namnge, men vettefan hur.

Vill föra över bilderna till min mac. Provade först med Kies Air. Då får man bara upp typ 20 bilder i taget = jobbigt.

Pluggade in luren i macen direkt med USB-kabel. Inget händer.

Jag vill alltså FLYTTA bilderna från telefonen till datorn. För 10 år sedan var jag hyfsat tekniskt bevandrad, men nu har fan tekniken sprungit ifrån mig. Börjar förstår hur farsan kände det när jag lärde honom programmera videon...

Nån som kan hjälpa mig?
Installera Dropbox i datorn och i telefonen. Öppna galleriet i telefonen, "långtryck" på mappen med dina bilder så den får en bock, nere till vänster dyker det nu upp en knapp "Dela". Tryck på den, välj Dropbox och välj var du vill lägga bilderna.
Klart!
Görs förstås helst när man är uppkopplad via wi-fi.

Last edited:

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Installera Dropbox i datorn och i telefonen. Öppna galleriet i telefonen, "långtryck" på mappen med dina bilder så den får en bock, nere till vänster dyker det nu upp en knapp "Dela". Tryck på den, välj Dropbox och välj var du vill lägga bilderna.
Klart!
Görs förstås helst när man är uppkopplad via wi-fi.

Visst, men om jag vill föra över filmer och annat? Måste allt gå via någon mjukvara (Dropbox/Kies eller whatever). Jag vill plugga luren till min USB och komma åt den som vilken mapp som helst.

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Visst, men om jag vill föra över filmer och annat? Måste allt gå via någon mjukvara (Dropbox/Kies eller whatever). Jag vill plugga luren till min USB och komma åt den som vilken mapp som helst.

Låter konstigt, har du pluggat in den i en Windows-burk och provat?

Tjongar jag i min Legend i vilken win-burk som helst kommer den upp som en flyttbar disk.

Får du upp något alternativ i luren om du stoppar i USB-kabeln i datorn (ladda/diskenhet osv) ?

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Låter konstigt, har du pluggat in den i en Windows-burk och provat?

Tjongar jag i min Legend i vilken win-burk som helst kommer den upp som en flyttbar disk.

Får du upp något alternativ i luren om du stoppar i USB-kabeln i datorn (ladda/diskenhet osv) ?

Jag har pluggat den i min mac.......
Nu har jag iofs installerat Win/ där också, så då kanske det funkar.

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke
Nu har jag tjackat en S2A... har ni också en fet glipa mellan skärm och ram där skräp samlas?kan man tanka ner nya tangentborg? sjukt störande att spacetangenten inte är centrerad

verkar chill i övrigt, men zoom/scroll på websidor är lite fucked

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Har provat flera av nämnda träningsprogram, men föll själv för Cardiotrainer. Rekommenderas varmt. Finns gratis på Market.

Lethenstrm

Oldshool Racingmotard
Gick med
18 Jan 2009
Hoj
Honda XR630R -90, KTM 530EXC -08
Någon som vet om man kan byta bakgrundsbild på musikspelaren? Just nu har jag en bild på en polare med stor näsa, vet inte hur den hamnade där å vill inte ha den där!

Hjälp!

Sent from my Samsung Galaxy S2 using Tapatalk

Stampep

but why?
Gick med
28 Feb 2009
Hoj
XRV750
Skaffat mig en s2 idag, kan man få in "normalt" tangentbord? alltså som på en vanlig knappmobil..
hittade detta själv nånstans :va

haha blir nog intressant det här..

Last edited:
Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...