Sanslöst asså!!

Status
Ej öppen för fler svar.

race

ninja hooker
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Baylake
Hoj
Kawa zx6r -98
Jag, Watson, Pawwe och en kille till har bestämt oss för att ta en repa till McD Sveav!
Vi kommer dit parkerar våra hojar, går in beställer några burgare. Sen går vi ut och sätter oss för att börja äta! då helt plötsligt vänder sig killen från bordet bakom och frågar mig ; är de du som har Aprilian?? ja svara JAAAAAAA!han säger då : killen där borta välte ett JÄRNRÖR på din hoj tror ja!
Anders blir tokig så han flyger upp som en en blixt, springer efter killen som bara gick i på McD som om iget hade hänt!
När ja frågar honom fall de va han som välte röret, visar de sig att han inte kan ett orde svenska! han kunde bara prata engelska...aha tänker ja då :confused: ??
Men ja säger att vi kan ju gå ut å titta på mcn på min dåliga engelska!!! När vi kommer ut säger han på en gång: it´s not my fault!! ok tänker ja då!! De hade blivit ett hål i bönpallen dynan! och repor på sidan + att en dekal måste bytas!! Den här killen går inte att prata me säger Watson ring Snuten istället!
Ok tänker ja hur populärt e de att ringa på snuten när man står på svsavägen, men va ska ja göra!!?? så de anländer efter ca 1timme!
Vi gör en skadeanmälan och ja får hans namn och telefon nr!
De bör tillläggas att han inte ville säga nått till mig före snuten kom :finger ...

Sen packar vi trogna mc freak ihop å dra oss ut från stan för att ta en repa i de härliga vädret!!!!

Men man blir ju trött asså!!


Anders
------------------------------------------------
killen som har en hoj som blev misshandlad igår!!
 

Spinky Spendrup

Fylld med messmör
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Järfälla
Hoj
En fuling
Jobbigt. Snart får man ta med sig några meter taggtråd och landminor för att upprätta en försvarslinje så man får ha hojen ifred. Hur fasiken lyckades han hitta ett rör och välta det över hojen???

Anders, är det du som brukar glida förbi på veddestavägen varje dag?
 

Mcbudet

Legend
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
XT600E -95 ,KTM 450smr , Africa twin
olyckor händer! tro inte att han spöade skiten ur din hoj med mening! men dock illa som fan att han ej hjälpte till mer än så!
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
race skrev:
Jag, Watson, Pawwe och en kille till har bestämt oss för att ta en repa till McD Sveav!
Vi kommer dit parkerar våra hojar, går in beställer några burgare. Sen går vi ut och sätter oss för att börja äta! då helt plötsligt vänder sig killen från bordet bakom och frågar mig ; är de du som har Aprilian?? ja svara JAAAAAAA!han säger då : killen där borta välte ett JÄRNRÖR på din hoj tror ja!
Anders blir tokig så han flyger upp som en en blixt, springer efter killen som bara gick i på McD som om iget hade hänt!
När ja frågar honom fall de va han som välte röret, visar de sig att han inte kan ett orde svenska! han kunde bara prata engelska...aha tänker ja då :confused: ??
Men ja säger att vi kan ju gå ut å titta på mcn på min dåliga engelska!!! När vi kommer ut säger han på en gång: it´s not my fault!! ok tänker ja då!! De hade blivit ett hål i bönpallen dynan! och repor på sidan + att en dekal måste bytas!! Den här killen går inte att prata me säger Watson ring Snuten istället!
Ok tänker ja hur populärt e de att ringa på snuten när man står på svsavägen, men va ska ja göra!!?? så de anländer efter ca 1timme!
Vi gör en skadeanmälan och ja får hans namn och telefon nr!
De bör tillläggas att han inte ville säga nått till mig före snuten kom :finger ...

Sen packar vi trogna mc freak ihop å dra oss ut från stan för att ta en repa i de härliga vädret!!!!

Men man blir ju trött asså!! Han skulle oxo bli trött om DU gick loss på HONOM med ett järnrör, o sedan säger its not my fault,
såna grejer ska bekämpas likadant..... red_ninja


Anders
------------------------------------------------
killen som har en hoj som blev misshandlad igår!!
 
Last edited:

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/på ön mitt i stan
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Mcbudet skrev:
olyckor händer! tro inte att han spöade skiten ur din hoj med mening! men dock illa som fan att han ej hjälpte till mer än så!

Snubben tyckte inte att han skulle behöva pröjsa något för att det var en "Accident", men när snuten kom, så tyckte han att det självklart att han skulle pynta. :mad: Tilläggas bör kanske att snubben satt och bläddrade i papper från migrationsverket och hade varit i Sverige i 2 veckor. :eek: Jag hade oxå vägrat samarbeta innan snuten kom!! Fatta vad skrajj man skulle varit! :eek:
Det slutade ju lyckligt iaf. och skadan på Race´s hoj gör ju att jag har större chans att vara kvar på rikspoooserlistan´s förstaplats en liiiten stund till...
:D :notme

/FrökenW
 

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
Det e skrämmande vilken dålig respect folk har för andras egendom. Ni kunde ju annars ha tagit ut skadan i enligt Hamurabbis lag (öga för öga). En repa på hoj blir då ett ärr på honnom, lämpligen igenom att glödga en nyckel och dra den över ansiktet på fanskapet. :mad:

p.s. Är man inte skyldig till olyckor i andra länder?. Om jag t.ex snubblar och råkar tappa en hink grisblod i en mosce i Iran så blir dom altså inte förbannade på mig?. -I mean "It´was an accident".
 
Last edited:

race

ninja hooker
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Baylake
Hoj
Kawa zx6r -98
Spinky Spendrup skrev:
Jobbigt. Snart får man ta med sig några meter taggtråd och landminor för att upprätta en försvarslinje så man får ha hojen ifred. Hur fasiken lyckades han hitta ett rör och välta det över hojen???

Anders, är det du som brukar glida förbi på veddestavägen varje dag?


Ja de e verkar troligt, ja åker till bilia haga norra varje morgon. sen har farsan företag i veddesta oxå!!

röret stod lutat mot ett träd, när han trängde sig imellan min hoj och trädet välte röret!
aja shit happens!!
 

Xraptor

XXX
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Penelope
Nästa gång så ringer du INTE polisen utan du tar killen åt sidan skriker högt på svenska och slår skiten ur honom! sen tar du av hans kläder så han e helt naken(så han får skämmas) och sen rånar du honom på hans cash! :fakta
 

Xraptor

XXX
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Penelope
Hightuned skrev:
Om jag t.ex snubblar och råkar tappa en hink grisblod i en mosce i Iran så blir dom altså inte förbannade på mig?. -I mean "It´was an accident".

Och hur hade du tänkt att få tag på gris blod i iran :confused: ...tror inte de har grisar i hela landet och knappast i grannländerna heller! :p
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Jag skulle vilja påstå att somliga av inläggen ovan ter sig som om de vore skrivna av fjortisar. Likväl, samtidigt inser jag att ett uttalande som detta vore såväl orättmätigt som elakt mot fjortisarna ifråga...
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
abstruse skrev:
Jag skulle vilja påstå att somliga av inläggen ovan ter sig som om de vore skrivna av fjortisar. Likväl, samtidigt inser jag att ett uttalande som detta vore såväl orättmätigt som elakt mot fjortisarna ifråga...

Fortfarande så har man all rätt att utdela ett ärr som är lika stort som skadan på hojen till den som gjorde detta. Speciellt om han inte vill vara medgörlig heller, då kokar väl blodet över på alla normala människor och på en del kanske det till och med kokar såpass mycket så en knytnäve utdelas, eller har jag fel?
Jag kan bara säga att det är nära att man hyvlar till en del ungdjävlar ibland som inte ger fan i bilen eller andra egendomar. Och är det en vuxen människa som inte bryr sig så är resultat redan skrivet någonstans....
 

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Måste nästan hålla med Apstrutsen, efter att ha sett "skadorna" igår så tycker iaf inte jag att det var särskilt big deal. Självklart tråkigt som fan när man har en fläckfri hoj som sedan någon råkar "förstöra", men förr eller senare händer det små olyckor.

Synd att jag inte tog en bild på skadan, det var iaf ingenting som man inte kunda fixa med ett litet lackstift (tänker på dekalen) och sadelns skada var ju lika stort som ett myggbett...men ändå, alltid tråkigt hur stor eller liten skadan är.

Annars var det dålig stil av killen att inte vilja betala för skadan, DET är något man kan bli sur över!
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Bodoe skrev:
Måste nästan hålla med Apstrutsen, efter att ha sett "skadorna" igår så tycker iaf inte jag att det var särskilt big deal. Självklart tråkigt som fan när man har en fläckfri hoj som sedan någon råkar "förstöra", men förr eller senare händer det små olyckor.

Synd att jag inte tog en bild på skadan, det var iaf ingenting som man inte kunda fixa med ett litet lackstift (tänker på dekalen) och sadelns skada var ju lika stort som ett myggbett...men ändå, alltid tråkigt hur stor eller liten skadan är.

Annars var det dålig stil av killen att inte vilja betala för skadan, DET är något man kan bli sur över!

det är ungefär det jag menar. Hade varit en annan sak om killen hade beklagat sig och velat betala för skadorna.
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Dee_cati skrev:
Fortfarande så har man all rätt att utdela ett ärr som är lika stort som skadan på hojen till den som gjorde detta.

Skitsnack.

För det första gjorde killen det inte med vilje, för det andra så väntade han tills polisen kom. Givetvis kan man ifrågasätta, med all rätt, att han bara gick därifrån till att börja med, men det är också det enda. I slutändan gjorde han rätt för sig. Det hade varit skillnad om han förstörde hojen med vilje, att han från första stund hade som avsikt att välta röret på hojen, men så var icke fallet.

Uttalanden som "lämpligen igenom att glödga en nyckel och dra den över ansiktet på fanskapet" borde vara fängelsegrundande i sig.
 

Pawwe

SDK Socio#2533
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Järfälla/Viksjö
Hoj
Ducati 1000SS -06
abstruse skrev:
Skitsnack.

För det första gjorde killen det inte med vilje, för det andra så väntade han tills polisen kom. Givetvis kan man ifrågasätta, med all rätt, att han bara gick därifrån till att börja med, men det är också det enda. I slutändan gjorde han rätt för sig. Det hade varit skillnad om han förstörde hojen med vilje, att han från första stund hade som avsikt att välta röret på hojen, men så var icke fallet.

Uttalanden som "lämpligen igenom att glödga en nyckel och dra den över ansiktet på fanskapet" borde vara fängelsegrundande i sig.


Respekt!
Håller med till fullo
 

Daniel-L

el capitan
Gick med
19 Mar 2003
Ort
gbg
Hoj
none
eftertanke

Hightuned skrev:
Det e skrämmande vilken dålig respect folk har för andras egendom. Ni kunde ju annars ha tagit ut skadan i enligt Hamurabbis lag (öga för öga). En repa på hoj blir då ett ärr på honnom, lämpligen igenom att glödga en nyckel och dra den över ansiktet på fanskapet. :mad:

p.s. Är man inte skyldig till olyckor i andra länder?. Om jag t.ex snubblar och råkar tappa en hink grisblod i en mosce i Iran så blir dom altså inte förbannade på mig?. -I mean "It´was an accident".
ok killar alla vet att det finns idioter som inte respekterar andras egendom att gå så långt att blanda in religon i den här tråkiga händelsen är på gränsen till ni vet..............
Tråkigt det som hände med mcn
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
VAAAAAA! Har nån förtört nått på hojen skall de pröjsa omedelbums annars demonstrerar jag gärna på vederbörande vad järnrör mer kan användas till än att skada hojar. :finger
Olycka eller inte ! :fatta!
Ansvar, säger jag bara.......
:crash :crash
 

R400

12.79!? Säg att du skämtar!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Runt Lygnern, Göteborg
Hoj
TRX 850
Triggerhappy skrev:
VAAAAAA! Har nån förtört nått på hojen skall de pröjsa omedelbums annars demonstrerar jag gärna på vederbörande vad järnrör mer kan användas till än att skada hojar. :finger
Olycka eller inte ! :fatta!
Ansvar, säger jag bara.......
:crash :crash

Lägg av & lugna ner dig.

Hightuned skrev:
Det e skrämmande vilken dålig respect folk har för andras egendom. Ni kunde ju annars ha tagit ut skadan i enligt Hamurabbis lag (öga för öga). En repa på hoj blir då ett ärr på honnom, lämpligen igenom att glödga en nyckel och dra den över ansiktet på fanskapet. :mad:

p.s. Är man inte skyldig till olyckor i andra länder?. Om jag t.ex snubblar och råkar tappa en hink grisblod i en mosce i Iran så blir dom altså inte förbannade på mig?. -I mean "It´was an accident".

Dito.


abstruse skrev:
Skitsnack.

För det första gjorde killen det inte med vilje, för det andra så väntade han tills polisen kom. Givetvis kan man ifrågasätta, med all rätt, att han bara gick därifrån till att börja med, men det är också det enda. I slutändan gjorde han rätt för sig. Det hade varit skillnad om han förstörde hojen med vilje, att han från första stund hade som avsikt att välta röret på hojen, men så var icke fallet.

Uttalanden som "lämpligen igenom att glödga en nyckel och dra den över ansiktet på fanskapet" borde vara fängelsegrundande i sig.

Äntligen någon med vettiga åsikter. Håller med dig till 110!



Att race är för"#¤%&nnad för att någon repat hans hoj är helt ok, jag beklagar och lider med dig. Vilket folk det finns!

Att andra med det samma hänger på och börjar med vidriga uttalanden om både grov misshandel och religionsfördommar är inte ok.

Visst, på Sporthoj får man häva ur sig nästan vad som helst, men då får man stå ut med att andra anmärker på det man sagt.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top