Det måste vara väldigt länge sedan, gammal HTC med Win på kanske?
Jag har aldrig hört någon klaga på digitizern på en modern HTC.
Jag har ändå pillat på väldigt många androidtelefoner på sista åren.
Nu tror jag minsann jag går och köper en lur. Dubbelkollar bara: Nog finns det gps-program för att logga distanser man springer/cyklar/går, motsvarande iPhones Runkeeper?
RunKeeper, Endomondo (tycker jag bättre om, schysst webgränssnitt också), LöparAppen (om du vill ha på svenska).
Tja.
Har haft min galaxy nu i 1½ dygn, och när jag tog den imorse när jag gick upp var den fulladdad, nu kl 09:00 utan knappt nån användning är den på 48 %. Jag har tagit bort vanliga saker som wifi, osv och laddade ner juicedefender, men trots det verkar den dra galet mycket batteri. Är det så för er andra också?
Kan den behöva ett par laddningar för att nå full kapacitet?
Peace out
Det där låter inte riktigt riktigt.......Min håller helt ok och har gjort så från början...
Installera Dropbox i datorn och i telefonen. Öppna galleriet i telefonen, "långtryck" på mappen med dina bilder så den får en bock, nere till vänster dyker det nu upp en knapp "Dela". Tryck på den, välj Dropbox och välj var du vill lägga bilderna.Jag har lite svårt att fatta vissa saker med den här luren. Just nu är det galleriet som sätter myror i skallen på mig. Klickar jag där kommer det upp flera mappar med bilder som jag tagit. De flesta bilderna och filmerna verkar dock hamna i samma mapp (?).
Några mappar har jag lyckats namnge, men vettefan hur.
Vill föra över bilderna till min mac. Provade först med Kies Air. Då får man bara upp typ 20 bilder i taget = jobbigt.
Pluggade in luren i macen direkt med USB-kabel. Inget händer.
Jag vill alltså FLYTTA bilderna från telefonen till datorn. För 10 år sedan var jag hyfsat tekniskt bevandrad, men nu har fan tekniken sprungit ifrån mig. Börjar förstår hur farsan kände det när jag lärde honom programmera videon...
Nån som kan hjälpa mig?
Installera Dropbox i datorn och i telefonen. Öppna galleriet i telefonen, "långtryck" på mappen med dina bilder så den får en bock, nere till vänster dyker det nu upp en knapp "Dela". Tryck på den, välj Dropbox och välj var du vill lägga bilderna.
Klart!
Görs förstås helst när man är uppkopplad via wi-fi.
Visst, men om jag vill föra över filmer och annat? Måste allt gå via någon mjukvara (Dropbox/Kies eller whatever). Jag vill plugga luren till min USB och komma åt den som vilken mapp som helst.
Låter konstigt, har du pluggat in den i en Windows-burk och provat?
Tjongar jag i min Legend i vilken win-burk som helst kommer den upp som en flyttbar disk.
Får du upp något alternativ i luren om du stoppar i USB-kabeln i datorn (ladda/diskenhet osv) ?
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari