Samsung Galaxy S2 / S3

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Pratade med samsungs support ang likheten mellan ikonerna telefon och kontakter, men det skulle tydligen vara så idiotiskt som det är...

Något som jag saknar från min iphone är förstoringsglaset som man får upp om man håller ett finger över en text.

Finns det någon liknande grej på android? Hur ska man göra om man exempelvis skrivit en en lång söksträng på google som inte ryms i rutan och senare vill ändra sista ordet?

Samma problem har jag när jag vill flytta markören till en exakt position i en text.

Detta gick riktigt lätt med iphonen men retar mig till vansinne på samsungen.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Pratade med samsungs support ang likheten mellan ikonerna telefon och kontakter, men det skulle tydligen vara så idiotiskt som det är...

Något som jag saknar från min iphone är förstoringsglaset som man får upp om man håller ett finger över en text.

Finns det någon liknande grej på android? Hur ska man göra om man exempelvis skrivit en en lång söksträng på google som inte ryms i rutan och senare vill ändra sista ordet?

Samma problem har jag när jag vill flytta markören till en exakt position i en text.

Vaffan. Om jag håller ner fingret på ett ord så förstoras det, och dessutom får jag upp en fet markör som man lätt kan dra fram och tillbaka för att landa på rätt position. Du verkar ha fått ett riktigt måndagsexemplar :D

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Vaffan. Om jag håller ner fingret på ett ord så förstoras det, och dessutom får jag upp en fet markör som man lätt kan dra fram och tillbaka för att landa på rätt position. Du verkar ha fått ett riktigt måndagsexemplar :D

Säg att du skämtar! Det enda som händer om jag håller ett finger på ett ord är att jag får fram möjligheten att kopiera, klistra in osv...

Säker på att du inte sitter med en iphone eftersom den fungerar så smidigt!?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Säg att du skämtar! Det enda som händer om jag håller ett finger på ett ord är att jag får fram möjligheten att kopiera, klistra in osv...

Säker på att du inte sitter med en iphone eftersom den fungerar så smidigt!?

Nu ska jag dubbelkolla:

Jo, det stämmer. Håll ner och släpp inte. Om/när du släpper kommer klipp&klistra upp.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Ja, har förstått att det är enklast.
Men hjärnslö som jag är har jag inte kommit på hur jag ska få dem från iPhonen till Google...

Går det inte att välja i Itunes att den ska synka mot gmail?

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--

Det där undrar jag med, saknar den lilla scroll-kulan man kunde använda på HTC Hero'n. Då fick man upp en liten markör som man flyttade runt med den.

Bifogat

• hero.jpg
    hero.jpg
    10.7 KB · Visningar: 39

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Nu har jag börjat få ordning på luren och det känns riktigt bra.
Självklart återstår en och annan fråga, bland annat:
När jag använt navigatorn, inte Telias utan den som ser ut som en blå pil, så fortsätter fruntimret att hojta ut direktiv även efter den varit avslagen ett bra tag.
Jag hittar ingenstans att den skulle vara aktiv, men uppenbarligen pyr det ju fortfarande någonstans.
Är det någon som har samma symptom eller vet hur jag kan komma till rätta med detta?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Nu har jag börjat få ordning på luren och det känns riktigt bra.
Självklart återstår en och annan fråga, bland annat:
När jag använt navigatorn, inte Telias utan den som ser ut som en blå pil, så fortsätter fruntimret att hojta ut direktiv även efter den varit avslagen ett bra tag.
Jag hittar ingenstans att den skulle vara aktiv, men uppenbarligen pyr det ju fortfarande någonstans.
Är det någon som har samma symptom eller vet hur jag kan komma till rätta med detta?

Stänger du av med "Meny" och "Avsluta navigering" eller trycker du bara på "Hemknappen"?

Det är det första som är rätt sätt, då dör den omedelbums.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Tack.
Har inte vant mig vid menyknappen... :rolleyes:

Då har du säkert en massa program igång hela tiden i onödan :D

Nåja, det gör ju inget, den multitaskar ju fint, men det kan ju vara onödigt med sånt som ger ljud ifrån sig.

Det är ju inte så kul om det helt plötsligt hörs "Fortsätt 100 meter, sväng vänster" när man sitter på muggen (done that!)

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping