Samtal från Californien

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Oscar, omständigheterna ... gjorde att jag ej valde att åka hem. Dumt...

Valmers, japp. Kalifornien heter det.

hakanolsson, jag kan ej åka till Kanada heller.

Alla advokater har sagt att det går, men att det är mycket arbete och vissa sa helt enkelt ifrån sig arbetet och bad mig söka vidare.

Jag kan tydligen definitivt gifta mig med en tjej därifrån, hon åker alltså hit, vi gifter oss här, o hon åker tillbaka, och s.k "petition" för mig till INS/BCIS (immigrationsmyndigheterna i USA). Sen tar det 6-12 månader så kan jag få komma tillbaka. Vegas...

Wheeliegirl, som ovan... fast jag känner inte för o göra det igen.......

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
Hum, om jag vore du skulle jag gå till amerikanska ambassaden med en svensk advokat (de är både billigare och du får pengastöd av stat/kommun för att få en), de har precis lika mycket koll men mkt. billigare och ingen risk bli lurad.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Villee, faktiskt tänkte jag på det igår... men vet inte alls var jag ska börja. Alltså när det gäller o hitta en advokat... får gärna tipsa om sådana. Kanske t.o.m. telefonnummer?

håkanolsson

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
Husaberg
Villee skrev:
Hum, om jag vore du skulle jag gå till amerikanska ambassaden med en svensk advokat (de är både billigare och du får pengastöd av stat/kommun för att få en), de har precis lika mycket koll men mkt. billigare och ingen risk bli lurad.

:huvet

Jocke

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW
Äh va fan! Träffade du ingen tjej när du var där? Det låter ju inte som en jättestor uppoffring från din sida att gifta dig med nån, om du hittar nån som ställer upp. Med tanke på hur du har gnällt varje dag sen du blev deporterad.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jocke skrev:
Äh va fan! Träffade du ingen tjej när du var där? Det låter ju inte som en jättestor uppoffring från din sida att gifta dig med nån, om du hittar nån som ställer upp. Med tanke på hur du har gnällt varje dag sen du blev deporterad.
Jag har iaf en tjej som sagt att hon gör det... men jag vet som sagt inte om jag vill göra det på detta sättet. Att gifta sig betyder att man måste bo tillsammans i iaf minst 3+ år.. minst...

Jocke

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW
Swedie skrev:
Jag har iaf en tjej som sagt att hon gör det... men jag vet som sagt inte om jag vill göra det på detta sättet. Att gifta sig betyder att man måste bo tillsammans i iaf minst 3+ år.. minst...

Vad händer när man skiljer sig?

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
Swedie skrev:
Villee, faktiskt tänkte jag på det igår... men vet inte alls var jag ska börja. Alltså när det gäller o hitta en advokat... får gärna tipsa om sådana. Kanske t.o.m. telefonnummer?

Finns väl konsumentombudsman i varje kommmun, har man problem med varor osv så kan de hjälpa en med advokat osv, du kanske kan höra med den om vad kommunen kan hjälpa med. Annars är det bara ta katalogen och ringa varje advokatbyrå som verkar seriös och höra vad de säger. I vilket fall som helst kommer det aldrig bli lika dyrt som du säger i USA.

Känner tyvärr inga advokater inom det området för kunna ge något direkt nummer.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Märkligt att allt ska behöva köpas för pengar där borta. Man tycker ju att rätt ska vara rätt oavsett hur dyr advokat man har råd att anlita.

Corbalin

När blir man oskuld igen?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Oldschoolgixxer
This is some heavy FBI-shit my man...
"eskorterad av två agenter"
låter väldigt X-files och Matrix höhöhöhö

vad är det jag hör om att du blev uttjallad?
nån från forumet eller vad? berätta hela hitorien är du snäll
det låter verkligen spännande! mer mer mer mer!! :banana

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Jag åker till Texas om drygt 6 veckor. Om du bantar så du går i handbagaget kan du gå resten. :tomten

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Corbalin skrev:
This is some heavy FBI-shit my man...
"eskorterad av två agenter"
låter väldigt X-files och Matrix höhöhöhö

nån från forumet eller vad? berätta hela hitorien är du snäll
det låter verkligen spännande! mer mer mer mer!! :banana
ja du borde du reagera på att när jag blev "omhändertagen" så var det av 6st agenter som visade deras "FBI" liknaden bricka i ansiktet å bad mig inte göra motstånd å yada yada... jag gav upp rätt fort...

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Corbalin skrev:
nån från forumet eller vad? :banana

Vad jag hört så var det nån från ett annat forum. Men jag han ha hört fel. Jag var nog :fyllisar då.

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Villee skrev:
Ursäkta, men det där var fan det dummaste jag läst, någonsin. :kocko

1. Svenska advokater är inte utbildade i amerikansk lagstiftning, i synnerhet inte amerikansk immigrationslagstiftning. Dom har heller inget att säga till om, INS skulle garva läppen av sig.

2. Staten betalar för din advokat som juridiskt ombud om t.ex är part i en brottmålsrättegång i svensk domstol, det kallas rättshjälp och gäller alltså inte om man vill åka till USA. Vad tror du egentligen, att staten alltid betalar alla typer av advokatkostnader, helt utan urskiljning?

håkanolsson

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
Husaberg
sgtpepper skrev:
Ursäkta, men det där var fan det dummaste jag läst, någonsin. :kocko

1. Svenska advokater är inte utbildade i amerikansk lagstiftning, i synnerhet inte amerikansk immigrationslagstiftning. Dom har heller inget att säga till om, INS skulle garva läppen av sig.

2. Staten betalar för din advokat som juridiskt ombud om t.ex är part i en brottmålsrättegång i svensk domstol, det kallas rättshjälp och gäller alltså inte om man vill åka till USA. Vad tror du egentligen, att staten alltid betalar alla typer av advokatkostnader, helt utan urskiljning?

Jag tänkte exakt samma sak. Jag trodde det var ett skämt först.

(men jag har redan varit oförskämd 3 gånger idag så jag höll igen lite)

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
berggren_martin skrev:
Märkligt att allt ska behöva köpas för pengar där borta. Man tycker ju att rätt ska vara rätt oavsett hur dyr advokat man har råd att anlita.
I det här fallet har han fel.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
valmers skrev:
I det här fallet har han fel.
Rätt och fel är bara två poler av samma dimension. Vad jag menade var att det rättvisa inte borde vara något som köps för pengar på det sättet.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
berggren_martin skrev:
Rätt och fel är bara två poler av samma dimension. Vad jag menade var att det rättvisa inte borde vara något som köps för pengar på det sättet.
Härmed uppmanas alla försvarsadvokater att jobba ideellt?

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
valmers skrev:
Härmed uppmanas alla försvarsadvokater att jobba ideellt?
Nja, alla bör kunna prövas inför lagen på någorlunda lika villkor. Klart det kostar pengar, men här kommer hemförsäkringar, skattemedel m.m. in.

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...