Samtal från Californien

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
sgtpepper skrev:
Ursäkta, men det där var fan det dummaste jag läst, någonsin. :kocko

1. Svenska advokater är inte utbildade i amerikansk lagstiftning, i synnerhet inte amerikansk immigrationslagstiftning. Dom har heller inget att säga till om, INS skulle garva läppen av sig.

2. Staten betalar för din advokat som juridiskt ombud om t.ex är part i en brottmålsrättegång i svensk domstol, det kallas rättshjälp och gäller alltså inte om man vill åka till USA. Vad tror du egentligen, att staten alltid betalar alla typer av advokatkostnader, helt utan urskiljning?
Tack för att du orkade. Det gjorde inte jag.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
UltraMarine skrev:
Du får väl göra som mexikanarna och krypa igenom öknen...
UltraMarine, det är nästa dagligen som nån mexikanare skjuts vid gränsen. Jag träffade flera i fängelset som försökt ta sig över gränsen. Två stycken hade simmat utmed kusten, varpå ena berättar till mig att den andra personen simmade bröstsim så högt att han syntes lång väg. De var förbannade på varandra. Dessa två personer kände jag igen från T.V. Seriöst, de såg ut som mördare!!! Jag höll mig rättså mycket borta från dem... lol. Även fast jag vid nått tillfälle skämtade med dem...

Stony, jag hade det erbjudandet flera gånger. Kostnaden är runt 2000 dollar, men åker du fast med falskt pass i fickan då är du KÖRD... uj uj! Det är ett grovt straff att ha förfalskade papper!

håkanolsson

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
Husaberg
Flyg till Grönland. Köp långfärdsskidor där och åk över isen till Kanada. Eller hundspann kanske är smidigare. (Klappa hundarna) Åk sedan tunna genom Niagarafallet över till New York-sidan. Sen tar du Greyhound från Buffalo till LA.

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Sålda
Swedie skrev:
Stony, jag hade det erbjudandet flera gånger. Kostnaden är runt 2000 dollar, men åker du fast med falskt pass i fickan då är du KÖRD... uj uj! Det är ett grovt straff att ha förfalskade papper!

Men om dy byter namn i sverige då? ser dom det då?
För när jag åkte till singapore så fick man fylla i något papper och då undrade dom om man varit där i ett annat namn.

Det kanske går via data över hela värden.. men värt ett försök :)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Stony, passet har fortfarande samma kontrollnummer. Och de frågar även om du hetat nått annat tidigare, ifall jag söker för visum. Man får ej ljuga på såna papper, det är oxå emot lagen.

håkanolsson, vad ska jag göra när jag kommer fram då? Jag kan ju fortfarande inte leva bättre liv än en illegal mexikan. Vilket är rättså ruttet och ständigt i skuggan av samhället.

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Sålda
då finns det bara ett sätt kvar.. sälj hojen gör så du får kicken börja stämpla å dra till norge å jobba svart sammtidigt, annars är det bara att vänta 10 år på att få komma tillbaka

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...