Samsung Galaxy S2 / S3

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Hoj
Honda Hornet 900 -03, Yamaha xs650 -81, Ktm sxc 625 -04
Skaffat mig en s2 idag, kan man få in "normalt" tangentbord? alltså som på en vanlig knappmobil..
hittade detta själv nånstans :va

haha blir nog intressant det här..

HTC _IME mod. Finns på market.

ReoReo

Proud member of Lucius fan club!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki minimotard i Bangkok.
Jag har lite svårt att fatta vissa saker med den här luren. Just nu är det galleriet som sätter myror i skallen på mig. Klickar jag där kommer det upp flera mappar med bilder som jag tagit. De flesta bilderna och filmerna verkar dock hamna i samma mapp (?).
Några mappar har jag lyckats namnge, men vettefan hur.

Vill föra över bilderna till min mac. Provade först med Kies Air. Då får man bara upp typ 20 bilder i taget = jobbigt.

Pluggade in luren i macen direkt med USB-kabel. Inget händer.

Jag vill alltså FLYTTA bilderna från telefonen till datorn. För 10 år sedan var jag hyfsat tekniskt bevandrad, men nu har fan tekniken sprungit ifrån mig. Börjar förstår hur farsan kände det när jag lärde honom programmera videon...

Nån som kan hjälpa mig?

Settings>wireless&network>USB utilites. Tryck sedan på knappen connect to Pc.

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke
Jag har probs med roteringen av skärmen. Ibland vill vissa appar bara gå i landscape mode (orginalappar som telefon, sms, kamera, internet)

Nån mer som stött på det?
Finns det firmwareupdate man kan prova innan jag går tillbaka med den?

Jag har provat att kalibrera den

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Vilken browser ska man använda? Har testat firefox men gillar den inte.

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
På de två androidlurar jag haft tycker jag bäst om den webbläsaren som följer med. Prövade opera o nån mer annan.

ReoReo

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hur kan man lura internätet att tro att man surfar från en dator så man slipper bli reroutad till mobilverisionen av olika sidor?

Vilken browser ska man använda? Har testat firefox men gillar den inte.

Det enda som gäller är dolphin. svinbra. tabbar och rubbet. glöm olika fönster. dessutom är gesturefunktionen helt underbar.

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Hur kan man lura internätet att tro att man surfar från en dator så man slipper bli reroutad till mobilverisionen av olika sidor?

Det enda som gäller är dolphin. svinbra. tabbar och rubbet. glöm olika fönster. dessutom är gesturefunktionen helt underbar.

Jag surfar med Opera, på dom vanliga sidorna, den fukar skitbra med tabbar och grejor....

Dessutom synkar den mina bokmärken och min historik (om man vill) med alla datorer jag använder, så det är samma hela tiden.

Har jag suttit vid linuxburken och hittat något kul men inte bokmärkt sidan kan jag bläddra i historiken på min mobil eller på min windowsdator och hitta tillbaka.

Allt jag lägger till som bokmärken på en enhet finns under bokmärken på alla enheter.

S84

När du minst anar det!
Gick med
10 Apr 2008
Hoj
Halvt bobbrad

about:useragent skriver du i adressfältet sen väljer du deskop så ska du slippa mobilkrafset..

fråga inte varför jag vet det.. :rolleyes:

S84

När du minst anar det!
Gick med
10 Apr 2008
Hoj
Halvt bobbrad
Hur för ni över stora filer smidigast via wifi?
tex en film eller ett album..

Har nu prövat myphoneexplorer men vet inte vilken mapp jag ska lägga allt i och kies air har jag samma bekymmer om mappval.

har prövat dropbox med men det verkar inte funka..

eller måste man plugga in s2 i datan?

ReoReo

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hur kan man ändra namn på en plats som man stjärnmärkt i googlemaps? Inte så smidigt bara få en adress , utan jag vill kunna döpa stjärnan till t ex "tomas på jobbet" osv.

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Har nu kört med Galaxy S2 i en vecka, men det finns några saker som bekymrar mig. Jag gick från en Iphone ska tilläggas.

Här kommer några problem som jag kommer på spontant.

- Varför är ikonen "kontakter" och "telefon" egentligen helt identiska och inte kan flyttas?

- Varför ser jag sms-loggar i telefondelen? Jag vill ju kunna ändra så att jag ser missade, uppringda och svarade samtal i den loggen, så som det har varit de senaste 20 åren i mobilbranschen.

- Jag kommer inte åt en jobbsida via luren. Jag får felmeddelande "Du har inte behörighet att visa den här sidan" innan jag ens får möjligheten att knappa in ett lösenord och användarnamn.

- Hur kan jag ställa in olika volymer på ex spotify beroende på om jag kör med hörlurar eller ej?

- Hur ändrar jag så att skärmen inte dimmas ned efter typ fyra sekunder? Den släcks inte helt utan bara dimmas ned. Displayinställningen är inställd på "Skärmtimeout 15 sek".

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke
Min telefon har kukat ur fullständigt. Jävla pruttapparat.

Hur sparar jag mina telefonkontakter innan jag resetar telefonen? (dom är sparade på telefonen, inte google)?
Kan man säkerhetskopiera hela skiten som med iPhone?

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Enduro
Hjälp!

När jag ansluter min mobil mot bilens bluetooth system så börjar mobilen automatiskt spela upp låtar via mediaspelaren i mobilen.

Hur stänger jag av detta???

Och som juha ovan frågar, kan man få bort sms från "samtals"-loggen??

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Hjälp!

När jag ansluter min mobil mot bilens bluetooth system så börjar mobilen automatiskt spela upp låtar via mediaspelaren i mobilen.

Hur stänger jag av detta???

Och som juha ovan frågar, kan man få bort sms från "samtals"-loggen??

Fattar inte vad ni snackar om. SMS i samtalsloggen? Int ei min lur iaf...

Har nu kört med Galaxy S2 i en vecka, men det finns några saker som bekymrar mig. Jag gick från en Iphone ska tilläggas.

Här kommer några problem som jag kommer på spontant.

- Varför är ikonen "kontakter" och "telefon" egentligen helt identiska och inte kan flyttas?

- Varför ser jag sms-loggar i telefondelen? Jag vill ju kunna ändra så att jag ser missade, uppringda och svarade samtal i den loggen, så som det har varit de senaste 20 åren i mobilbranschen.

- Jag kommer inte åt en jobbsida via luren. Jag får felmeddelande "Du har inte behörighet att visa den här sidan" innan jag ens får möjligheten att knappa in ett lösenord och användarnamn.

- Hur kan jag ställa in olika volymer på ex spotify beroende på om jag kör med hörlurar eller ej?

- Hur ändrar jag så att skärmen inte dimmas ned efter typ fyra sekunder? Den släcks inte helt utan bara dimmas ned. Displayinställningen är inställd på "Skärmtimeout 15 sek".

Skumt. Jag har olika ikoner för telefon och kontakter. Dock kan ja ginte flytta dom.

Inga SMS i samtalsloggen hos mig

Jobbsidan får du nog fråga personen som kodade den om.

Kryssa ur auto-nånting under skärm (så att den inte automtiskt anpassar sig efter uteljuset)

Last edited:

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Fattar inte vad ni snackar om. SMS i samtalsloggen? Int ei min lur iaf...

Klickar jag på telefon eller kontakter så ser de likadana ut "inuti", medan ikonerna är så klart olika. I fältet "loggar" kan jag ändra "vy" som samsung kallar det och välja vad den ska visa.
Missade samtal, mottagna samtal, uppringda samtal, skickade sms, mottagna sms osv. Av de alternativen kan jag bara välja en av de eller samtliga.

Alltså kan jag se enbart ex uppringda nummer, eller allt skit som har kommit, lämnat och missat telefonen... Så. Sjukt. Störande.

Att skärmen slocknade så fort lyckades jag ändra genom att ändra skärmtimeouten till 30 sek.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Klickar jag på telefon eller kontakter så ser de likadana ut "inuti", medan ikonerna är så klart olika. I fältet "loggar" kan jag ändra "vy" som samsung kallar det och välja vad den ska visa.
Missade samtal, mottagna samtal, uppringda samtal, skickade sms, mottagna sms osv. Av de alternativen kan jag bara välja en av de eller samtliga.

Alltså kan jag se enbart ex uppringda nummer, eller allt skit som har kommit, lämnat och missat telefonen... Så. Sjukt. Störande.

Att skärmen slocknade så fort lyckades jag ändra genom att ändra skärmtimeouten till 30 sek.

Ok. Fattar vad du menar. Kontakter och Telefon leder till samma meny. Nästan.Tel/kontakter har varsin "snabblänk" till en undermeny i "huvudmenyn" som är densamma. Du kan dra höger/vänster däruppe och välja knappsats, loggar, kontakter, favoriter osv. Det har säkert redan räknat ut?

Begriper bara inte hur du kan få upp alla sms där också? De visas ju under meddelanden?

Betr. loggar så visas alla. Det är väl alla du vill se LR?
Kanske har du inte senaste firmwaren? I min visas alla loggar. Dock ej sms etc. De har en egen meny.

Det jag stör mig mest på med denna luren är att den inte har minsta lilla diod som blinkar om man har mail/meddelande/missat samtal. En sån liten grej.. Stör mig som fan på det, men får väl leva med det. Trodde det var standard på mobiler.

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
En bild med, verkar inte förstöra så mkt?

Bifogat

• samsung_extended_batterykit_galaxy_s_ii-14878910-xtra3.jpg
    samsung_extended_batterykit_galaxy_s_ii-14878910-xtra3.jpg
    47.3 KB · Visningar: 93