Samtal från Californien

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Polare från Californien ringde mig nyss. Bröt nästan tungan i försök att få tillbaka den Californiska "accenten". Om man saknar en kompis är man bög då? fan... Han berättade om att han flyttat och beskrev vägen till där han nu bor, ungefär såhär: "You know where I used to live, I moved to Encinitas close to Delmar. You remember when we used to ride on Sundays along the beach and where there is a big hill and a big apartment complex area after a long hill? It's right there, close to the beach." ... Det betyder att jag minns mig själv köra i Californiens värme o sol m.m... asså !! Arghh! Blir tokig varje gång jag tänker på vad jag för inte mer än 6 månader sedan hade!!!

Jag fann tidigare ett sätt för mig att ta mig tillbaka, men när det handlar om summor uppåt 100.000kr så känns det liksom sådär "lätt" o hyvla upp de där pengarna. Tänkte ta o ringa lite fler advokater, men den här hittade jag i Las Vegas... känns som han går att lita på, när han säger att han kan få mig tillbaka!

Ingen här som har lite hookups o grejer i USA vad gäller företag/känna folk/advokater osv? Får GÄRNA kontakta mig per PM om ni vill hålla det privat...

Vad ska jag göra???

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Gilla läget i 2 mån till, sen är det vår och brudarna här är mycket snyggare än i resten av världen.

Sen tar du tag i det nångång i september igen när det börjar bli skitväder. :tummenupp :D

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
Jag har missat lite tror jag.. Vad är det som hänt som gör att du inte kan åka tillbaka och vad säger advokaten att han kan göra?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
sege skrev:
Gilla läget i 2 mån till, sen är det vår och brudarna här är mycket snyggare än i resten av världen.

Sen tar du tag i det nångång i september igen när det börjar bli skitväder. :tummenupp :D
Jo tjejerna i Sverige är bra mycket snyggare än i Californien, rent generellt. Så vore det för brudarna, skulle jag stanna i Sverige (o nu är det inte för killarna.. hahah!)... Californien har bara en väldigt skön känsla i sig.. året runt hojåkning... glajja på stranden i Februari... brukar titta igenom bilder jag har .. och, ja det är ingen bra grej att göra då jag bara blir mer o mer tokig på att åka tillbaka.

Får hoppas att kanske nått här i Sverige kommer visa sig o hålla mig kvar...

En sak är säker iaf, jag kommer göra ALLT för att INTE uppleva en vinter till i Sverige. Det går bara. Jag hatar vinter. Ja e helt väck på vintrarna.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
URRninja skrev:
Jag har missat lite tror jag.. Vad är det som hänt som gör att du inte kan åka tillbaka och vad säger advokaten att han kan göra?
Stannade för länge... åkte i finkan, å ... "deporterad"... = Jag är bannad. :D i 10 år. Advokaten säger att han kan få mig tillbaka till USA... om jag bara pungar upp pengarna. Jag måste även ha en anledning då att åka tillbaka, t.ex ett Jobb...

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Lowrider, jag kommer bli haffad innan jag landar i USA typ... jag är tydligen på deras terroristlista.. eller okej, inte den listan.. men jag är DEPORTERAD.. = forserad ut ur landet pga "VISA overstay". Detta betyder att jag är typ otillåten tillbaka... så jag kan inte åka dit .. innan jag blivit "förlåten" ..eller stannat utanför i 10 år..

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
smack their bitches up, prova att skicka en kebab till Mr W.Bush kanske han gillar dig o sen ja du hajar asså :D

Micke_Lindstrom

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
Kawasaki GPZ 900R
Swedie skrev:
Lowrider, jag kommer bli haffad innan jag landar i USA typ... jag är tydligen på deras terroristlista.. eller okej, inte den listan.. men jag är DEPORTERAD.. = forserad ut ur landet pga "VISA overstay". Detta betyder att jag är typ otillåten tillbaka... så jag kan inte åka dit .. innan jag blivit "förlåten" ..eller stannat utanför i 10 år..

Förklä dig i lösskägg och turban så misstänker dom inget. :tungan
Är du säker på att det verkligen går att fixa så att du får tillstånd att åka tillbaka till USA innan "spärrtiden" går ut?
Det kan ju vara advokaten som vill tjäna lite pengar bara.

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Swedie. När du var i USa och hade ditt uppehålls tillstånd innan det gick ut, kunde du inte åka till Sverige och stanna nån vecka sen dra tillbaka? Vet inte om man kan göra så. Typ att du får ett nytt uppehållstillstånd?

200+

Ny maskin
Gick med
24 Aug 2003
Hoj
BMW F650GS Dakar 2001, Triumph Sprint Sport 900
Såg något program... Rysk fru sökes eller nåt. Klä ut dig till kvinna och gift dig med en fet gammal gubbe så borde du väl få komma in i landet igen.. :)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Kan oxå tillägga att jag ibland drömmer att jag är i Californien å umgås igen med vännerna... varpå jag vaknar upp och fortfarande tror jag är där.. är det illa då? Sättet jag liksom blev tagen var väldigt mycket .. abrupt. Helt plötsligt handklovar o fotbojor o en cell.. varpå jag senare blir transporterad hem till Sverige av 2 agenter...

Ja, det är ju som sagt en risk att advokaten bara ljuger till sig... men jag tror inte så är fallet... (dumtänkande eller vad det heter).

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Fixa ett jobb med möjlighet till mängder av övertid :) sen är det bara köra hårt så har du pengar till nästa oktober ellre så. gå på stadig ekonomisk sparlåga oxå...

sen kommer :tomten och hälsar på dig i cali

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
SimmPsi skrev:
Swedie. När du var i USa och hade ditt uppehålls tillstånd innan det gick ut, kunde du inte åka till Sverige och stanna nån vecka sen dra tillbaka? Vet inte om man kan göra så. Typ att du får ett nytt uppehållstillstånd?
jo men jag krascahde hojen typ precis innan å ... ekonomiskt skulle det inte ha funkat... typ.. eller kanske.. ja.. lätt o vara eftersmart eller vad det heter .. öh.. Att samt åka fram o tillbaka o betala 12000kr för en biljett känns sisådär... :)

YamahaJojje

Hojlös
Gick med
9 Sep 2003
Hoj
- SÅLD -
Swedie skrev:
jo men jag krascahde hojen typ precis innan å ... ekonomiskt skulle det inte ha funkat... typ.. eller kanske.. ja.. lätt o vara eftersmart eller vad det heter .. öh.. Att samt åka fram o tillbaka o betala 12000kr för en biljett känns sisådär... :)
Bättre än 100 000 för en advokat :D

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Swedie skrev:

Men nu hade du mer än gärna pungat ut 12 pikadoller för att åka dit? :) Hoppas det där löser sig för dig och du får dra till dina kompisar i Cali :tummenupp (....vill också bort från Sverige :( )

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...