Samsung Galaxy S2 / S3

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Ok. Fattar vad du menar. Kontakter och Telefon leder till samma meny. Nästan.Tel/kontakter har varsin "snabblänk" till en undermeny i "huvudmenyn" som är densamma. Du kan dra höger/vänster däruppe och välja knappsats, loggar, kontakter, favoriter osv. Det har säkert redan räknat ut?

Begriper bara inte hur du kan få upp alla sms där också? De visas ju under meddelanden?

Betr. loggar så visas alla. Det är väl alla du vill se LR?
Kanske har du inte senaste firmwaren? I min visas alla loggar. Dock ej sms etc. De har en egen meny.

Det jag stör mig mest på med denna luren är att den inte har minsta lilla diod som blinkar om man har mail/meddelande/missat samtal. En sån liten grej.. Stör mig som fan på det, men får väl leva med det. Trodde det var standard på mobiler.

Mina menyer under kontakter och telefon är helt identiska...

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Vad hjälper det? Då får jag ju upp samma fem alternativ i bägge kategorierna. logga, knappsats osv. I loggarna syns då allt som hänt inkl meddelanden.

Skumt. Visst är det samma meny i båda fallen, men för telefon är logg eller knappsats förvald (beroende på vad du gjorde sist) och för kontakter är kontakter/favoriter/grupper förvald beroende på vad du gjorde sist.

Känns som om vi missar nåt elementärt här. Är det bara jag (eller du) som är pantad, eller är det verkligen nåt koko i din lur?

S84

När du minst anar det!
Gick med
10 Apr 2008
Hoj
Halvt bobbrad
Skumt. Visst är det samma meny i båda fallen, men för telefon är logg eller knappsats förvald (beroende på vad du gjorde sist) och för kontakter är kontakter/favoriter/grupper förvald beroende på vad du gjorde sist.

Känns som om vi missar nåt elementärt här. Är det bara jag (eller du) som är pantad, eller är det verkligen nåt koko i din lur?

Ja förvalen är som du förklarar dom men i övrigt är dom exakt lika.
hmm ja ska fråga på swedroid så kanske nån där vet nått...
vore skönt med en lösning.

Last edited:

S84

När du minst anar det!
Gick med
10 Apr 2008
Hoj
Halvt bobbrad

Använder du nån annan sms app ist för orginalet? isf har vi svaret på varför dina sms inte syns i loggen..

i övrigt så är väl våran telefon och kontakt lika om jag förstått allt rätt?

särkrille

pojkband
Gick med
4 Jun 2007
Hoj
svart sak
Fattar inte vad ni snackar om. SMS i samtalsloggen? Int ei min lur iaf...

Skumt. Jag har olika ikoner för telefon och kontakter. Dock kan ja ginte flytta dom.

Inga SMS i samtalsloggen hos mig

Jobbsidan får du nog fråga personen som kodade den om.

Kryssa ur auto-nånting under skärm (så att den inte automtiskt anpassar sig efter uteljuset)

du flyttar/byter ut dom genom att trycka upp program och sen meny sen redigera. du kan dock ej ta bort "program"

som notis har jag senaste uppdateringen och sms i loggen, och telefon och kontakter öppnar samma program men olika "tabbar"

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Gah! Har precis hämtat min nya, vita (gay)Galaxy SII från Teliabutiken.
Har följt intruktionerna på Telias hemsida men kan fan inte få luren att koppla upp mot internet.
Är det fel på mig eller fel hos Telia?
Ge mig tips så jag kan börja ladda hem en massa onödiga apps!
Tacksam för snart svar!

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke
Gah! Har precis hämtat min nya, vita (gay)Galaxy SII från Teliabutiken.
Har följt intruktionerna på Telias hemsida men kan fan inte få luren att koppla upp mot internet.
Är det fel på mig eller fel hos Telia?
Ge mig tips så jag kan börja ladda hem en massa onödiga apps!
Tacksam för snart svar!

Håll in powerknappen några sek och kolla så data network är aktiverat!

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Håll in powerknappen några sek och kolla så data network är aktiverat!

Det är det!
Och allt är inställt enligt denna guide:

EDIT: Hmm, enl. Swedroid har Telia massor av problem med sitt 3G-nät...
Om det kan vara det.

EDIT2: Det finns 2 pilar vid 3G-symbolen. En uppåt, en nedåt.
När jag försöker surfa blinkar den uppåt i grönt lite sporadiskt. Den nedåt blinkar i rödorange ännu mer sporadiskt. Känns det bra?

Bifogat

• android_settings_mobilsurf.png
    android_settings_mobilsurf.png
    31.3 KB · Visningar: 67
Last edited:

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke
Det är det!
Och allt är inställt enligt denna guide:

EDIT: Hmm, enl. Swedroid har Telia massor av problem med sitt 3G-nät...
Om det kan vara det.

EDIT2: Det finns 2 pilar vid 3G-symbolen. En uppåt, en nedåt.
När jag försöker surfa blinkar den uppåt i grönt lite sporadiskt. Den nedåt blinkar i rödorange ännu mer sporadiskt. Känns det bra?

Mina sådana pilar lyser när en sida laddas

Du får nog knalla in till telia och se vad dom har att säga ..

Du ska inte behöva ändra några inställningar för att få internet att funka!

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Från Telias hemsida:

"Du kommer enkelt igång genom att skicka ett sms med texten surf till 4466. Du får tillbaka inställningarna via sms i retur"

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Mmm...
Testat utan framgång :/

Jaja, ska kolla med dem i morgon.
Och se hur i h-e jag ska lyckas importera kontakterna från iPhonen... :huvet

För över alla dina kontakter till ett g-mailkonto från din iphone. Därefter synkar du din nya lur mot gmail. Klart!