Samtal från Californien

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Alltså jag är inte "tät" men just nu.. om jag verkligen ville, skulle jag kunna punga upp iaf hälften av vad advokaten vill ha... men det är ändå bara hälften. För vad advokaten vill ha är 5000 dollar för att börja jobba på mitt "fall"... sen 5000 dollar till för att avsluta "fallet" om han hittar ett sätt att få mig tillbaka. Argh! mer research! Ska börja med att imorgon ringa till Amerikanska Ambassaden i Stockholm för att fråga dem lite grejer... vad "chansen" är att få komma tillbaka... för jag faxade de en gång och beskrev vad som hände, varpå jag fick ett fax tillbaka som sa "Apply for a VISA".. det var allt jag fick, och det var en liten meddelandebubbla som pekade till ett frågetecken i min text... hur drygt svar som helst. ARgh! vart faktiskt arg på dem för att de visade så lite "respekt" mot seriösa frågor... Så på telefon ska jag iaf dravla på med engelska å smäcka dem med egna "respekt" ord.. :p öh...

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Gör som jag å ta ut sommaren i förskott... ska nog köpa husvagn snart och jag var precis ute och gjorde hojjen körklar...

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
soppatorsken skrev:
Men varför sökte du inte bara förlängd visumtid när du var där?
Går inte ... då jag kom in på ett I-94W visum.

BlueNote, jag vet inte.. men jag gjorde av med runt 2xx.xxx kronor... kul va? neee. .

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Swedie skrev:
DEPORTERAD.. = forserad ut ur landet pga "VISA overstay".
du borde valt American Express istället :rofl

sagt det förut säger det igen.. så som du snackar om Cali så låter det lätt värt de 100.000:- jobba röven av dig i vår/sommar sälj kanske en hojj, så ska det säker gå ihop :gnissla

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
kajlyl, säljer jag hojen har jag råd.. men jag vill inte sälja den... eller nån av mina hojar. Kanske bilen. Jag måste som sagt göra lite mer research!

Jag snackar om cali så mycket för det är så jäklurst najs livsstil där!!!! argh!!! jag måste sluta tänka på det!1 kommer o tänka på 4th of juli! Amerikanska dagen eller vad det heter... suck! Sååå najs på stranden! Spela volley ball med polarna, dricka öl o grilla :( ... shit.. :gråta ... faskfjsadkfaskldfslkjdfskjfdasfdalkj dlfsadjfs
Skitsd asda!Å!Å!Å!Å!Å!Å!!h

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Swedie skrev:
Jag snackar om cali så mycket för det är så jäklurst najs livsstil där!!!! argh!!! jag måste sluta tänka på det!1 kommer o tänka på 4th of juli! Amerikanska dagen eller vad det heter... suck! Sååå najs på stranden! Spela volley ball med polarna, dricka öl o grilla :( ... shit.. :gråta ... faskfjsadkfaskldfslkjdfskjfdasfdalkj dlfsadjfs
precis detta som ger intrycket av att det måste vara värt en hel del att få komma tillbaka!

så kämpa på! leta kryphål på nått sätt måste det gå!
du kanske kan åka dit med luftballong t.ex. :tummenupp

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Men hur satan fick du tag på pengar? Hur fick du jobb? vad jobbade du som? Dyrt att leva där?

Micke_Lindstrom

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
Kawasaki GPZ 900R
Du kan ju maila Arnold "The Governator" Schwarzenegger och be om ett specialvisum, skriv att du gillar anabola steroider och militärfordon precis som honom. :hihi

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
Swedie skrev:
Polare från Californien ringde mig nyss. Bröt nästan tungan i försök att få tillbaka den Californiska "accenten". Om man saknar en kompis är man bög då? fan... Han berättade om att han flyttat och beskrev vägen till där han nu bor, ungefär såhär: "You know where I used to live, I moved to Encinitas close to Delmar. You remember when we used to ride on Sundays along the beach and where there is a big hill and a big apartment complex area after a long hill? It's right there, close to the beach." ... Det betyder att jag minns mig själv köra i Californiens värme o sol m.m... asså !! Arghh! Blir tokig varje gång jag tänker på vad jag för inte mer än 6 månader sedan hade!!!

Jag fann tidigare ett sätt för mig att ta mig tillbaka, men när det handlar om summor uppåt 100.000kr så känns det liksom sådär "lätt" o hyvla upp de där pengarna. Tänkte ta o ringa lite fler advokater, men den här hittade jag i Las Vegas... känns som han går att lita på, när han säger att han kan få mig tillbaka!

Ingen här som har lite hookups o grejer i USA vad gäller företag/känna folk/advokater osv? Får GÄRNA kontakta mig per PM om ni vill hålla det privat...

Vad ska jag göra???

jag har två ex som bor där...vad vill du ha hjälp med???

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Swedie skrev:
Ja, det är ju som sagt en risk att advokaten bara ljuger till sig... men jag tror inte så är fallet... (dumtänkande eller vad det heter).

Är det 10st advokater som säger att du inte har en chans att komma tillbaka och nr 11 säger att det går att ordna ska man nog vara väldigt försiktig.
Men är man desperat så kanske man chansar ändå.

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Swedie skrev:
kajlyl, säljer jag hojen har jag råd.. men jag vill inte sälja den... eller nån av mina hojar. Kanske bilen. Jag måste som sagt göra lite mer research!

Sälj en hoj!! Det går alltid att köpa en ny hoj, det är bara pengar. Om du har saker å ting på G i Cali så gör vad som krävs för att ta dig dit! Är EN hoj mera värt än dina polare mm i cali?? Sverige lär fortfarande finnas kvar här (öh? eller där....) fastän du åker tillbaka till United Stats of Abnormalities.... :rolleyes:

...om nu advokaten ÄR seriös.

håkanolsson

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
Husaberg
Börja med östra Canada några dagar. Ta med en ordentlig fiskeutrustning :D Sen finns det en del grusvägar långt från de ordinarie stråken. Vi vägrades in i USA efter att de "canceled" våra visum vid gränsen. Jag hadde lägenhet, prylar, vänner, bil och hela skiten i Connecticut så det var katastrof utan like. Tillbaka in i Canada och ut i bushen rakt österut, paralellt med gränsen.

Hittade en övergång till USA(grusväg) med en jättesnäll gammal farbror vid en gammal gränsstation. (Han flugfiskar o det gjorde ju såklart vi med, liksom) "..Amaaaazing trout waters around here. Sweden? hah just abbore and shit" Osv. Några timmar efter att ha sumpat visumet vid den stora highway;en, fick vi nu nyutfärdade och var hur välmomna som helst.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nu ska negative valmers tala om hur det ligger till.
Man är totalt grillad om man stannar i USA mer än 3 månader på turistvisum; det spelar ingen större roll att Swedie greps av polisen, hans illegala vistelse i USA hade uppdagats iallafall vid utresa ur landet (passet stämplas ju vid inresa). När nu läget är som det är, torde Swedie få tämligen svårt att få ett arbetstillstånd, Green Card, även om han hittar en legal arbetsgivare i USA. Dessutom tror jag att SEK 100000 till advokaten ifråga är pengar i sjön.

Det är många som drömmer om en vistelse i USA. Åk gärna, men gör det lagligt.

Det heter Kalifornien och Kanada på svenska.

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Du kanske har svarat på detta innan och frågan kanske låter lite elak (inget illa menat), men varför var du så dum/korkad att du stannade längre än du borde!?

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
En gammal kompis till mig satt och´letade brudar på internet...
Hittade en i Calif (efter ett par i ryssland) .
Så han åkte dit och gifte sig där...
Hon är nog 10 år äldre med 4 barn och är Astrolog!!!!

Han jobbar som "handyman" men har enl mig tummen mitt i handen!

Kan ju kanske funka om längtan är för stor! :tummenupp
Finns säkert nån tät tant som tar dig till sin barm!!! :kär

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...